Klonks--> apparin puolelta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jakemon
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 21:45
Paikkakunta: Savonlinna

Klonks--> apparin puolelta

Viesti Kirjoittaja jakemon »

Mistäköhän vois johtua semmonen kolahdus/naksahdus apukuskin puolelta etupyörän kohdalta?? Ääni tulee vaan vaihdetta vaihtaessa ja jos tekee moottori jarrutuksen ja painaa uudelleen kaasua... joskus myös liikkeelle lähtiessä.

Oon nyt jo kolme kertaa kattonu nivelet ja pitäs olla kunnossa, myöskin laakeri vaihdettu noin 2000km sitten!! :evil:
Kahta en vaihda: Karhun kolmosta ja vauhista pakkia!
______________________________________________
Saab 9000 Aero 2.3 -95
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Klonks--> apparin puolelta

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kato nivelet vielä neljännenkin kerran, aikoinaan tonnarissa ihan samat elkeet kun porsi pallonivel edestä.

Toki myös tukivarren alumiinihelan hajoaminen voi aiheuttaa kolinaa, tai tukivarren takapusla jos on vaihtokunnossa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Klonks--> apparin puolelta

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Voihan siellä olla myös joustintuen yläpään laakerointi väljänä, tai sitten moottorin hydraulitukikumit revenneet jolloin voiman alla moottori kolahtelee kumien rajoitinrautoihin nimenomaan kaasua lisättäessä tai vaihdellessa vetoa päälle/pois.
3374
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Su Kesä 24, 2007 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Klonks--> apparin puolelta

Viesti Kirjoittaja 3374 »

Tukivarren takapuslat omassani oireilivat juuri noin.
9-5 Aero Wagon A -03
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Re: Klonks--> apparin puolelta

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Junttaa "napamutteri"momenttiin.Löysällä boorien välys naksuu laidasta laitaan,vedon ja löysäyksen aikana! :|
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
jakemon
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 21:45
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Klonks--> apparin puolelta

Viesti Kirjoittaja jakemon »

Äsken otin taas hommaksi tuon äänen selvittämisen!! Joka kerta ku oon ottanu pyörän pois niin oon kokeillu napamutterin tiukkuuden joka oli nyt löysällä. Laitoin sen nyt kevyellä lukitteella kiinni ja kunnon momenttiin! Saa nähä oliko siinä vika kuhan saan katalysaattorin paikalleen ni pääsee tastaamaan!!
Kahta en vaihda: Karhun kolmosta ja vauhista pakkia!
______________________________________________
Saab 9000 Aero 2.3 -95
Vastaa Viestiin