2.3T vm92 Auto ihan mykkä! apuja kaivataan.
2.3T vm92 Auto ihan mykkä! apuja kaivataan.
Ei ole paljon tullut räpellettyä näitten koneitten kanssa joten
Ensimmäinen kysymys on että uskaltaako ton jakopään ketjun päästää ihan vapaaksi lohkon "sisään" kun on vapauttanut kiristäjän? vai pitääkö se saada tiukasti pysymään ylhäällä?
Toinen että millä kannalla on kannen pultit? en ole aikasemmin tollatteisiin törmännyt.
Kiitoksia jo etukäteen.
Ensimmäinen kysymys on että uskaltaako ton jakopään ketjun päästää ihan vapaaksi lohkon "sisään" kun on vapauttanut kiristäjän? vai pitääkö se saada tiukasti pysymään ylhäällä?
Toinen että millä kannalla on kannen pultit? en ole aikasemmin tollatteisiin törmännyt.
Kiitoksia jo etukäteen.
Viimeksi muokannut anaconda, Ti Elo 04, 2009 20:08. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
bmw e46 alias proteesi
Re: 2.3T vm92 koneesta kysymyksiä
Jos et katkaise ketjua etkä kovasti pyörittele konetta niin uskaltaa päästää löysäksi.
Kannenpulttien kanta on Torx E-16.
Kannenpulttien kanta on Torx E-16.
Re: 2.3T vm92 koneesta kysymyksiä
Selvä kiitoksia!Minuteman kirjoitti:Jos et katkaise ketjua etkä kovasti pyörittele konetta niin uskaltaa päästää löysäksi.
Kannenpulttien kanta on Torx E-16.
bmw e46 alias proteesi
Re: 2.3T vm92 Lisää koneesta kysymyksiä.
Noniin nyt sai koneesta nostettua hatun pois ja pahvihan sieltä tosiaan oli pettänyt, mutta hajoamis kohta näyttää kun olis leikattu rälläkällä pala pois. Onko tämä ihan normaali pahvin pettäminen vai liittyykö tähän suutinvikaa tai jotain muuta ylimäärästä?
bmw e46 alias proteesi
Re: 2.3T vm92 nyt kansipahvi ihmettelyä
Kesän yllätysvieras, nakutoukka. Turhankin tuttua omissa laitteissa.
Foxbody turbo
Re: 2.3T vm92 nyt kansipahvi ihmettelyä
Kai sä älysit vetää nokkapyörät esim. nippareilla ketjuun kiinni? Ettei tuu sit ylläreitä läjätessä.anaconda kirjoitti:Ei ole paljon tullut räpellettyä näitten koneitten kanssa joten
Ensimmäinen kysymys on että uskaltaako ton jakopään ketjun päästää ihan vapaaksi lohkon "sisään" kun on vapauttanut kiristäjän? vai pitääkö se saada tiukasti pysymään ylhäällä?
Toinen että millä kannalla on kannen pultit? en ole aikasemmin tollatteisiin törmännyt.
Kiitoksia jo etukäteen.
-Sami
ps. tai no, ei läjätessä tuu ongelmia, vaan käynnistäessä, voi kuulua kolinaa....
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 2.3T vm92 nyt kansipahvi ihmettelyä
Saahan ne nokkapyörät takas oikeille paikoilleen, vaikka ne olisi pois ottanutkin . Vois sitäpaitsi olla ahdasta irroitella kantta nokkapyörät kiinni ketjussa...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: 2.3T vm92 lisää jaarittelua.
Noniin lisää tyhmiä kysymyksiä. Eli purkaessa rävähti moniurahihnan kiristin 2 osaan. Eli kiristäjän yläpää+ jousi pamahti mäjelle. Kysymys kuuluukin saako ton vielä kasaan vai pitääkö metsästää uusi kiristin?
bmw e46 alias proteesi
Re: 2.3T vm92 Nyt se myrkyn lykkäs.
joo nytten on kone muuten nipussa ja saatu jo käyteltyä lämpöseksi ja kansi kiristeltyä uusiks. Eilen siis käyttelin auton lämpimäksi, kävi normaalisti. mutta tänään sitten piti uudestaan laittaa käyntiin niin ei lupaakkaan. Yön aikana ilmestynyt kiva vika! bensapumppu surisee kyllä mutta tulpat ei silti kastu. voiko kaikki suuttimet hajota kerralla? Vinkkejä kaivattaisiin!
Ja tosiaan DI kasetti uudehko.
Ja tosiaan DI kasetti uudehko.
bmw e46 alias proteesi
Re: 2.3T vm92 Auto ihan mykkä! apuja kaivataan.
Laita lisää bensaa ja käy vähän kopistelemassa bensapumpun "kantta", jos heräilisi henkiin. Tosin luulisi pumpun toimivan, jos kerta suriseekin kuten normaalisti. Ettei ole vain rempassa päässyt bensankiertoon jotain kökköä joka tukkinut jonkin letkun, suodattimen, tai bensanpaineen säätimen? Onhan kaikki letkut varmasti kiinni?
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Re: 2.3T vm92 Auto ihan mykkä! apuja kaivataan.
Eilen tuli kaadettua tankkiin 11L lisää bensaa että ei pitäisi siitäkään johtua. Letkun on kyllä kiinni kaikki. Mitenkäs voiko maadotusvika tehdä noin ? entäs esim kampiakselin asentotunnistin?
bmw e46 alias proteesi
Re: 2.3T vm92 Nyt se myrkyn lykkäs.
Irroita bensaletku suutintukin päästä ja katso tuleeko sinne bensaa.anaconda kirjoitti:joo nytten on kone muuten nipussa ja saatu jo käyteltyä lämpöseksi ja kansi kiristeltyä uusiks. Eilen siis käyttelin auton lämpimäksi, kävi normaalisti. mutta tänään sitten piti uudestaan laittaa käyntiin niin ei lupaakkaan. Yön aikana ilmestynyt kiva vika! bensapumppu surisee kyllä mutta tulpat ei silti kastu. voiko kaikki suuttimet hajota kerralla? Vinkkejä kaivattaisiin!
Ja tosiaan DI kasetti uudehko.
Bensapumpun saat pyörimään auton ollessa sammuksissakin kytkemällä sulaketaulusta hyppyjohdolla hälytysvilkkujen sulakekannasta virran bensapumpun sulakkelle. En nyt muista kummin päin noissa kannoissa virta kiertää, mutta kokeilemalla selviää.
e: Irti oleva bensaletku kannattaa toki laittaa johonkin pulloon, ettei bensaa roiski ympäri konehuonetta kun pumpulle antaa virtaa.
Re: 2.3T vm92 Auto ihan mykkä! apuja kaivataan.
Bensapumpulta lähtevässä putkessa on helmi, joka jumiutunut eli heti pumpulta lähtevä putki. Paina helmeä vaikka esim. tampilla niin että se irtoaa. Mutta jos suodattimeen asti tulee bensaa niin silloinhan tämä syy on mitätöity
9000CS 2.3 -95 Myyty, 9000CSE 2.3T -95 kolaroitu MYYTY
Re: 2.3T vm92 Auto ihan mykkä! apuja kaivataan.
Lainaan tätä topicia, elieli appiukon cs 2,3TA vm. 1992 (eli siis pitkälohko) kuseksii öljyä jäähdytysnesteen sekaan, asialle ei ole tehty muutakuin kalasteltu öljylauttoja pois paisuntasäiliöstä, ja lisätty öljyä öljytilaan.
Jäähdytysnestettä ei katoa ollenkaan, eikä öljyn sekaan pääse vettä (vaan siis toisinpäin).
Itselläni ei ole yhdessäkään Saabissa ollut tuollaista ongelmaa, ei kansipahvivikaisissakaan, siksi kyselen, että voisikohan tuollainen oire viitata esim. kannen hiushalkeamaan, sillä tuo ongelma on ollut autossa jo varmaan 5 vuotta (ja 50-70tkm), eikä ole pahentunut tai muuttunut (luulisin kansipahvivian pahenevan suht nopeasti)?
Lupailin vaan jouluna koettaa korjata kyseistä moottoria, niin ehkä saisi varautua etsimään (muiden roippeiden lisäksi) ehjänoloisen kannen mukaan?
Jäähdytysnestettä ei katoa ollenkaan, eikä öljyn sekaan pääse vettä (vaan siis toisinpäin).
Itselläni ei ole yhdessäkään Saabissa ollut tuollaista ongelmaa, ei kansipahvivikaisissakaan, siksi kyselen, että voisikohan tuollainen oire viitata esim. kannen hiushalkeamaan, sillä tuo ongelma on ollut autossa jo varmaan 5 vuotta (ja 50-70tkm), eikä ole pahentunut tai muuttunut (luulisin kansipahvivian pahenevan suht nopeasti)?
Lupailin vaan jouluna koettaa korjata kyseistä moottoria, niin ehkä saisi varautua etsimään (muiden roippeiden lisäksi) ehjänoloisen kannen mukaan?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98