ACC:n outo ledi
ACC:n outo ledi
Tonnareissahan on ollut lisävarusteena oma takatilojen ilmastointilaite. Minulla sitä ei ole, vain tyhjä kytkimen paikka acc panelissa.
Jostain syystä tämän tyhjän paikan vieressä on vihreä ledi, joka palaa silloin tällöin.
Onko kokemuksia mitä tämä ledi tarkoittaa?
Jostain syystä tämän tyhjän paikan vieressä on vihreä ledi, joka palaa silloin tällöin.
Onko kokemuksia mitä tämä ledi tarkoittaa?
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Ei ole itseasennusledi, vaan ihan alkuperäinen.
Valo tosiaan palaa kuumalla, mutta jotenkin epäloogisesti.
Buuttaaminen ei auta, vaan valo kyllä syttyy uudelleenkäynnistyksenkin jälkeen.
Voi olla että kuvittelen, mutta tuntuu siltä kuin tuloilma ei olisi niin kylmää kun k.o. valo palaa.
Valo tosiaan palaa kuumalla, mutta jotenkin epäloogisesti.
Buuttaaminen ei auta, vaan valo kyllä syttyy uudelleenkäynnistyksenkin jälkeen.
Voi olla että kuvittelen, mutta tuntuu siltä kuin tuloilma ei olisi niin kylmää kun k.o. valo palaa.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
muistaakseni se oli niin, että sen ledin palaminen kertoo, että jokin vikakoodi on aktiivinen. Mun entisessä -92CS:ssä se paloi pari kertaa ja molemmilla kerroilla se sammui, kun kalibroi ACC:n uudestaan. Kalibrointi käynnistyy jollain kahden napin yhdistelmällä, jota juuri nyt en muista, ja se ajaa kaikki läppien yms. liikkeet läpi.
Tässä selostusta LED:stä. Omistamani ACC2:n suomalainen korjaamokäsikirja ei maininut mitään ko. LED:stä, mutta seuraavan tekstin perusteella voisi päätellä, että se liittyy takapuhaltimen ohjauksen indikointiin. Sinulla on peitelevy ko. painonapin kohdalla koska takailmastointijärjestelmää ei ole suomiautoissa.
Operation
The rear A/C is controlled by the Automatic Climate Control (ACC) control module. Depending on outside temperature and solar intensity, rear A/C is switched on and off.
When the ACC control module automatically selects rear A/C on, the LED beside the "REAR" button on the ACC panel lights.
One press on "REAR" switches off the rear A/C unit. ACC still displays "AUTO" and functions as an ACC system with front A/C only. If "REAR" is pressed again, the rear A/C comes on again, provided the electronics consider it necessary to achieve the selected temperature.
Fan speed can, as previously, be increased or decreased as desired. If rear A/C is off, only front fan speed is changed.
If "REAR" is pressed at the same time as one of the buttons for increasing or decreasing fan speed, only rear fan speed increases or decreases. Speed is fixed at that speed at which the fan is running when the buttons are released. Only the front fan will be controlled automatically. Further manual raising or lowering of fan speed only affects the front fan. Returning to / from manual selection to automatic control is, as previously, achieved by pressing the "AUTO" button.
Operation
The rear A/C is controlled by the Automatic Climate Control (ACC) control module. Depending on outside temperature and solar intensity, rear A/C is switched on and off.
When the ACC control module automatically selects rear A/C on, the LED beside the "REAR" button on the ACC panel lights.
One press on "REAR" switches off the rear A/C unit. ACC still displays "AUTO" and functions as an ACC system with front A/C only. If "REAR" is pressed again, the rear A/C comes on again, provided the electronics consider it necessary to achieve the selected temperature.
Fan speed can, as previously, be increased or decreased as desired. If rear A/C is off, only front fan speed is changed.
If "REAR" is pressed at the same time as one of the buttons for increasing or decreasing fan speed, only rear fan speed increases or decreases. Speed is fixed at that speed at which the fan is running when the buttons are released. Only the front fan will be controlled automatically. Further manual raising or lowering of fan speed only affects the front fan. Returning to / from manual selection to automatic control is, as previously, achieved by pressing the "AUTO" button.
Toi kalibrointi täytyy kokeilla heti.
Ledi paloi taas tänään vaikka oli vain +18 astetta. 15 min ajon jälkeen sammui.
Laitoin acc:n "econ" asentoon kun ledi paloi,= ledi sammui. Sen jälkeen palautin takaisin "auto" asentoon =ledi syttyi.
Uskon sen liittyvän johonkin häiriötilaan.
Palataan asiaan kunhan mulla on lisää tietoa. Nyt nokka kohti Saaremaata, joten tulee viikko taukoa viesteihin.
Kiitos kaikille tähän saakka.
Ledi paloi taas tänään vaikka oli vain +18 astetta. 15 min ajon jälkeen sammui.
Laitoin acc:n "econ" asentoon kun ledi paloi,= ledi sammui. Sen jälkeen palautin takaisin "auto" asentoon =ledi syttyi.
Uskon sen liittyvän johonkin häiriötilaan.
Palataan asiaan kunhan mulla on lisää tietoa. Nyt nokka kohti Saaremaata, joten tulee viikko taukoa viesteihin.
Kiitos kaikille tähän saakka.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7550
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Täältä löytynee tietoa, mutta mitä tarkoitatte "takailmastoinnilla"..?
Ovatko ne niitä moottoreita takaovissa, puhallus suulake on siinä oven etureunassa.
http://www.thesaabsite.com/9000/9000ACC2.htm
Ovatko ne niitä moottoreita takaovissa, puhallus suulake on siinä oven etureunassa.
http://www.thesaabsite.com/9000/9000ACC2.htm
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Oiskohan tässä järkeä???
Huomasin taannoin, että moniurahihna oli rikkoutunut niin, että vain "kaksi raitaa" oli jäljellä.
Vaihdoin remmin eilen ja nyt ei ole ledi vilkkunut...
Kalibrointi näytti muuten nollaa.
Olipas muuten aika homma se remmin vaihto. Aikaa paloi pari tuntia. Toista oli ennen, kun remmi vaihdettiin huoltiksen pihalla. Maksoi muuten laakkosella 56 Euroa , ja pituutta oli 2550mm, että semmoista.
Huomasin taannoin, että moniurahihna oli rikkoutunut niin, että vain "kaksi raitaa" oli jäljellä.
Vaihdoin remmin eilen ja nyt ei ole ledi vilkkunut...
Kalibrointi näytti muuten nollaa.
Olipas muuten aika homma se remmin vaihto. Aikaa paloi pari tuntia. Toista oli ennen, kun remmi vaihdettiin huoltiksen pihalla. Maksoi muuten laakkosella 56 Euroa , ja pituutta oli 2550mm, että semmoista.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8086
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Juu, kyllä siihen melkein pari tuntia ekalla kerralla sain minäkin menemään, mutta onneksi sain "mukavasti" harjoittelua hihna/hihnapyörävaurioiden kanssa painiskellessa, niin nyt menee aikaa ehkä kolme varttia parkkiksella touhutessa, siitäkin suurin osa tuhlautuu sisälokarin muovien kanssa pulaamiseenjarmop kirjoitti: Olipas muuten aika homma se remmin vaihto. Aikaa paloi pari tuntia. Toista oli ennen, kun remmi vaihdettiin huoltiksen pihalla. Maksoi muuten laakkosella 56 Euroa , ja pituutta oli 2550mm, että semmoista.
Ja taas kerran, Motonetistä 2550 pitkä remmi n. 25€. Omalla kohdalla Motonetin remmi oli vielä Made in Germany (Flennor), eli ei varmaan mikään huonoin mahdollinen tarvikehihna.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7550
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Onko joku tehnyt työkalua siihen hihnan automaatti kiristäjän löysäämiseen.
Haynesin kirjassa oli jonkin sortin työkalusta kuva, näytti vähän rimpulalta.
SAABin korjaamo käsikirjassa on toisen näköinen tuo työkalu.
Ja jos olisi tuo työkalu niin hihnan vaihto on helppo urakka.
Vasen pyörä ( apukuljettajan puoleinen ) pois, luukku auki, kiristäjä
( työkalu )paikalleen, vanha hihna uloa, samalla voi ne hihnapyörän laakerit kokeilla, jos ääntää niin nyt ne on helppo vaihtaa, uusi hihna paikalleen, kiristäjä ( työkalu ) pois, muista laittaa luukku takaisin paikalleen, pyörä kiinni, siinä se homma on tehty.
*pst omastani on se muovi luukku jossakin saksassa.. olisikohan jollakin jäänyt tällaista ylimääräistä..? *
Haynesin kirjassa oli jonkin sortin työkalusta kuva, näytti vähän rimpulalta.
SAABin korjaamo käsikirjassa on toisen näköinen tuo työkalu.
Ja jos olisi tuo työkalu niin hihnan vaihto on helppo urakka.
Vasen pyörä ( apukuljettajan puoleinen ) pois, luukku auki, kiristäjä
( työkalu )paikalleen, vanha hihna uloa, samalla voi ne hihnapyörän laakerit kokeilla, jos ääntää niin nyt ne on helppo vaihtaa, uusi hihna paikalleen, kiristäjä ( työkalu ) pois, muista laittaa luukku takaisin paikalleen, pyörä kiinni, siinä se homma on tehty.
*pst omastani on se muovi luukku jossakin saksassa.. olisikohan jollakin jäänyt tällaista ylimääräistä..? *
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8086
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Tuli omakohtaisesti todettua tuo Haynesin kalun surkeus (taipuu). Siispä kauhialla hosulla väsäsin pakin pohjalta käteen osuneista tarvikkeista ao. apuvälineen. Ehkä siinä olisi vielä vähän "tuotekehitykselle" töitä, mutta hyvin tuo ajoi asiansa. Kierretanko on M10.9000CD23T kirjoitti:Onko joku tehnyt työkalua siihen hihnan automaatti kiristäjän löysäämiseen.
Haynesin kirjassa oli jonkin sortin työkalusta kuva, näytti vähän rimpulalta.
SAABin korjaamo käsikirjassa on toisen näköinen tuo työkalu.
-Ville
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84