Onko oireilla yhteyttä toisiinsa??

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
knockout
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Heinä 01, 2007 14:50
Paikkakunta: Vantaa

Onko oireilla yhteyttä toisiinsa??

Viesti Kirjoittaja knockout »

Muutama viikko sitten lähdin paikasta å :arrow: paikkaan q. Kiihdyttäessä motarin rampista(jossa loiva mutka oikealle) kaasu ei oikein totellut, eli auto alkoi nykimään. Aina kun koitti painaa kaasun pohjaan jos väärin en muista niin kierrokse nousi max 4-5k ja sitte alkoi nykiminen (puutuminen). Hetken tasaista vauhtia ajettuani alkoi toimimaan.

Nyt sitten eilen...

Loiva mutka taas oikealle :arrow: pientä nykimistä/hyytymistä/puutumista...auto vapaalle, jolloin huonoa käyntiä muutama sekuntti ja sitte sammu.n. 10min annoin olla ja koitin startata...yritti käyntiin, mutta ei kuitenkaan käynnistynyt.Taas odotin 10min ja koitin jolloin ei enää yrittänyt mitään...

Auto: 9000cs vm 94 tomaatti
Ml: 280000

ostettu 08/08
ei tullut huoltohistoriaa mukana...
"Isännän kulkusia EI haistella kesken parisuhteen virkistämistä!"


#3963
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8094
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Onko oireilla yhteyttä toisiinsa??

Viesti Kirjoittaja mestari »

kuinkas poikki näyttää immun johdot olevan siitä mutkasta?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
knockout
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Heinä 01, 2007 14:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onko oireilla yhteyttä toisiinsa??

Viesti Kirjoittaja knockout »

mestari kirjoitti:kuinkas poikki näyttää immun johdot olevan siitä mutkasta?
Tuossa äsken nopeasti vilkaisin (jos nyt katsoin oikeaa osaa) niin näytti johdot ok?
"Isännän kulkusia EI haistella kesken parisuhteen virkistämistä!"


#3963
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Onko oireilla yhteyttä toisiinsa??

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

'94:ssä ei ole koko immua (Trionic 5)..

Kuulostaa bensapumpulta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
knockout
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Heinä 01, 2007 14:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onko oireilla yhteyttä toisiinsa??

Viesti Kirjoittaja knockout »

Ok. Vielä ku tietäis onko tuon pumpun lähtö 6, vai 8mm?
soitin juuri "marmoritiskille" eikä myyjä kuvasta/heidän osasta osannut sanoa tuota kokoa, koska siinä tulee koko paketti..pumppu,kulho ym ym (osanumero 5328679)
"Isännän kulkusia EI haistella kesken parisuhteen virkistämistä!"


#3963
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Onko oireilla yhteyttä toisiinsa??

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

8mm pitäisi olla '94:ssä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
knockout
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Heinä 01, 2007 14:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onko oireilla yhteyttä toisiinsa??B pumppuko??

Viesti Kirjoittaja knockout »

:lol: Vastoin jcarlson:in ehdotusta menin sitten ostamaan tuon 6mm :!:

Huomenna meinasin pykeltää :saab: in liikenteeseen, mutta toivottavasti suoraan tuolla 6mm pumpulla ilman vaihtokeikkaa Motonettiin...
oliko jotain hyviä vinkkejä tuohon vaihto-operatzuuniin?
"Isännän kulkusia EI haistella kesken parisuhteen virkistämistä!"


#3963
knockout
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Heinä 01, 2007 14:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onko oireilla yhteyttä toisiinsa??

Viesti Kirjoittaja knockout »

Nonnii.
Nyt on sitte pumppu vaihdettu,eli vika oli siinä 8) (ja oli tuo 6mm lähdöllä!)
Tosin Motonetissa kaveri laittoi minulle mukaan tuon 8mm pumpun vaikka tilasin/maksoin 6mm pumpun :lol:

Vaihto meni oikein kivuttomasti, mitä nyt kerran jo työn valmistuttua huomasin pumpun alhaalla olevan suodattimen olevan työkalupakin päällä :arrow: ja eiku uudestaan purkamaan.Päällä olevat tulo ja paluupuolen muovihärpäkkeet pistivätkin hieman haastetta työhön. Tulopuoli irtosi melkoisen hyvin, ja paluupuolikin tuli muutaman hetken ylöspäin mukavasti...kunnes kuului naps ja härpäke kulmankohdalta poikki :evil: :cry: !
Sitten vaan visiitille vantaan Magneettiin jossa todella mukava kaveri olikin valmiina marmoritiskillä auttamaan saabistia. Sieltähän se osa löytyi...tosin oli hyllyssä PELKKÄ paluupuolen härpäke. Tuo rikkinäisen osan olisi joutunut tilaamaan ja hintaa olisi ollut n 180e. :oops: Mukana paketissa olisi tullut bensaletkua. No tuo paluupuolen härpäke maksoi 25e. Myyjä kävi viellä hallin puolella kysymässä joltain 30v Saabeja korjanneelta asentajalta että pystyykö tehdä joitain "rakennelmia" kun ko osa ei ollut se jota olisin tarvinnut. Kaveri sanoi että uudesta osasta poralla varovasti sisuskalut (jousi,muoviholkki, ja kuminen tiivistepallo) pois ja toimii sen jälkeen normaalisti.
Otin rikkimenneestä pään pois, ja vaihdoin sen uuden osan pään tilalle. Ja hyvin toimii. Toinen haaste oli tuo iso muovinen jengoilla oleva muovinen lukitusrengas joka pitää tuon koko paketin tankissa...
Koska ei ole IHAN hetkeen avattu :lol: meinasi olla jumissa. No snadisti sprayöljyä renkaan ympäri ja sitte vaan varovasti naputtelemaan auki, ja aukesihan se viimein.

Paska homma, mut tulihan tehtyä...

Kiitos kaikille neuvoista...
"Isännän kulkusia EI haistella kesken parisuhteen virkistämistä!"


#3963
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2681
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Onko oireilla yhteyttä toisiinsa??

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Tähän jatkoa sen verran että minun -97 T-Tonnariin oli tarkotus viime viikolla vaihtaa pa-pumppu. No 6-millinen oli jo vaihtoon varattu, mutta eihän se käyny 8-millisen tilalle. Pumppu ämpäreineen käytettiin silloin pöyvällä ja osin purettiinkin. Ja eiku vanha pumppu takasi.
Niin siis pumpussahan ei ollu mitään vikaoireita, kilometrit vaan alko täyttymään (250tkm), jotenka :arrow: vaihtoon.

Sen jälkeen sai startata pitkään ja hartaasti että lähti käyntiin (tankissa n.20l). Tankkasin 20l lisää ja tonnari toimi niinku pitääkin.
Nyt tankissa on mittarin mukaan n.25l ja taas on vaikeeta käynnistyä? Mikä siellä ämpärissä meni pieleen??
knockout
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Heinä 01, 2007 14:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onko oireilla yhteyttä toisiinsa??

Viesti Kirjoittaja knockout »

Se vika on siinä vanhassa pumpussa. Siitä kulhosta (jos nyt samanlainen kun mulla) ei oikee voi mitää sellasta purkaa(jollei niitä bensaletkuja ole jäänyt/lähtenyt irti)etteikö toimisi.Toi että saa startata pitkään on jo merkki siitä että pumppu on palkintonsa juossut. Minulla oireili aivan samoin...
Eli melkeimpä olen varma, että kun laitat uuden pumpun niin alkaa :saab: toimia 8)
Itsellä oli mittarissa 280k kun loppui toiminta.
"Isännän kulkusia EI haistella kesken parisuhteen virkistämistä!"


#3963
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2681
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Onko oireilla yhteyttä toisiinsa??

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Voi olla pumpussakin vikaa mutta tuo bensamäärän vaikutus vähän mietityttää.
Eikös se paluuputken pää ole alle puolivälin siellä ämpärissä, jos paluun takaiskuventtiili ei pidä ja bensapinta laskee putkenpään alapuolelle niin paluuputkeen pääsee ilmaa ja bensa vastaavasti valuu tankkiin :arrow: järjestelmä tyhjenee.
Meinaan kun pyöritin pa-pumppua suoralla virralla sulakerasiasta niin se kiertää ilosesti jonkun aikaa ja sitten kierrokset laskee, ikäänkuin se pumppaisi ensin järjestelmän täyteen ja vasta sen jälkeen saa paineet tehtyä.
Vai olenko ihan hakoteillä?

Joo se pumppu vaihdetaan joka tapauksessa. 6mm walbro sinne nyt kuitenkin sovitellaan, nailonputki pois ja bensaletku tilalle.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko oireilla yhteyttä toisiinsa??

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Jos mittari näyttää päin p.tä pumpun vaihdon jälkeen:

- Varsi jonka päässä koho killuu on vääntynyt
- Ämpäri ei ole oikeassa asennossa, eikä siis myöskään koho Tätä varten on kohdistusmerkit ämpärissä ja tankissa. Eli sen kohon pitää olla siellä tankissa muistaakseni aika tarkkaan taaksepäin sojottamassa.

Jos paluuputken takaisku on hajalla tai sitä ei ole, kuten itselläni :lol: saa sahata käyntiin aika pitkään tai sitten pitää virtoja päällä pari sekkaa ennen starttia


ps: OSTETAAN ÄMPÄRIN KANSI , EHJÄ :mrgreen:
Vastaa Viestiin