Foorumilla on ollut aikaisemminkin juttua automaatin jäähdytysletkujen vaihdosta. Omassani letkut olivat aivan valmiit, kuuma letku ritisi kun käänsi.
Uusi letku Hymatista, -40C .. +100C ja painetta tarpeeksi kestävää kangasvahvisteista kumiletkua.
- Uudet USIT tiivisteet
- kuvien mukaiset kiristyspannat
- Hohtimet motonetista
Yhteensä: 10,10eur + 2,80eur hohtimet.
Mielestäni tuo puristeliitos on paras tähän tarkoitukseen, voi käyttää originaaleja letkuliitäntöjä (rautasahalla vanhat puristukset ja puukolla letku pois) ja tuon tyyppiset kiristyspannat puristavat tasaisesti ympäriinsä, jolloin tiiveys on hyvä.
Kuvia: http://passi.kapsi.fi/saab/automaatin_letkuremppa/
Samaa tekniikkaa kannattaa käyttää custom-öljyletkuihinkin!
Automaatin letkut vaihdettu
Automaatin letkut vaihdettu
99T-museopeli
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Automaatin letkut vaihdettu
Yksi vaihtoehto on myös tämä liitos ( alla linkki ) tämän kun voi purkaa särkemättä klemmareita, ja liitos onnistuu uudestaan.
Polttoaineletkuissa on osoittautunut hyväksi ratkaisuksi pienen kokonsa vuoksi.
( kuvassa näkyvä liitos on ilmastointiletkun liitos, näitä "klemmareita" voi käyttää
myös muissakin letkuissa, ja klemmareiden sisällä olevaa lukkopantaa ei välttämättä tarvitse käyttää )
http://img.directindustry.com/images_di ... 372722.jpg
Polttoaineletkuissa on osoittautunut hyväksi ratkaisuksi pienen kokonsa vuoksi.
( kuvassa näkyvä liitos on ilmastointiletkun liitos, näitä "klemmareita" voi käyttää
myös muissakin letkuissa, ja klemmareiden sisällä olevaa lukkopantaa ei välttämättä tarvitse käyttää )
http://img.directindustry.com/images_di ... 372722.jpg
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Automaatin letkut vaihdettu
Hinnat oli mailissa. Eipä tuo ikuinen tarvitse olla. Oli melkosen helppo vaihtaa, joten jos jotain ylläreitä tulee niin sen mukaan.
Tärkein pointti tosiaan oli, että saa moisilla kiristimillä vanhoihin orggis päätteisiin letkun kiinni. Toi sun linkin kiristin varmasti myös hyvä, mutta vaatii enemmän tilaa pituussuunnassa.
Ja rättiletkuahan se orggis on. Hymatin ukko sano että tuo kestää sen -40..+100C ja heidän hydrauliikkaletku (metallivahvistettu) ei myöskään sen enempää lämpöä kestä. Korkeampaa lämpötilaa sitten esim. teflonilla.
Tärkein pointti tosiaan oli, että saa moisilla kiristimillä vanhoihin orggis päätteisiin letkun kiinni. Toi sun linkin kiristin varmasti myös hyvä, mutta vaatii enemmän tilaa pituussuunnassa.
Ja rättiletkuahan se orggis on. Hymatin ukko sano että tuo kestää sen -40..+100C ja heidän hydrauliikkaletku (metallivahvistettu) ei myöskään sen enempää lämpöä kestä. Korkeampaa lämpötilaa sitten esim. teflonilla.
99T-museopeli
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Automaatin letkut vaihdettu
Teflonia tarvitaan sitten kun lämpötila menee tuonne 150 asteen tuntumaan.Korkeampaa lämpötilaa sitten esim. teflonilla
ASFALT S&D tai ASFALT A&V
2-kudos hydrauliikkaletku
-40°C/+180°C
Mutta nämä edelliset ihan vaan tiedoksi, kyllä tuo sinun tekemäsi liitos on
erittäin hyvä ratkaisu.
On nopea tehdä ja onnistuu jopa maasto olosuhteissakin.
Tuo onkin hyvä ajatus että pitää takakontissa tarvikkeet niin matka ei lopu
vaikka letku paukahtaisi.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#