Saab 9000 ongelma
Saab 9000 ongelma
Auto on Saab 9000CS vm 93.
Kun moottorin käynnistää, kojetaulussa palaa punaiset valot ikäänkuin takavaloissa tai jarruvaloissa olisi vikaa. Kun painan kerran jarrupoljinta,
punaiset valot katoavat. Polttimot on vaihdettu uusiin ja ne on varmasti kunnossa. Voiko vika olla jarruvalokatkaisijassa, vai missä?
Lasse
Kun moottorin käynnistää, kojetaulussa palaa punaiset valot ikäänkuin takavaloissa tai jarruvaloissa olisi vikaa. Kun painan kerran jarrupoljinta,
punaiset valot katoavat. Polttimot on vaihdettu uusiin ja ne on varmasti kunnossa. Voiko vika olla jarruvalokatkaisijassa, vai missä?
Lasse
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Tota noin, ainakin mun tietämyksen mukaan kompuutterisi toimii aivan moitteetta...Se tarkistaa nimenomaan, että polttimot on kunnossa siten, että kun auton käynnistää, palaa varoitusvalot. Sitten kun painaa jarrua ENSIMMÄISEN kerran, jarruvalojen polttimo syttyy, kompuutteri toteaa polttimon syttyneen ja sammuttaa varoitusvalon. Kai ton olisi voinut lyhyemminkin selittää, mutta en osannut
-Ville
-Ville
V.J.S kirjoitti:Tota noin, ainakin mun tietämyksen mukaan kompuutterisi toimii aivan moitteetta...Se tarkistaa nimenomaan, että polttimot on kunnossa siten, että kun auton käynnistää, palaa varoitusvalot. Sitten kun painaa jarrua ENSIMMÄISEN kerran, jarruvalojen polttimo syttyy, kompuutteri toteaa polttimon syttyneen ja sammuttaa varoitusvalon. Kai ton olisi voinut lyhyemminkin selittää, mutta en osannut
-Ville
Niin, siis puinaiset varoitusvalot jäävät moottorin käynnistämisen jälkeen palamaan niin kauaksi aikaa kunnes painaa jarrua, eli vaikka ajaisin Helsingistä Tampereelle, niin punaiset valot palavat, jos en ole polkaissut kerran jarrua.
Onko tämä normaalia Saabissa? Tuskin, enkä ole muissa automerkeissä vastaavaan törmännyt.
Lasse
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kyllä vaan, ainakin omassa tonnarissa (-92 CS) varoitusvalo palaa niin kauan kun painaa jarrua. Olen ottanut tavaksi hipaista jarrua aina ennen liikkeellelähtöä, niin saa varoitusvalot sammumaan.
Nyt kun rupesin oikein muistelemaan, niin samoin jäi kaverin Omegassa (-94) palamaan joku check valo niin kauaksi aikaa, että painoi jarrua.
-Ville
Nyt kun rupesin oikein muistelemaan, niin samoin jäi kaverin Omegassa (-94) palamaan joku check valo niin kauaksi aikaa, että painoi jarrua.
-Ville
Ei ole tuossa meidän ´93 CS Aerossakaan ko. toimintaa
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
pari päivää sitten koeajamassani -95 9k CS:ssä oli ihan sama ominaisuus, jarrun painamisen jälkeen vasta sammui piktogrammi. Oli tuontiauto, tiedä sitten vaikuttaako se..
PS. Jos tämä kyseinen tampereen rinta-juopolla oleva cs kiinnostaa jotakuta niin voin kertoa että mittarilukema EI takuulla pidä paikkaansa, kertokaa vaikka kolmella niin ollaan suunnilleen oikeissa lukemissa. Ratti ja vaihdekepin nuppi oli jopa kuluneemmat kuin omassa 330t+ veivatussa ja lisäksi bensapumppu huusi niin kovaa että sen kuuli selvästi koneen käydessä ja hitaassa vauhdissakin
Mutta kyllä se kulki ei varmasti ollu vakio, 95E:lläkin paineet pitkälti punaisella
PS. Jos tämä kyseinen tampereen rinta-juopolla oleva cs kiinnostaa jotakuta niin voin kertoa että mittarilukema EI takuulla pidä paikkaansa, kertokaa vaikka kolmella niin ollaan suunnilleen oikeissa lukemissa. Ratti ja vaihdekepin nuppi oli jopa kuluneemmat kuin omassa 330t+ veivatussa ja lisäksi bensapumppu huusi niin kovaa että sen kuuli selvästi koneen käydessä ja hitaassa vauhdissakin
Mutta kyllä se kulki ei varmasti ollu vakio, 95E:lläkin paineet pitkälti punaisella
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
No laitetaan nyt 9-3 -edustajanakin pippeli tuohon jarruvaroitusvalotaikinaan.
Kun 9-3:n käynnistää, tulee *plingplong* ja ajotieturiin teksti "Test brake lights". Paras tapa testata jarruvaloja on tietysti painaa jarruja Kokemuksia ei ole muista yksilöistä. Tai itseasiassa on parista, mutta en ole kiinnittänyt huomiota moiseen asiaan. Omani on tuontitavaraa.
Eli jos yhtään luulee, että 9-3 ja 9000 tulee samalta valmistajalta, niin tuo käynnistäessä palava jarruvaroitusvalo kuuluu asiaan.
Kun 9-3:n käynnistää, tulee *plingplong* ja ajotieturiin teksti "Test brake lights". Paras tapa testata jarruvaloja on tietysti painaa jarruja Kokemuksia ei ole muista yksilöistä. Tai itseasiassa on parista, mutta en ole kiinnittänyt huomiota moiseen asiaan. Omani on tuontitavaraa.
Eli jos yhtään luulee, että 9-3 ja 9000 tulee samalta valmistajalta, niin tuo käynnistäessä palava jarruvaroitusvalo kuuluu asiaan.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11