Cruisesta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Cruisesta

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Itselläni ( 91 tonnari ) ei ole cruisessa merkkivaloa, vilkun viiksessä on palautuva on/off kytkin. ( siis namiskaa kun painaa niin cruise päälle, ja kun painat uudestaa vauhti kasvaa 1.6km/h joka painalluksella ja jos pidät pohjassa koko ajan niin vauhti kasvaa niin kauan kun namiska on pohjassa )
Toista namiskaa painettaessa vasemmalta puolelta ( kun cruise on ollut pois päältä ) viimeksi ollut asetus tulee voimaan, oikealta puolelta painettaessa cruise menee pois päältä.
Ja muistaakseni esim kun cruise on asetettu esim..80km/h ja polkaset esim ohitus, ohituksen jälkeen päästät jalan pois kaasulta tällöin nopeus palaa tuohon 80km/h.
Viimeksi muokannut 9000CD23T, Pe Heinä 23, 2004 07:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

Muistaakeni jenkkiversion mittaristossa on tuo cruise -valo kierroslukumittarin alapuolella siinä kohtaa, missä euroversiossa on Italiaa varten ajovalojen merkkivalo. (Aktivoin tämän erittäin tarpeellisen ominaisuuden asentamalla klemmarinpuolikkaan valokytkimen takana olevaan liittimeen :) )

Tämän useimmat varmaan tietääkin, mutta siinä 2. sukupoleven cruisessa (suunnilleen -91 -> ) saa nopeutta lisättyä pitämällä SET- nappia painettuna pidempään. Vauhtiin kun pääsee, niin pystyy ajelemaan pelkillä napeilla. Toinen todella hyödyllinen ominaisuus :wink:
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

MarkusJ kirjoitti:Muistaakeni jenkkiversion mittaristossa on tuo cruise -valo kierroslukumittarin alapuolella siinä kohtaa, missä euroversiossa on Italiaa varten ajovalojen merkkivalo. (Aktivoin tämän erittäin tarpeellisen ominaisuuden asentamalla klemmarinpuolikkaan valokytkimen takana olevaan liittimeen :) )

Tämän useimmat varmaan tietääkin, mutta siinä 2. sukupoleven cruisessa (suunnilleen -91 -> ) saa nopeutta lisättyä pitämällä SET- nappia painettuna pidempään. Vauhtiin kun pääsee, niin pystyy ajelemaan pelkillä napeilla. Toinen todella hyödyllinen ominaisuus :wink:
Jassoo...onko se CRUISE valon paikka olemassa siellä..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1110
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Ainakin -96 CSE:ssä (jossa on siis jo "toisen sukupolven cruise") oli keltaoranssi cruise-merkkivalo mittaristossa. Sitä joskus kaipaisi vanhempaankin..

Ominaisuus mitä vielä enemmän kaipaa -89:ssä, on juuri tuo napeilla ajaminen. Set-napista saa kyllä lisää vauhtia, mutta sitä ei hillitse mikään muu kuin jarru, kytkin tai keinukytkimen oikea pää, joissa kaikissa tapauksessa cruise putoaa pois päältä.

Uudemmissahan Set-nappi toimii plussana, ja keinukytkimen vasen pää miinuksena silloin kun cruise on päällä. Muutenhan keinun vasen pää (tip) palauttaa asetetun nopeuden, siis silloin kun cruise on syystä tai toisesta pudennut pois päältä... Varma en ole, mutta miellän tämän "miinus-ominaisuuden" ja Cruise-merkkivalon tulleen samassa yhteydessä. Markkinakohtaisia eroja kytkennöissä voi tietysti olla...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Kysymys..

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mikä on tuo trionic engine control module..?
Itselläni on 2.3turbo

http://faq.saabnet.ru/_9000/electro-sch ... ontrol.pdf
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
liki
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 10:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja liki »

94-mallisessa CSE:ssä ei ainakaan tuota merkkivaloa ole ja miinus-ominaisuus tosiaan puuttuu. Mutta Saabillahan mennään eikä meinata :)
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: Kysymys..

Viesti Kirjoittaja Jussi »

9000CD23T kirjoitti:Mikä on tuo trionic engine control module..?
Itselläni on 2.3turbo

http://faq.saabnet.ru/_9000/electro-sch ... ontrol.pdf
Uudemmissa on Trionic, vanhemmissa LH-Jetronic... elikkäs se on moottorinohajus.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Itselläni on 91/92 siinä keinukytkimen vasemmassa reunassa merkki - eli hidastus pitäisi olla, vaan eipä toimi. Kiihdytys päässä olevasta napista kylläkin.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Infoo pukkaa...Trionicista

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Cruisesta

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No niin piti käydä kattomassa viikseä....
Ihan kaikki ei ole selvillä...

Mitä nämä tarkoittavat..?
SET = Asetus
RES = ( Nollaus..? )
ON = ( päälle..? )
TIP = ?
OFF = ( pois käytöstä )

*neuvoja otetaan vastaan..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

9-5T kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:(autohan on peruspaineilla merkkivalon palaessa). Nämä autot ovat AINA Trionic 5:llä varustettuja.
Onko tonnarissa tosiaan noin pimeä ratkaisu, 9-5:ssa ei ole paineissa eroa.
Mene ja tiedä. Ainakin mun tonnari (-95CDE) kelaa täydet
paineet vakkarillakin.
Niin ja merkkivalo löytyy mittaristosta.
Ohjekirjan mukaan RESUME -napilla voi myös laskea nopeutta -
siis samoin kuin SET -napilla kasvattaa sitä.


.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Isolohko kirjoitti:
9-5T kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:(autohan on peruspaineilla merkkivalon palaessa). Nämä autot ovat AINA Trionic 5:llä varustettuja.
Onko tonnarissa tosiaan noin pimeä ratkaisu, 9-5:ssa ei ole paineissa eroa.
Mene ja tiedä. Ainakin mun tonnari (-95CDE) kelaa täydet
paineet vakkarillakin.
Niin ja merkkivalo löytyy mittaristosta.
Ohjekirjan mukaan RESUME -napilla voi myös laskea nopeutta -
siis samoin kuin SET -napilla kasvattaa sitä.
.
Hmm piti sit tos kokeilla ja vaikka cruise on ON asennessa niin nilkkaa oikasemalla se vähän toista baria pärähtää mittariin. Cruise toimii OK.
Mittaristossa EI ole mitään cruise valoa. Ja kyseessä siis toi -94 tonttu.
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

JouniCSE kirjoitti:

Mittaristossa EI ole mitään cruise valoa. Ja kyseessä siis toi -94 tonttu.

Joo, se Cruise-valo on merkki- ja varoitusvalorivistön oikeassa yläkulmassa. Mulla se merkkilamppu oli pimeä, mutta nyt palaa.
Olisikohan cruise-valo sitten vuosimallista -95-->

.
Viimeksi muokannut Isolohko, Pe Heinä 23, 2004 22:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Cruisen merkkivalo ilmaantui eurooppalaisiin versioihin samaan aikaan kun tuli sähköcruice eli noin 95. Jenkkimalleissa se esiintyy aikaisemmin.
Itse olen ottanut cruisen merkkivalon pois käytöstä, koska käytän cruisea todella usein ja se on ON-asennossa jatkuvasti.
Lamppu mielestäni tulisi palaa ainoastaan silloin, kun cruise on aktivoitu, eikä jo ON-asennossa eli minun tapauksessani aina
:evil:
Boxista menee kyllä tieto trionic:lle, kun cruise on käytossä ( siis ei pelkästään ON-asennossa ), mutta en oikein arvannut siihen väliin mennä mitään kytkentöjä tekemään. Luulisi tämän perusteella tosiaan ahtojen menevän peruspaineelle, mutta molemmissa tonnareissani ahdot menee surutta tappiin oli cruise aktivoituna tai ei. Aerossa se tuntuu jopa hieman ikävältä kun painettaessa cruisesta nopeutta lisää ahdot rävähtää melkein aina tappiin.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

9000CD23T kirjoitti:
MarkusJ kirjoitti:Muistaakeni jenkkiversion mittaristossa on tuo cruise -valo kierroslukumittarin alapuolella siinä kohtaa, missä euroversiossa on Italiaa varten ajovalojen merkkivalo. (Aktivoin tämän erittäin tarpeellisen ominaisuuden asentamalla klemmarinpuolikkaan valokytkimen takana olevaan liittimeen :) )

Tämän useimmat varmaan tietääkin, mutta siinä 2. sukupoleven cruisessa (suunnilleen -91 -> ) saa nopeutta lisättyä pitämällä SET- nappia painettuna pidempään. Vauhtiin kun pääsee, niin pystyy ajelemaan pelkillä napeilla. Toinen todella hyödyllinen ominaisuus :wink:
Jassoo...onko se CRUISE valon paikka olemassa siellä..?
Voi ollakkin ei kun tutkimaan. Mulla se on tuossa 9-3 juuri siinä. vaikka nyt puhutaankin saapeista.
9-3.1972
Vastaa Viestiin