ACC3 + ajotietokoneen akun jännite

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

ACC3 + ajotietokoneen akun jännite

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Ongelma:

Autoa startatessa ajotietokone kuvittelee akun jännitteen olevan alle 10-9 volttia. Tästä aiheutuu ACC3:sen käynnistämä varotoimen pide joka johtaa puolittaiseen toimintaan. Jos Jännite on yli 10v ajotietokoneen mukaan ACC3 toimii normaalisti. Kun ACC3 toimii puolittaisesti, tähän auttaa ACC3:sen kalibrointi ajon aikana ja laite alkaa toimimaan moitteettomasti. Mikä mahtaa aiheuttaa ajotietokoneen virheellisen jännitteen haistelun ?

Akku on uusittu ½ vuotta sitten, ja mitään ongelmia akkuun liittyen ei ole ollut. TECH2:nen ei anna mistään mitään virheitä, eli vikoja ei löydy TECH2:n mukaan.
Viimeksi muokannut 9000cst, Ke Syys 01, 2004 16:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Ihan samaa mietin juuri kauppareissulle lähtiessäni... mistä syystä jännitelukema on poskellaan. Itselläni heittelee välillä 8 V lukemia alimmaksi jänniteeksi starttauksen aikana ja se ei yksinkertaisesti voi pitää paikkaansa. Täytynee ihan oikeasti mitata startin aikainen minimi jännite.

Meikäläisellä ei tosin ACC:n kanssa ole mitään ongelmia, toimii ihan niinkuin pitäisikin, jännitelukema vain on outo.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Mimmi kirjoitti:Itsekin olen hieman ihmetellyt EDU:n jännitemittausta startin aikana, se kun mielestäni näyttää liian pieniä lukemia (normaalisti starttauksen aikana noin 8...9V jännitettä). Kuitenkin ajon aikana latausjännitteen näyttö on oikein (tarkistettu mittarilla).
Tietääkseni Trionic ei suostu toimimaan alle 9V jännitteellä, joten auton ei pitäisi edes käynnistyä.
Minullakaan ei ole ongelmia ACC:n kanssa.


Sitten pilkunnu**intaa: vm-98 tontussa ei ole ACC2 vaan ACC3.
Luulin että toi ACC2 on uusin ja viimeisin tontussa, mutta hyvä tietää. Juu itsellä varsinkin talvisin tieturi näyttää jotain 8-7 volttia alimmillaan, mutta starttaa ihan normaalisti. Lautaus jännite on 13.8-14.1 volttia edussa startin jälkeen.

ACC:ssä on joku suoja juttu joka aktivoituu alle 10-9 voltin jännitteessä mutta sen suojajutun pitöisi poistua kun jännite nousee yli 10 voltin.

Vanhassa -89 tontussani edu näytti jännitteen oikein aina.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Mittailin tänään yleismittarilla ja seuraavaa näytto:

Eka mittaus auto lepotilassa -> 12.45 V

Toka mittaus virtaavain on tilassa -> 12.7 ajotieturi -> 11.6

Kolmas mittaus auto startattiin: -> 14.65 ajotieturi näytti heti startin jälkeen 9.5 V ja sitten voihtelin info napista uudestaa jännitteen näkyviin niin oli 14.1 V ...

Että autoa startatessa sekoaa tuo jännitemittaus EDU:lla ...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Re: ACC2 + ajotietokoneen akun jännite

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

9000cst kirjoitti:Ongelma:

Autoa startatessa ajotietokone kuvittelee akun jännitteen olevan alle 10-9 volttia. Tästä aiheutuu ACC2:sen käynnistämä varotoimen pide joka johtaa puolittaiseen toimintaan. Jos Jännite on yli 10v ajotietokoneen mukaan ACC2 toimii normaalisti. Kun ACC2 toimii puolittaisesti, tähän auttaa ACC2:sen kalibrointi ajon aikana ja laite alkaa toimimaan moitteettomasti.

Kertoisitko tarkemmin, miten ACC2 oireilee?



SAAB 9000 2.3T -95
#341
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: ACC2 + ajotietokoneen akun jännite

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Isolohko kirjoitti:
Kertoisitko tarkemmin, miten ACC2 oireilee?

SAAB 9000 2.3T -95
#341
esimerkki:

-ulkona on kuuma, ilmastointi ei pukkaa täydellä teholla kylmää ja puhallusta

-ulkona on viileä, ilmastointi pukkaa viileä/kylmää ilmaa vaikka laittaisi lämpötilan 27 asteeseen.

Kaikkiin näihin auttaa auto + <-> napeilla kalibrointi. Ilmastointi järjestelmä antureineen ja moottoreineen on kunnossa ja tech2 ei näytä että missään olisi vikaa.

Nämä oireet ilmenee aina kun autoa startatessa jännite on 8-10 voltin välillä edun mukaan. mutta useampi startti peräkkäin niin niin jännite on startatessa yli 10 volttia ja kalibrointi pysyy kohdallaan.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Huoh, jännitteen heittely käynnistäessä ei ole hävinnyt mihinkään ja joka kerta se sekoittaa acc3:sen. Voiko laturin hiilet olla lopussa tai jännitteensäädin väsähtänyt kun tällaista ilmenee ? Kumminkin muuten sähköjärjestelmässä ei ole ongelmia saatikka akku tyhjenis. lautausjännite on 13.8V kännissä olessa.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Joo ja jos se paneli on viallinen, niin minulta saa toimintakuntoisen ACC 3:n 120 eurolla.

Koskas se Ahveniston keikka on, jos vaikka saisi itsensäkin paikan päälle?
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Mimmi kirjoitti:Jostain syystä sinun ACC:si sekoilee jänitteen nopeasta laskusta.
Lisäksi se näyttää jostain syystä liian pientä lukemaa (en tiedä miksi). Kysäisehän joltain lainaksi ACC:n paneelia, jos vika olisi siinä. Olen tulossa Affenistolle, joten minulta saa lainata paneelia siellä.
Onko 95-96vm tontussa acc3 ?

En ole tulossa ahvenistolle, matkaa vähän liikaa ...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Mimmi kirjoitti:On. ACC 3:n tunnistat isommista lämmönsäätönapeista, jotka ovat päällekkäin, ACC 2:ssa ne ovat pienemmät ja vierekkäin (siinä alla on sitten RAC:n valmius).
Juu samaa sanoivat kemin aineelta, mutta eipä tuota näytä saavan lainaan ku kaveri ei suostunutkaan :( ,mut ei voi mitään ajaa ja kalibroida ... :evil:
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vastaa Viestiin