Ohjeita otetaan kiitollisena vastaan, jos tuo aurinko jossain vaiheessa jopa paistais
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
jus kirjoitti:Lasiluukun saa irti kun irrottaa luukun etureunasta viisi pientä ristipääruuvia ja vetää sen muovireunuksen taaksepäin luukun takareunan ollessa ylhäällä. Kun reunus on poissa tieltä, saa avattua ruuvit jotka kiinnittävät luukun nostomekanismiin, kolme ruuvia per puoli.
Liikkuuko luukku takareunasta katon sisään edes veivillä jos ei sähköllä?
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/index.html?bID=86605
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/index.html?bID=82189
Tuo jälkimmäinen laittamani linkki kertoo miten metalliluukku irrotetaan, edellytyksenä tosin näyttäisi olevan että luukkua saa avattua katon sisään 15 cm jotta luukun etureunan klipsit saa auki. Jos ei onnistu ja intoa riittää, kattoverhoilu irti ja koko luukkukasetti pois, ks. kuvalinkki alla.Riksa08 kirjoitti:Piti laittaa viestiin, että kyseessä ei ole lasiluukku
Tässä olisi kanssa yksi kattopelti joka olisi jo aikaa sitten ollut valmis vaihtoon, tilanne pari vuotta sitten:Risto kirjoitti: Tutut oireet, minulla oli ruoste turvottanut kattoluukun aukon reunoja estäen luukun mahtumisen aukosta läpi alaspäin. Kattopellin vaihdolla oireet hävisivät.
Tarkoitat tuota lokarin korjausta - en tehnyt itse. Vein hitsarille jolle tarjosin sekä kattoa että lokaria, mutta katolle ei suostunut tekemään mitään kun ei ollut varaosakattoa mukana. Taisi siis olla vain keskivertohitsari, vaikka lokarin saikin osumaan kohdalleen suht ok. Ammattimaalari pakkeloi ja maalasi molemmat takakulmat. Tehtiin pari vuotta sitten Tallinnassa. Reissu olisi ollut kannattava jos olisivat laittaneet katonkin kuntoon, pelkän lokarin takia en olisi lähtenyt...Riksa08 kirjoitti:Hyvältä näytti, itekkö laitoit? Kattoluukusta ei oo niin väliksi mutta kiinnostusta olis jos jostain löytyis halua laittaa takalokarien ruosteet.