Terve taas!
Tässä taanoin olin ajelemassa autolla kotipaikkakunnalle kun huomasin että auto alkoi jättämään ihmeellistä sumua taakseen. No oikeammin se olikin sinistä savua. Ja moottoristahan se sitten tuli.
Mutta kyllä sinne moottoriin jäi vielä sitä sauhua sinne sisälle koska se toimii edelleen. Tämä on ilmeisesti sitä samaa sauhua jota on esim. sähkökoneissa yms. Kerrotaan että kun sininen sauhu tulee ulos ja loppuu niin sitten eivät koneet enää toimi (esim. porakone).
Mahtaako kukaan tietää mistä tätä savua saa ostaa? Ja kuka sitä valmistaa? Onko se sama valmistaja joka noita kaasuläppäkoteloitakin tekee?
---------------------------
Niin ja kyselisin noista öljyputkista joita 2,3 turbotonnarissa risteilee ihan kiitettävästi.
Ajattelen vahvasti että sellainen on nyt löystynyt ja alkanut vuotamaan. Alunperin auto ostettiin vuotovikaisena, ja syyksi paljastui murtunut öljyputki turbolle.
Putki käytettiin irti ja kunnostettiin. Tässä hiljakkoin se alkoi valuttamaan öljyä turbon puoleisesta päästä, ja nyt sitten alkoi vuotaa pahemmin tuolta takaakin. Ensimmäinen nokan puoleinen vuoto hoitui kiristämisellä.
Mutta kuinka kireelle ne öljyputket pitäs laittaa? Siis etteivät löysty. Täytyskö niissä käyttää jotain lukitetta? Nehän ovat alttiina tärinälle ja varmaan öljykin saattaa aiheuttaa yhdessä lämpölaajenemisen kanssa kierteiden löystymistä.
Mutta kun ei niitä onttoja pulttejakaan uskalla mahdottomasti kiristää.
Vai onko ratkaisu uudet tiivisteet? Sehän vaatii (melkein) putkien vaihdon.
Öljyputket
Öljyputket
SAAB
Re: Öljyputket
Eipä olleetkaan ne kierteet löystyneet.
Vaan se putki oli jälleen murtunut. Siinä oli sellainen hiusmurtuma, josta se vuosi öljyä. Murtuma sijaitsi siinä lähellä sitä helmiliitintä (vai mika se nyt on).
Onko kellään tietoa mikä tälläisen saattaa aiheuttaa? Siis onko autossa joku paikka löysällä tms. mikä saattaa aiheuttaa turbonöljyputkille vääntörasitusta.
Entä saako tälläsiä putkia mistä liikkeistä tarvikkeena?
Vaan se putki oli jälleen murtunut. Siinä oli sellainen hiusmurtuma, josta se vuosi öljyä. Murtuma sijaitsi siinä lähellä sitä helmiliitintä (vai mika se nyt on).
Onko kellään tietoa mikä tälläisen saattaa aiheuttaa? Siis onko autossa joku paikka löysällä tms. mikä saattaa aiheuttaa turbonöljyputkille vääntörasitusta.
Entä saako tälläsiä putkia mistä liikkeistä tarvikkeena?
SAAB
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Öljyputket
Kyllä saa, mutta pitäisi olla se vanha putki mallina.Entä saako tälläsiä putkia mistä liikkeistä tarvikkeena?
Pistä yv:tä...niin katsotaan.
Tai jos löydät varaosanumeron tälle putkelle.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#