Tonnarin torx-koot?
Tonnarin torx-koot?
Näitä ketjuja nyt syntyy... Koitin googlata ja foorumilta hakea mutta enpä löytänyt tietoa että minkä kokoisia torxeja tuossa tonnarissa on käytetty. Tarkoituksena siis päästä antenniin käsiksi (yksi lista on torxeilla kiinni) ja rekisterikilven valo vaihtaa. Alkuperäistyökaluboxista löytyi pirun iso torx ja toisessa päässä liian pieni, se toinen ruuvari puuttuu. Mitä kokoja tarvitsen em. puuhiin?
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Tonnarin torx-koot?
Osta suosiolla joku torx-väännin/kärki sarja, koot T10-T40, noilla pääsee jo pitkälle saabin ropaamisessa ja oikeastaan nuo kuluisi hankkia jo ennen Saabin ostoadj_pirtu kirjoitti:Näitä ketjuja nyt syntyy... Koitin googlata ja foorumilta hakea mutta enpä löytänyt tietoa että minkä kokoisia torxeja tuossa tonnarissa on käytetty. Tarkoituksena siis päästä antenniin käsiksi (yksi lista on torxeilla kiinni) ja rekisterikilven valo vaihtaa. Alkuperäistyökaluboxista löytyi pirun iso torx ja toisessa päässä liian pieni, se toinen ruuvari puuttuu. Mitä kokoja tarvitsen em. puuhiin?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Tonnarin torx-koot?
Joo, kiitos, näin teen. Motonet ->
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnarin torx-koot?
Osta sarja jossa torx 8 T10 T15 T20 T25 T27 T30 T40. Tässäsarjassa tuo torx 27 jota ei ole läheskään kaikissa mutta ainakin itse joskus tarvinnut.dj_pirtu kirjoitti:Näitä ketjuja nyt syntyy... Koitin googlata ja foorumilta hakea mutta enpä löytänyt tietoa että minkä kokoisia torxeja tuossa tonnarissa on käytetty. Tarkoituksena siis päästä antenniin käsiksi (yksi lista on torxeilla kiinni) ja rekisterikilven valo vaihtaa. Alkuperäistyökaluboxista löytyi pirun iso torx ja toisessa päässä liian pieni, se toinen ruuvari puuttuu. Mitä kokoja tarvitsen em. puuhiin?
Ja yleensä sarjan hinta kertoo laadun, halpaa huonolaatuista en hankkisi.
Näillä saa tehtyä pienemmät ja miksei vähän isommatkin hommat .
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Tonnarin torx-koot?
Pitää olla myös T50 jos haluuaa irrottaa etupenkit tai etuturvavyön yläkiinnikkeet. T27 on ainakin automaattivaihteiston kannessa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Tonnarin torx-koot?
Itsellä on pienemmät torxit ruuvareina ja isommat hylsyinä(no taitaa olla pieniä "pora pala" torxejakin bonuksena).
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Tonnarin torx-koot?
T45 muistaakseni tarvitaan takajarruihin jos levyjä vaihtaa (ei muista tarvittiinko vielä palojen vaihdossa)
Ja esim 2x bagillisessä tonnarissa tuli ongelma noiden torx-kärkien kanssa(apparin puolella srs-kyltin alla oleva torx), ei mahtunu "sovitepalan" kanssa ruuvaamaan, onneksi löytyi muutama torx-ruuvimeisseli.
Ja esim 2x bagillisessä tonnarissa tuli ongelma noiden torx-kärkien kanssa(apparin puolella srs-kyltin alla oleva torx), ei mahtunu "sovitepalan" kanssa ruuvaamaan, onneksi löytyi muutama torx-ruuvimeisseli.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Re: Tonnarin torx-koot?
No huhhuh, taidanpa ostella vain tarpeen mukaan.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnarin torx-koot?
semmonen 10 avaimen setti L -mallisia torxeja ei montaa euroa maksa... riittää mainiosti suurimpaan osaan rempoista!
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Re: Tonnarin torx-koot?
Joo eikä tuu persnettoo pahasti jos nyt sattuu menemään pyöreäksi...samsikki kirjoitti:semmonen 10 avaimen setti L -mallisia torxeja ei montaa euroa maksa... riittää mainiosti suurimpaan osaan rempoista!
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Tonnarin torx-koot?
Yhtään torx-avainta en ole pyöreäksi saanut, vaikka ostan aina parasta, eli halvinta Kyllä se on se pultinkanta mikä torxeissa antautuu useimmiten, etenkin jos erehtyy tiukkaan pulttiin käyttämään vaikka T25 avainta vaikka olis pitänyt olla T27. Ero on pieni, eli aina kokeilemalla isoin mahdollinen avain pultinkantaan ja vasta sitten hampaat irvessä vääntöä
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Tonnarin torx-koot?
Bilteman tällainen 10-vuoden takuulla todettu hyväksi. 4 vuotta käytetty eikä näy juuri käytön jälkiä. Eikä ole mikään kallis.samsikki kirjoitti:semmonen 10 avaimen setti L -mallisia torxeja ei montaa euroa maksa... riittää mainiosti suurimpaan osaan rempoista!
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Tonnarin torx-koot?
Todennut saman, torx on kyllä paras ruuvi mitä on kun tarvitaan hyvät vääntökestävyydet. Ei nuljaannu, kuten muilla kannoilla tahtoo käydä etenkin halvoilla avaimilla.
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Re: Tonnarin torx-koot?
Hainpa motonetistä 10-50 9-osan setin L-avaimia. Kympin maksoi vaan tuntuu ihan laadukkailta. Sainpahan vaihdettua rekisterikilven valon.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnarin torx-koot?
Osta seuraavaksi sellainen torx-ruuvarisarja.dj_pirtu kirjoitti:Hainpa motonetistä 10-50 9-osan setin L-avaimia. Kympin maksoi vaan tuntuu ihan laadukkailta. Sainpahan vaihdettua rekisterikilven valon.
Ihan ehdoton monissa kohdin
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3