jäähdyttimen puhaltimen anturi
jäähdyttimen puhaltimen anturi
Kertokaa missä ja minkälainen se on kun pitäisi kokeilla yhdistää johdot että onko anturi rikki.
Auto on 9000 -93
Auto on 9000 -93
Saab 9000 -92/93 2.0 turbo
Re: jäähdyttimen puhaltimen anturi
Jäähdytimen vasemmassa alareunassa keulasta katsottuna. Tulee 2 johtoa siihen.
Re: jäähdyttimen puhaltimen anturi
Miten irroitus? En uskalla kovasti vetää ... onko se ihan vetämällä?
Saab 9000 -92/93 2.0 turbo
Re: jäähdyttimen puhaltimen anturi
Anturi on kierteillä kiinni, mutta ei sitä tarvitse irroittaa jos aikoo johtoja yhdistellä, jäähdytysnesteetkin lorisevat ulos jos niitä ei ole jo laskettu.
Seuraa anturin johtosarjaa parin vaaksan verran, vastaan tulee liitin. Tosin ikävän mallinen sellainen ja yleensä pirullinen avata ehjänä.
Seuraa anturin johtosarjaa parin vaaksan verran, vastaan tulee liitin. Tosin ikävän mallinen sellainen ja yleensä pirullinen avata ehjänä.
Re: jäähdyttimen puhaltimen anturi
Itsellä taannoin oli vika juuri tuossa anturi-liitin-välisessä johdossa: suola syönyt kaiken kuparin eristeen sisältä vihreäksi pölyksi. Johdot uusiksi liittimelle asti ja johan alkoi flekti pyöriä kun johdonpäät yhdisti.
Niin, toki se anturikin oli rikki...
Niin, toki se anturikin oli rikki...

Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: jäähdyttimen puhaltimen anturi
Piuhat / liitin tulee yleensä anturin mukana.Suomik kirjoitti:Itsellä taannoin oli vika juuri tuossa anturi-liitin-välisessä johdossa: suola syönyt kaiken kuparin eristeen sisältä vihreäksi pölyksi. Johdot uusiksi liittimelle asti ja johan alkoi flekti pyöriä kun johdonpäät yhdisti.
Niin, toki se anturikin oli rikki...
Vika voi piillä myös liittimeltä releboksille menevässä johtosarjassa tai itse releessä tai flektissä....
Re: jäähdyttimen puhaltimen anturi
Ainakin OG900 on samanlainenkuin oli vanhemmissa Peugeoteissa ja Fiateissa. Sai erilaisilla kytkeytymis ja katkaisemislämpötiloilla. Eikä ollut piuhoja kiinteinä. Perus Abikoilla liitettävä. Pösöihin, erityisesti matkailuvaunun vetäjille laitettiin matalimmilla arvoilla toimivia kesäksi.
Re: jäähdyttimen puhaltimen anturi
Joo joo, se ensimmäinen. Johtojen anturinpuoleinen pää oli toki valettu suoraan liittimeen.9-3Tid kirjoitti:Piuhat / liitin tulee yleensä anturin mukana.Suomik kirjoitti:Itsellä taannoin oli vika juuri tuossa anturi-liitin-välisessä johdossa: suola syönyt kaiken kuparin eristeen sisältä vihreäksi pölyksi. Johdot uusiksi liittimelle asti ja johan alkoi flekti pyöriä kun johdonpäät yhdisti.
Niin, toki se anturikin oli rikki...
Vika voi piillä myös liittimeltä releboksille menevässä johtosarjassa tai itse releessä tai flektissä....
Sitä en tarkoittanut, vaan liittimeltä eteenpäin lähtevää johtoa. Hmm... aikaa on kulunut välissä paljon, voi olla ettei siellä ollut alunperin toista liitintä, vaan pätkäisin sitten tuon piuhan sieltä (kaukaa) etuspoilerin takaa, kun alkoi tulla terveenväristä kupria vastaan. Korjauksen jälkeen siellä ainakin oli liitin.

Rele ja moottori on helppo tarkastaa, mutta jos nekin osoittautuvat toimiviksi, alkaa vika helposti tuntumaan mystiseltä vaikka vikavaihtoehdot vähenevät.
Pointti oli joka tapauksessa, että sitä johtosarjaa kannattaa tutkia kriittisesti; siellä ei em. syystä välttämättä kulje enää mitään!
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)