Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa

Viesti Kirjoittaja V-M »

Coltti kirjoitti: No eikö tossa samalla ois kannattanu käydä kaupasta ostamassa myös ne runkolaakerit?
Ois jos olis yhdenkään kaupan hyllyssä ollut... mutta ei, eikä ollut mahdollisuutta ootella 2-3 päivää osia. :roll: Ainakaan tällä paikkakunnalla niitä ei löytynyt. Mittaus tosin antoi ok välykset noille muille laakereille. Syy tuohon lakrun menoon oli öljyt vaihto rajan yli n.2000km ja liika kiusaaminen :mrgreen:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Alkaa näemmä tökkimään osien saanti.

Kiertokangen laakereita ei ole missään "marmoripisteessä" ja tehtaalla on "vain" 2555kpl jälkitoimituksessa. Kivaa ! No, onhan mulla ehjä alakerta, mutta olis nyt kiva laittaa sinne uudet laakerit :twisted:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kaide kirjoitti:Alkaa näemmä tökkimään osien saanti.

Kiertokangen laakereita ei ole missään "marmoripisteessä" ja tehtaalla on "vain" 2555kpl jälkitoimituksessa. Kivaa ! No, onhan mulla ehjä alakerta, mutta olis nyt kiva laittaa sinne uudet laakerit :twisted:
Espoon Motonetista 34,90e sarja, varastosaldon mukaan paikalla 1 sarja moisia.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa

Viesti Kirjoittaja Kaide »

ng900aero kirjoitti:
Kaide kirjoitti:Alkaa näemmä tökkimään osien saanti.

Kiertokangen laakereita ei ole missään "marmoripisteessä" ja tehtaalla on "vain" 2555kpl jälkitoimituksessa. Kivaa ! No, onhan mulla ehjä alakerta, mutta olis nyt kiva laittaa sinne uudet laakerit :twisted:
Espoon Motonetista 34,90e sarja, varastosaldon mukaan paikalla 1 sarja moisia.
Jaahas..taitaa olla ainoa toivo / joutuu tyytymään tarvikkeisiin . Sitten pitää hakea runkolaakerit eri pisteestä koska niitä taasen on ( jos on ) Vantaalla
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kaide kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
Kaide kirjoitti:Alkaa näemmä tökkimään osien saanti.

Kiertokangen laakereita ei ole missään "marmoripisteessä" ja tehtaalla on "vain" 2555kpl jälkitoimituksessa. Kivaa ! No, onhan mulla ehjä alakerta, mutta olis nyt kiva laittaa sinne uudet laakerit :twisted:
Espoon Motonetista 34,90e sarja, varastosaldon mukaan paikalla 1 sarja moisia.
Jaahas..taitaa olla ainoa toivo / joutuu tyytymään tarvikkeisiin . Sitten pitää hakea runkolaakerit eri pisteestä koska niitä taasen on ( jos on ) Vantaalla
Olen ostanut Motonetista lakrut ainakin 2.3-turbotonttuun, ja 99:iin, taisivat molemmat olla Federal Moguleita, eli kait suht. orkkislaatua?
Eiköhän ne siellä kestäne taas seuraavat 10-15 vuotta? :)
9-5:een taisin ostaa lastulevytiskiltä, tilasivat Trollhättanista, ja lähetys oli perillä seuraavana päivänä, muistaakseni hinta ei ollut kamala (silloin joskus 2005 tms, varmaan GM on rahavajeessaan tuplannut tai triplannut varaosien hinnat nyttemmin).
Tuskin markkinoilta löytyykään erityisen huonoja laakeriliuskoja?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Selville vaan laakereiden koko ja kipasee SKF edustajalta laatulaakerit kolmasosalla marmorin hinnoista, olettaen tietysti että laakerit on standardi mittasia.
#3834
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa

Viesti Kirjoittaja V-M »

siiseli kirjoitti:Selville vaan laakereiden koko ja kipasee SKF edustajalta laatulaakerit kolmasosalla marmorin hinnoista, olettaen tietysti että laakerit on standardi mittasia.
Heh... laakerit...SKF... SKF tunnettu auton moottorien laakeri vamistaja.
:mrgreen:

Ja Kaidelle tiedoksi... Saab ei tee ite laakereita vaan ne tulee noista samoista puljuista ku muillekkin eli Tarvikkeesta saa samaa tavaraa ku orkkiksetkin.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa

Viesti Kirjoittaja Kaide »

siiseli kirjoitti:Selville vaan laakereiden koko ja kipasee SKF edustajalta laatulaakerit kolmasosalla marmorin hinnoista, olettaen tietysti että laakerit on standardi mittasia.
Marmorilla olis laakerit olleet halvempia kuin tarvikkeena, varsinkin runkolaakerit. No, tein motoneteissa kierroksen ja sain haalittua kamat ja nyt on alakerta nipussa.

On näemmä toi nelosen kk laakeri herkkää kamaa koska varalohkossakin oli ko.laakeri menossa ihan just eikä melkeen, senverran ohkaseksi ja siniseksi oli mennyt. Tuossa oli kilsoja 230t.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Etkös tilaillutkaan pfs:ltä osaa?

Ite kattelin, ni pitää sieltä kyl tilata remppaa varten osat, sen verta hinnat kohillaan :).
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Coltti kirjoitti:Etkös tilaillutkaan pfs:ltä osaa?

Ite kattelin, ni pitää sieltä kyl tilata remppaa varten osat, sen verta hinnat kohillaan :).
En, koska osa tavaroista olis jääny jälkitoimitukseen. Eipä noi kamat suomessa ollu yhtään sen kalliimpia itseasiassa
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Mitäs kaikkea ostit? Tuolla pfs:llä esim. tasapaino ja jakopäänketju -sarja ~160e, kun normisti se on alle 200/per sarja.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa

Viesti Kirjoittaja Kaide »

nyt on taas tonttu kunnossa. Oli melkonen savotta, mutta nyt hymyilyttää. Meni sitten kertalaakista nappiin eikä yhtäkään korjattavaa kohtaa ilmennyt 300 kilsan testilenkin aikana ! Ainoastaan moniurahihnan kiristin on vielä vaihdettava, se väpättelee ja resonoi omia aikojaan.

Motto tässä hommassa : check,check,double check and re-check
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Kaide kirjoitti:nyt on taas tonttu kunnossa. Oli melkonen savotta, mutta nyt hymyilyttää. Meni sitten kertalaakista nappiin eikä yhtäkään korjattavaa kohtaa ilmennyt 300 kilsan testilenkin aikana ! Ainoastaan moniurahihnan kiristin on vielä vaihdettava, se väpättelee ja resonoi omia aikojaan.

Motto tässä hommassa : check,check,double check and re-check
Onnittelut! Kyllä taas kelpaa! 8)
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Ken-1
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 13:35
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa

Viesti Kirjoittaja Ken-1 »

Kaide kirjoitti:nyt on taas tonttu kunnossa. Oli melkonen savotta, mutta nyt hymyilyttää. Meni sitten kertalaakista nappiin eikä yhtäkään korjattavaa kohtaa ilmennyt 300 kilsan testilenkin aikana ! Ainoastaan moniurahihnan kiristin on vielä vaihdettava, se väpättelee ja resonoi omia aikojaan.

Motto tässä hommassa : check,check,double check and re-check
Onnittelut , onnittelut!

Omasta tonnaristani hajosi viime perjantaina kiertokankilaakeri. Pytty nro. 2 oli omassa tapauksessa syyllinen hajoamiseen, syitä en ole löytänyt. Kilometrejä toki jonkun verran yli 300 tkm takana ja huoltohistoria ei oikeastaan ole, öljy on toki aina ollut hyvännäköistä kun sitä olen vaihtanut ja kone on käynyt aina nätisti ilman kolinaa. Öljyputken sihtissä ei ollut muuta roskaa kun ne laakerista tulleet murut.

"Uus" alamerta menee paikalleen huomenna joten perjantain aikana auto pitäisi olla iskukunnossa taas. Parasta olisi varmaan parantaa tuon boksin softa nyt samalla.

Huonoon aikaan tuli tää hajoaminen, keväällä olisi muuta tekemistä kun auton korjaaminen. Omassa tapauksessa kun rajoitetusti aikaa eikä kakkosautoa niin käytetty alakerta oli nopein vaihtoehto, pitäisi samalla myös vaihtaa noi venttiilijouset mutta kun volvon varaosapalvelu ei pelaa niin mitäs voi.

Vaikka saabin alakerrat kestäväksi väitetään niin kyl ne silti hajoo, näköjään...

Toivottavasti auto nyt taas kestää muutama kilometri.

/Kenneth
9-5 -00, Aero
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Ken-1 kirjoitti:

"Uus" alamerta menee paikalleen huomenna joten perjantain aikana auto pitäisi olla iskukunnossa taas. Parasta olisi varmaan parantaa tuon boksin softa nyt samalla.


/Kenneth
Laita siihen "uuteen" alakertaan uudet runko- ja kiertokangen laakerit ! Todella simmpeli homma kun vaan ottaa öljypohjan pois, ruuvaa uudet laakerit kiinni ja menoksi. Hintaa kaikille laakereille tulee vaivaiset 90e. Sitten kun se laakeri kilahtaa niin ei enää selviä pelkällä laakereiden vaihdolla vaan kampura näyttää ottavan pahasti itseensä . Itsekin ostin muuten hyväkuntoisen reilut 200tkm ajetun alakerran josta ei vielä kuulunut mitään ääniä. Siinäkin oli laakerit niin heikossa hapessa että olisivat kilahtaneet ihan just.
Vastaa Viestiin