Saab 9000 ongelma

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
lasso6
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 13:42
Paikkakunta: Helsinki

Saab 9000 ongelma

Viesti Kirjoittaja lasso6 »

Auto on Saab 9000CS vm 93.

Kun moottorin käynnistää, kojetaulussa palaa punaiset valot ikäänkuin takavaloissa tai jarruvaloissa olisi vikaa. Kun painan kerran jarrupoljinta,
punaiset valot katoavat. Polttimot on vaihdettu uusiin ja ne on varmasti kunnossa. Voiko vika olla jarruvalokatkaisijassa, vai missä?


Lasse
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tota noin, ainakin mun tietämyksen mukaan kompuutterisi toimii aivan moitteetta...Se tarkistaa nimenomaan, että polttimot on kunnossa siten, että kun auton käynnistää, palaa varoitusvalot. Sitten kun painaa jarrua ENSIMMÄISEN kerran, jarruvalojen polttimo syttyy, kompuutteri toteaa polttimon syttyneen ja sammuttaa varoitusvalon. Kai ton olisi voinut lyhyemminkin selittää, mutta en osannut :D

-Ville
lasso6
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 13:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lasso6 »

V.J.S kirjoitti:Tota noin, ainakin mun tietämyksen mukaan kompuutterisi toimii aivan moitteetta...Se tarkistaa nimenomaan, että polttimot on kunnossa siten, että kun auton käynnistää, palaa varoitusvalot. Sitten kun painaa jarrua ENSIMMÄISEN kerran, jarruvalojen polttimo syttyy, kompuutteri toteaa polttimon syttyneen ja sammuttaa varoitusvalon. Kai ton olisi voinut lyhyemminkin selittää, mutta en osannut :D

-Ville


Niin, siis puinaiset varoitusvalot jäävät moottorin käynnistämisen jälkeen palamaan niin kauaksi aikaa kunnes painaa jarrua, eli vaikka ajaisin Helsingistä Tampereelle, niin punaiset valot palavat, jos en ole polkaissut kerran jarrua.

Onko tämä normaalia Saabissa? Tuskin, enkä ole muissa automerkeissä vastaavaan törmännyt.


Lasse
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Toiminta on ihan normaalia. Ainakin oman autoni käyttäjän aapisessa myös asiasta mainitaan.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kyllä vaan, ainakin omassa tonnarissa (-92 CS) varoitusvalo palaa niin kauan kun painaa jarrua. Olen ottanut tavaksi hipaista jarrua aina ennen liikkeellelähtöä, niin saa varoitusvalot sammumaan.

Nyt kun rupesin oikein muistelemaan, niin samoin jäi kaverin Omegassa (-94) palamaan joku check valo niin kauaksi aikaa, että painoi jarrua.

-Ville
lasso6
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 13:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lasso6 »

OK. Ei siis syytä huoleen.


Lasse
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Kuin myös 94' O*el Ve*trassa.Normaalia toimintaa.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ei ole tuossa meidän ´93 CS Aerossakaan ko. toimintaa :?:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

pari päivää sitten koeajamassani -95 9k CS:ssä oli ihan sama ominaisuus, jarrun painamisen jälkeen vasta sammui piktogrammi. Oli tuontiauto, tiedä sitten vaikuttaako se..

PS. Jos tämä kyseinen tampereen rinta-juopolla oleva cs kiinnostaa jotakuta niin voin kertoa että mittarilukema EI takuulla pidä paikkaansa, kertokaa vaikka kolmella niin ollaan suunnilleen oikeissa lukemissa. Ratti ja vaihdekepin nuppi oli jopa kuluneemmat kuin omassa 330t+ veivatussa ja lisäksi bensapumppu huusi niin kovaa että sen kuuli selvästi koneen käydessä ja hitaassa vauhdissakin 8O
Mutta kyllä se kulki 8) ei varmasti ollu vakio, 95E:lläkin paineet pitkälti punaisella :D
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

No laitetaan nyt 9-3 -edustajanakin pippeli tuohon jarruvaroitusvalotaikinaan.
Kun 9-3:n käynnistää, tulee *plingplong* ja ajotieturiin teksti "Test brake lights". Paras tapa testata jarruvaloja on tietysti painaa jarruja :) Kokemuksia ei ole muista yksilöistä. Tai itseasiassa on parista, mutta en ole kiinnittänyt huomiota moiseen asiaan. Omani on tuontitavaraa.

Eli jos yhtään luulee, että 9-3 ja 9000 tulee samalta valmistajalta, niin tuo käynnistäessä palava jarruvaroitusvalo kuuluu asiaan. :P

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin