Rupesi tonnarista bensaputki vuotamaan siittä hämärän näköisen liittimen juuresta joka on takapenkin alla, kohdassa jossa putket kääntyvät pohjan alle. Osaako kukaan kertoa mitä nämä liittimet ovat ja saako mitenkään ihmeellisesti putkea ehjättyä vai pitääkö vetää kokonaan uusi?
Olihan se niin, että vasen-->konehuoneeseen ja oikea-->paluu tankkiin?
Bensaputki
Bensaputki
-Pekka Ahola-
Saab 9000 CD 2.0TA -88
Saab 9000 CD 2.0TA -88
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Bensaputki
Ihan vinkiksi: nuo alustamassan kyllästämät liitokset saa helposti puhtaaksi CRC-Penetrationilla. 

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Bensaputki
Kiitos vinkistä. Lähinnä nuo liitokset on ruosteenkyllästämiä.
Mitä ainetta nuo bensaputket muuten on? Ja millaisen liitoksen siihen pystyy tekemään? Jos olisi paluuputkessa tuo vuoto,niin siinä varmaan kestäisi ihan letku/klemari patentti. Tuo vasen taitaa vaan olla se menoputki johon ei mitään harakiriletkuklemmarinippuside-patenttia viitsi edes yrittää.
Mitä ainetta nuo bensaputket muuten on? Ja millaisen liitoksen siihen pystyy tekemään? Jos olisi paluuputkessa tuo vuoto,niin siinä varmaan kestäisi ihan letku/klemari patentti. Tuo vasen taitaa vaan olla se menoputki johon ei mitään harakiriletkuklemmarinippuside-patenttia viitsi edes yrittää.
-Pekka Ahola-
Saab 9000 CD 2.0TA -88
Saab 9000 CD 2.0TA -88
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Bensaputki
Hanki jostain uusi putki ja liota liitoksia mainitsemallani aineella.
Tuo putki on todella herkkä murtumaan.
Tuo putki on todella herkkä murtumaan.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Bensaputki
Tuli vaihdettua bensaputki uuteen. Hieman kun tutki, niin huomasi, että tankista lähtevät putken ovat muovia, hieman ennen pohjaa vasten kääntymistä muuttuvat metalliksi, ja taas konehuoneeseen kääntyessään muuttuvat takaisin muovisiksi.
Reseptinä tälle: 3m ulkohalkaisijaltaan 8mm muovista paineputkea. 2kpl bensan kestäviä pneumatiikkaliittimiä.
Revitään ruosteenraiskaama metalliputki pois välistä. Uudet liittimet ja muoviputki paikalleen naps. Ja homma toimii taas.
Vielä pitää tehdä sama homma paluupuolelle. Ei kauhean vakuuttavalta näyttänyt senkään puolen ruosteputki. Hintaa tälle rakennelmalle kertyy n.10€/putki ja aikaa menee noin 10minuuttia.
Reseptinä tälle: 3m ulkohalkaisijaltaan 8mm muovista paineputkea. 2kpl bensan kestäviä pneumatiikkaliittimiä.
Revitään ruosteenraiskaama metalliputki pois välistä. Uudet liittimet ja muoviputki paikalleen naps. Ja homma toimii taas.
Vielä pitää tehdä sama homma paluupuolelle. Ei kauhean vakuuttavalta näyttänyt senkään puolen ruosteputki. Hintaa tälle rakennelmalle kertyy n.10€/putki ja aikaa menee noin 10minuuttia.
-Pekka Ahola-
Saab 9000 CD 2.0TA -88
Saab 9000 CD 2.0TA -88