Viimeaikoina on tullut hiipivä hulluus aika lähelle...olen mielestäni lukinnut auton kaukosäätimellä (9000 vm ´95 CSE Saabin oma ajonesto ja kaukosäädin) ja eikös se ole auki kun palaan autolle Ei ole paikasta riippuvainen (maasäteily ) olen myös varma ettei kaukosäädin ole aktivoitunut vahingossa esim. taskussa jne...
Onko kellään vastaavaa kokemusta ja pelkää että leimataan hulluksi??? Akunkin otin resetointia varten irti kerran -vaan ei tunnu helpottavan.....mystinen poltergeist ilmiö.
Saabsick kirjoitti:Viimeaikoina on tullut hiipivä hulluus aika lähelle...olen mielestäni lukinnut auton kaukosäätimellä (9000 vm ´95 CSE Saabin oma ajonesto ja kaukosäädin) ja eikös se ole auki kun palaan autolle Ei ole paikasta riippuvainen (maasäteily ) olen myös varma ettei kaukosäädin ole aktivoitunut vahingossa esim. taskussa jne...
Onko kellään vastaavaa kokemusta ja pelkää että leimataan hulluksi??? Akunkin otin resetointia varten irti kerran -vaan ei tunnu helpottavan.....mystinen poltergeist ilmiö.
Voihan kaukosäätimessä olla vikaa vaikka et nappia painaisi, esimerkiksi lähettelee itsestään singnaaleja. Saabin orkkis keskuslukon kaukosäätö kantaa aivan "helv****" kauas. Jos sinulla on kaksi kaukosäädintä ota toisesta patterit pois ja käytä vain toista sitten otat toisen käyttöön ja taas tästä toisesta patterit pois. Tällä varmistat onko vika säätimissä vai auton päässä.
Itellä muuten sama homma oli viime talvena vähän väliä.Laitoin illalla ovet lukkoon (muistaakseni) ja aamulla kun menin ni kas lukot auki. Kesällä tätä ei ole vielä tapahtunut joten vika lieneekin siinä että elän talven jonkinmoisessa horroksessa..
Voiko paristojen irti käyttö aiheuttaa kaukosäädön toimimattomuuden? Toinen kaukosäädin lakkasi pelaamasta kun käytin paristoja irti ja laitoin takaisin. Ne valot siinä kaukosäätimen päässä kyllä syttyvät nappeja painellessa(laitoin kyllä takaisin oikein päin). Tarkoituksena oli vain tarkastaa millaiset paristot pitää hommata varalle jos entiset sippaavat.
Pattereitten irroittamisen jälkeen kake pitää synkata auton kanssa uudelleen. Elikkä painelet useita kertoja (5-6 krt.?) peräkkäin sitä avausnappia auton vierellä ja pitäisi ruveta taas toimimaan.
Myös häly-yksikkö voi kaivata tinausta... tein itte tuon ja lisäksi heiluttelin noita johtoja jokka tulee sulakepaneeliin ja hanskalokeron takana olevaan relepoksiin. Releitä myös naputtelin jne... tämän jälkeen alkoi taas toimimaan. Hälyn boksi oli tuossa kojelaudan sisällä heti oikealla puolella kun ottaa tuon hanksalådan pois. Häly-yksikkö oli mulla kiinni kahdella ruuvilla alhaalta päin, täytyi peitelevy poistaa ennenkuin pääsi noihin käsiksi.
Tuskin tuota tinata tarvitsee, koska toinen keskuslukon ohjain toimii moitteetta. Täytynee hommata uudet paristot ja kokeilla tuota synkkaus kikkaa uudestaan, sillä voihan nuo paristot olla liian heikot.
Ite lukkomekanismissa voi kans olla vika!
Jos (epc kuvasssa jousi 3)no:9257171 on poikki, lukko ei jää aina lukkoon!Vaan pääsee itestään aukeaan!
Tälläisen tapauksen korjasin viimeviikolla -96 mallin tonarista!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
...ehes vastasinkin tuolle alkuperäselle topikin alottajalle, toivottavasti neuvosta oli apua n. kolmen vuotta jälkikäteen
Tietty jos toinen avain toimii, niin vikaa haettava toimimattomasta. Kokeilisin vielä avata tuon toimmattoman, puhdistaisin kosketuspinnat, mittaisin yleismittarilla, että patterit antavat hyvät jännitteet, laittaisin kasaan ja suorittaisin tuon synkkauksen uudelleen. Ittellä nuo kaksi kolmen voltin littuparistoa näyttivät sarjassa 6,24V ja yksittäin 3,12V.
Onko muuten patterit oltava nuo CR 2016 x 2 ? Kysyn koska mun Photon-valaisemissa oli alunperin tuo kaksi 2016, mutta sen pysty korvaamaan yhdellä CR 2032:a jossa on elektroniikka-alan luettelon mukaan enemmän virtaa eli se kestää käytössä kauemmin.
Kiitti, siellähän oli klipsi jota painamalla lähti helposti auki. Narmuista päätellen edellinen/edellliset omistajat ovat käyttäneet ruuvaria muualle mutta kansi on onneksi säilynyt ehjanä