Kytkinpoljin jää pohjaan

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kytkinpoljin jää pohjaan

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

nonii... kyl alkaa taas v*tuttaa oikein urakalla ja lompakon sisältö häviää... elikkäs ilmeisesti on sylkät menossa hajalle en oo ihmeemmin tutkinu et kumpi sylkkä vuotaa mutta päätin korjata molemmat. Samalla vaihtoon menis se kykä mut sopiiiko tohon -89 2.0 tonnariin aeron kytkin? vai miten ne koot meneekään? sinteriä en nyt välttis haluis laittaa ku tulee aika paljon tota kaupunkipyörittelyä stadissa vedettyä.

Ja jos jollaki olis tarjolla pitävempää kykää ku orkkis nii saa tarjota.. tai sitten jos tarvii vauhtipyörä vaihtaa niin sit semmostakin vois tarjota et sais isomman kykän sitten.

ja sylkät ilmeisesti tulee kuntoon jos hoonaa ja vaihtaa tiivisteet? vai pitäiskö varmuudeks vaihtaa työsylkkä nii ei ainakaan tarvis sen takia taas repiä laatikkoa irti.
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kytkinpoljin jää pohjaan

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Ikotion kirjoitti:ja sylkät ilmeisesti tulee kuntoon jos hoonaa ja vaihtaa tiivisteet? vai pitäiskö varmuudeks vaihtaa työsylkkä nii ei ainakaan tarvis sen takia taas repiä laatikkoa irti.
Itsellä ainakin oli pääsylinteri tuossa muinoin niin syöpynyt että siitä ei tullu hoonaamallakaan kuin verkonpaino :?
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Eltsu
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ma Huhti 26, 2010 19:28

Re: Kytkinpoljin jää pohjaan

Viesti Kirjoittaja Eltsu »

Ikotion kirjoitti: ja sylkät ilmeisesti tulee kuntoon jos hoonaa ja vaihtaa tiivisteet? vai pitäiskö varmuudeks vaihtaa työsylkkä nii ei ainakaan tarvis sen takia taas repiä laatikkoa irti.
Molemmat uusiin vaihtaneena voisin ensikerralla koittaa pääsylinterin kunnostusta, mutta työsylinterin kanssa jumppaaminen oli sen verran työläs homma että en vanhaa koittaisi kunnostaa jos se ei sattuisi olemaan aivan uuden veroinen :)
9000 CSE 2.3T -93
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kytkinpoljin jää pohjaan

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

Nii tietääkö kukaan miten kytkinosat sopis tohon b202:seen? siis joutuuko vaihtaa toisesta motista vauhtipyörän et sais aeron kytkimen?

Jos tarvii niin eiköhän semmonen vauhtipyörä käytetä koneistamon kautta, jos siitä otettais vähän materiaalia pois... Miten paljon nuista voi ottaa pois tai mikä on järkevä kilomäärä.
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Hukkaportti
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 19:27

Re: Kytkinpoljin jää pohjaan

Viesti Kirjoittaja Hukkaportti »

Mites helposti muuten onnistuu litkujen vaihto?
Auttaisi siihen syöpymiseen, jos edes joskus vaihtaisi.
Myöhässä, vm-97?
CS 2,0t -97 225 000 km
Eltsu
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ma Huhti 26, 2010 19:28

Re: Kytkinpoljin jää pohjaan

Viesti Kirjoittaja Eltsu »

Letku työsylinterin ilmausnipasta astiaan, nippa vähän auki, joku polkee poljinta ja toinen lisää säiliöön nestettä sitä mukaa kun vajenee.

Tai siten päästää systeemin tyhjäksi ja lääkeruutan ja letkun pätkän avulla painaa ilmanipan kautta säiliölle asti nesteen jotta ilmat tulee pois, onistuu yksinkin ihan hyvin.
9000 CSE 2.3T -93
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kytkinpoljin jää pohjaan

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

tossa nyt aamun oon vähän etsiskellyt ja tutkiskellu et tuolta race.fi:stä löytyy vähä erillaisia kytkimiä.

tos olis race.fin vaihtoehtoja 228 kytkimille ja muillekkin -> http://www.race.fi/fi/product/43659-Bla ... 52F98.html

onko kenelläkään kokemuksia noista black diamond kytkimistä? laitoin kyselyä niille vähän et mitä ne kestää jne.

se mikä noissa olisi hyvä niin ainakin tulis niinku suomalaisen yrityksen kautta.

Tässä olis jonkun ulkomaalaisen sivun kytkimiä, vähän kyl itseäni mietityttää tilata ulkomaalaisen kautta. Mut nää olis specsin kytkimiä eikä pahan hintasia. en kyl tiiä minkäverran tulee sitten rahdista lisämaksuja jne.

-> http://www.clutchcityonline.com/spec/saab_9000.htm

Et sitten vaan mielipiteitä ja kokemuksia
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
TolTuo
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 12:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kytkinpoljin jää pohjaan

Viesti Kirjoittaja TolTuo »

Itellä on tuo spec 2 kytkinlevy, aeron asetelma. Hyvin pitää. Ollut kyllä tyytyväinen.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
-Hese-
"Aero"
Viestit: 330
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2007 18:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kytkinpoljin jää pohjaan

Viesti Kirjoittaja -Hese- »

Kaksi vuotta sitten vaihdettiin sekä työ että pääsylinteri (samalla koko kytkinpaketti uusiksi). Noh, eiköhän tänään kun haki virheettömän katsastuspaperin niin kotipihaan ajaessa ohjaamoon puske nestettä. Kytkin toimii vielä toistaiseksi ja nestesäiliössäkin tavaraa. On se kumma kun varaosat kestä kuin vajaa pari vuotta kun alkuperäinen kesti sen 18. Oiskohan asiaa peräti tiedusteltava kuluttaja-asiamieheltä kun korjaamollakin sanoivat ettei pitäisi ihan näin nopeasti hajota uudestaan.
#8411
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Kytkinpoljin jää pohjaan

Viesti Kirjoittaja Coltti »

sellasia ne tarvikesylinterit vaan on. Joskus vaihoin -89 tonnariin työsylinterin tarvikkeeseen, italiaanoon. Kesti vuoden ja taas loota auki..

Suosittelen vaihtamaan saabilta orggis tiivisteet, jos sylinteri on mekaanisesti kunnossa eikä ole pahasti naarmuilla jne...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2529
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kytkinpoljin jää pohjaan

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Suosittelen vaihtamaan saabilta orggis tiivisteet, jos sylinteri on mekaanisesti kunnossa eikä ole pahasti naarmuilla jne...
Aihealue väärä mutta lainataan silti. Saakohan femmaan pääsylinteriin laadukkaita tiivisteitä mistään tai kannattaako edes puuhastella (tai pystyykö)?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Karza
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: To Touko 05, 2011 21:17

Re: Kytkinpoljin jää pohjaan

Viesti Kirjoittaja Karza »

Jäi poljin täälläkin jälleen pohjaan. Viimeksi jäi reilu puoli vuotta sitten mutta korjaantui ilmaamalla työsylinterin päästä lääkeruiskulla. Vuotanut siitä asti. Huomenna viedä trailerilla tallille niin pääsee purkamaan.

Tekeekös motonetin kytkinsarjoilla mitään? Entäs työsylintereilla? Kannattaisiko minun ennemmin tilata partsforsaabs nettikaupasta, ja jos, niin mitä merkkiä: sachs vai saabin oma?
TolTuo
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 12:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kytkinpoljin jää pohjaan

Viesti Kirjoittaja TolTuo »

Iteltä löytyy alkuperäinen työsylinteri jos tarvetta jollaki, jotkut puhuu että motonetin työsylinterillä ei tee mitään (susi).

Ainostaa tohon minun työsylinteriin tarvii jos haluaa vaihtaa tiivisteet (kuulema motonetin tiivisteet on ok).

sopivuus 94-98vm+letkut
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Karpov
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 19:33

Re: Kytkinpoljin jää pohjaan

Viesti Kirjoittaja Karpov »

Lainataan topiccia. Uudella kytkimellä ajettu n. 5tkm ja taas tyhjäkäynnillä kolkattaa. Kytkimen kun painaa pohjaan ja irrottaa niin hetkeks vaimenee toki hiljanen naputus jää. Viime kytkin kesti 30tkm ja pintaa oli mutta keskiön jouset irronnu. Sama tiedossa?
Saab 9000 CD Turbo 1989 stage 1?
Karza
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: To Touko 05, 2011 21:17

Re: Kytkinpoljin jää pohjaan

Viesti Kirjoittaja Karza »

Olisi aika tilailla kytkimen romppeita. 2,3i vapari MY93 VINin mukaan (minusta kait tämä on 92?) LH 2.4.2 ja ei ole matalakeulainen.

Kumman sylinterin tilaan?

9000 85' to 92' Clutch Slave cylinder to g/box no D41692 - Genuine Saab
9000 92' to 93' Clutch Slave cylinder fm g/box no D41693 - Genuine Saab

http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=538
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=537

luotanko tuohon VINin antamaan model yeariin ja otan tuon 92->93 työsylinterin?

Lisäksi aijon tilata sachs kytkin sarjan ja keskitystyökalukin sieltä samoilla vaivalla tulisi. Tarvinko muuta? ilmeisesti Clutch Slave Cylinder Outer Seal Kit pitää tilata myös.
Vastaa Viestiin