Kaide kirjoitti:nyt on taas tonttu kunnossa. Oli melkonen savotta, mutta nyt hymyilyttää. Meni sitten kertalaakista nappiin eikä yhtäkään korjattavaa kohtaa ilmennyt 300 kilsan testilenkin aikana ! Ainoastaan moniurahihnan kiristin on vielä vaihdettava, se väpättelee ja resonoi omia aikojaan.
Motto tässä hommassa : check,check,double check and re-check
Onnittelut , onnittelut!
Omasta tonnaristani hajosi viime perjantaina kiertokankilaakeri. Pytty nro. 2 oli omassa tapauksessa syyllinen hajoamiseen, syitä en ole löytänyt. Kilometrejä toki jonkun verran yli 300 tkm takana ja huoltohistoria ei oikeastaan ole, öljy on toki aina ollut hyvännäköistä kun sitä olen vaihtanut ja kone on käynyt aina nätisti ilman kolinaa. Öljyputken sihtissä ei ollut muuta roskaa kun ne laakerista tulleet murut.
"Uus" alamerta menee paikalleen huomenna joten perjantain aikana auto pitäisi olla iskukunnossa taas. Parasta olisi varmaan parantaa tuon boksin softa nyt samalla.
Huonoon aikaan tuli tää hajoaminen, keväällä olisi muuta tekemistä kun auton korjaaminen. Omassa tapauksessa kun rajoitetusti aikaa eikä kakkosautoa niin käytetty alakerta oli nopein vaihtoehto, pitäisi samalla myös vaihtaa noi venttiilijouset mutta kun volvon varaosapalvelu ei pelaa niin mitäs voi.
Vaikka saabin alakerrat kestäväksi väitetään niin kyl ne silti hajoo, näköjään...
Toivottavasti auto nyt taas kestää muutama kilometri.
/Kenneth