Ilmastoinnin sulakkeista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jh900
"Tuplakaasari"

Ilmastoinnin sulakkeista

Viesti Kirjoittaja jh900 »

Omassa hiljattain hankitussa tonnari-Aerossa ei ilmastointi myyjän mukaan toimi, vaikka ainetta on ja kompuran pitäisi olla kunnossa. Kompuran päästä on plus-liitin irroitettu. Olen selaillut täältä viestejä aiheesta, jotta voisi paikallistaa vikaa jostain ja olen mm. tarkistanut sulakkeet 1, 17 ja 20 auton sisältä. Tutkiessani relettä releboksissa huomasin, että sielläkin on A/C sulakkeelle paikka (nro 11), joka oli tyhjä. Kysymys siis kuuluu, että pitääkö tässäkin olla sulake? Sen verran koitin, että kun sulakkeen laittaa paikalleen niin kompuralle tulee jännite. Uskallanko laittaa sulakkeen paikalleen ja johdon kiinni kompuraan ja katsoa mitä tapahtuu vai voiko olla jokin syy miksi nämä eivät olleet alunperin kiinni?
inFINite
Matalapaineturbo

Re: Ilmastoinnin sulakkeista

Viesti Kirjoittaja inFINite »

Pitää olla sulake paikalla 11 (30 A). Minulla oli rele F rikki, nyt ilmastointi toimii minullakin :).
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
siiseli
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Sitävartenhan sulakkeet on, että virran syöttö katkeaa jos jokin laite ottaa liikaa virtaa. Sulake kiinni ja testamaan, niin minä ainakin tekisin. Jos sulake palaa, niin sit miettimään mikä on vikana.
Tasapaino akseli
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Itselläkin viime kesänä relevika ilmastoinnissa uudemmassa. Purin releen ja putsasin kärkien välissä olevan piikin. Sen jälkeen on pelannut.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Vastaa Viestiin