Kytkinpoljin jää pohjaan
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
nonii... kyl alkaa taas v*tuttaa oikein urakalla ja lompakon sisältö häviää... elikkäs ilmeisesti on sylkät menossa hajalle en oo ihmeemmin tutkinu et kumpi sylkkä vuotaa mutta päätin korjata molemmat. Samalla vaihtoon menis se kykä mut sopiiiko tohon -89 2.0 tonnariin aeron kytkin? vai miten ne koot meneekään? sinteriä en nyt välttis haluis laittaa ku tulee aika paljon tota kaupunkipyörittelyä stadissa vedettyä.
Ja jos jollaki olis tarjolla pitävempää kykää ku orkkis nii saa tarjota.. tai sitten jos tarvii vauhtipyörä vaihtaa niin sit semmostakin vois tarjota et sais isomman kykän sitten.
ja sylkät ilmeisesti tulee kuntoon jos hoonaa ja vaihtaa tiivisteet? vai pitäiskö varmuudeks vaihtaa työsylkkä nii ei ainakaan tarvis sen takia taas repiä laatikkoa irti.
Ja jos jollaki olis tarjolla pitävempää kykää ku orkkis nii saa tarjota.. tai sitten jos tarvii vauhtipyörä vaihtaa niin sit semmostakin vois tarjota et sais isomman kykän sitten.
ja sylkät ilmeisesti tulee kuntoon jos hoonaa ja vaihtaa tiivisteet? vai pitäiskö varmuudeks vaihtaa työsylkkä nii ei ainakaan tarvis sen takia taas repiä laatikkoa irti.
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Itsellä ainakin oli pääsylinteri tuossa muinoin niin syöpynyt että siitä ei tullu hoonaamallakaan kuin verkonpainoIkotion kirjoitti:ja sylkät ilmeisesti tulee kuntoon jos hoonaa ja vaihtaa tiivisteet? vai pitäiskö varmuudeks vaihtaa työsylkkä nii ei ainakaan tarvis sen takia taas repiä laatikkoa irti.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Molemmat uusiin vaihtaneena voisin ensikerralla koittaa pääsylinterin kunnostusta, mutta työsylinterin kanssa jumppaaminen oli sen verran työläs homma että en vanhaa koittaisi kunnostaa jos se ei sattuisi olemaan aivan uuden veroinenIkotion kirjoitti: ja sylkät ilmeisesti tulee kuntoon jos hoonaa ja vaihtaa tiivisteet? vai pitäiskö varmuudeks vaihtaa työsylkkä nii ei ainakaan tarvis sen takia taas repiä laatikkoa irti.
9000 CSE 2.3T -93
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Nii tietääkö kukaan miten kytkinosat sopis tohon b202:seen? siis joutuuko vaihtaa toisesta motista vauhtipyörän et sais aeron kytkimen?
Jos tarvii niin eiköhän semmonen vauhtipyörä käytetä koneistamon kautta, jos siitä otettais vähän materiaalia pois... Miten paljon nuista voi ottaa pois tai mikä on järkevä kilomäärä.
Jos tarvii niin eiköhän semmonen vauhtipyörä käytetä koneistamon kautta, jos siitä otettais vähän materiaalia pois... Miten paljon nuista voi ottaa pois tai mikä on järkevä kilomäärä.
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
-
- "Ruisku"
- Viestit: 125
- Liittynyt: La Helmi 20, 2010 19:27
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Mites helposti muuten onnistuu litkujen vaihto?
Auttaisi siihen syöpymiseen, jos edes joskus vaihtaisi.
Myöhässä, vm-97?
Auttaisi siihen syöpymiseen, jos edes joskus vaihtaisi.
Myöhässä, vm-97?
CS 2,0t -97 225 000 km
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Letku työsylinterin ilmausnipasta astiaan, nippa vähän auki, joku polkee poljinta ja toinen lisää säiliöön nestettä sitä mukaa kun vajenee.
Tai siten päästää systeemin tyhjäksi ja lääkeruutan ja letkun pätkän avulla painaa ilmanipan kautta säiliölle asti nesteen jotta ilmat tulee pois, onistuu yksinkin ihan hyvin.
Tai siten päästää systeemin tyhjäksi ja lääkeruutan ja letkun pätkän avulla painaa ilmanipan kautta säiliölle asti nesteen jotta ilmat tulee pois, onistuu yksinkin ihan hyvin.
9000 CSE 2.3T -93
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
tossa nyt aamun oon vähän etsiskellyt ja tutkiskellu et tuolta race.fi:stä löytyy vähä erillaisia kytkimiä.
tos olis race.fin vaihtoehtoja 228 kytkimille ja muillekkin -> http://www.race.fi/fi/product/43659-Bla ... 52F98.html
onko kenelläkään kokemuksia noista black diamond kytkimistä? laitoin kyselyä niille vähän et mitä ne kestää jne.
se mikä noissa olisi hyvä niin ainakin tulis niinku suomalaisen yrityksen kautta.
Tässä olis jonkun ulkomaalaisen sivun kytkimiä, vähän kyl itseäni mietityttää tilata ulkomaalaisen kautta. Mut nää olis specsin kytkimiä eikä pahan hintasia. en kyl tiiä minkäverran tulee sitten rahdista lisämaksuja jne.
-> http://www.clutchcityonline.com/spec/saab_9000.htm
Et sitten vaan mielipiteitä ja kokemuksia
tos olis race.fin vaihtoehtoja 228 kytkimille ja muillekkin -> http://www.race.fi/fi/product/43659-Bla ... 52F98.html
onko kenelläkään kokemuksia noista black diamond kytkimistä? laitoin kyselyä niille vähän et mitä ne kestää jne.
se mikä noissa olisi hyvä niin ainakin tulis niinku suomalaisen yrityksen kautta.
Tässä olis jonkun ulkomaalaisen sivun kytkimiä, vähän kyl itseäni mietityttää tilata ulkomaalaisen kautta. Mut nää olis specsin kytkimiä eikä pahan hintasia. en kyl tiiä minkäverran tulee sitten rahdista lisämaksuja jne.
-> http://www.clutchcityonline.com/spec/saab_9000.htm
Et sitten vaan mielipiteitä ja kokemuksia
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Itellä on tuo spec 2 kytkinlevy, aeron asetelma. Hyvin pitää. Ollut kyllä tyytyväinen.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Kaksi vuotta sitten vaihdettiin sekä työ että pääsylinteri (samalla koko kytkinpaketti uusiksi). Noh, eiköhän tänään kun haki virheettömän katsastuspaperin niin kotipihaan ajaessa ohjaamoon puske nestettä. Kytkin toimii vielä toistaiseksi ja nestesäiliössäkin tavaraa. On se kumma kun varaosat kestä kuin vajaa pari vuotta kun alkuperäinen kesti sen 18. Oiskohan asiaa peräti tiedusteltava kuluttaja-asiamieheltä kun korjaamollakin sanoivat ettei pitäisi ihan näin nopeasti hajota uudestaan.
#8411
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
sellasia ne tarvikesylinterit vaan on. Joskus vaihoin -89 tonnariin työsylinterin tarvikkeeseen, italiaanoon. Kesti vuoden ja taas loota auki..
Suosittelen vaihtamaan saabilta orggis tiivisteet, jos sylinteri on mekaanisesti kunnossa eikä ole pahasti naarmuilla jne...
Suosittelen vaihtamaan saabilta orggis tiivisteet, jos sylinteri on mekaanisesti kunnossa eikä ole pahasti naarmuilla jne...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Aihealue väärä mutta lainataan silti. Saakohan femmaan pääsylinteriin laadukkaita tiivisteitä mistään tai kannattaako edes puuhastella (tai pystyykö)?Suosittelen vaihtamaan saabilta orggis tiivisteet, jos sylinteri on mekaanisesti kunnossa eikä ole pahasti naarmuilla jne...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Jäi poljin täälläkin jälleen pohjaan. Viimeksi jäi reilu puoli vuotta sitten mutta korjaantui ilmaamalla työsylinterin päästä lääkeruiskulla. Vuotanut siitä asti. Huomenna viedä trailerilla tallille niin pääsee purkamaan.
Tekeekös motonetin kytkinsarjoilla mitään? Entäs työsylintereilla? Kannattaisiko minun ennemmin tilata partsforsaabs nettikaupasta, ja jos, niin mitä merkkiä: sachs vai saabin oma?
Tekeekös motonetin kytkinsarjoilla mitään? Entäs työsylintereilla? Kannattaisiko minun ennemmin tilata partsforsaabs nettikaupasta, ja jos, niin mitä merkkiä: sachs vai saabin oma?
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Iteltä löytyy alkuperäinen työsylinteri jos tarvetta jollaki, jotkut puhuu että motonetin työsylinterillä ei tee mitään (susi).
Ainostaa tohon minun työsylinteriin tarvii jos haluaa vaihtaa tiivisteet (kuulema motonetin tiivisteet on ok).
sopivuus 94-98vm+letkut
Ainostaa tohon minun työsylinteriin tarvii jos haluaa vaihtaa tiivisteet (kuulema motonetin tiivisteet on ok).
sopivuus 94-98vm+letkut
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Lainataan topiccia. Uudella kytkimellä ajettu n. 5tkm ja taas tyhjäkäynnillä kolkattaa. Kytkimen kun painaa pohjaan ja irrottaa niin hetkeks vaimenee toki hiljanen naputus jää. Viime kytkin kesti 30tkm ja pintaa oli mutta keskiön jouset irronnu. Sama tiedossa?
Saab 9000 CD Turbo 1989 stage 1?
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Olisi aika tilailla kytkimen romppeita. 2,3i vapari MY93 VINin mukaan (minusta kait tämä on 92?) LH 2.4.2 ja ei ole matalakeulainen.
Kumman sylinterin tilaan?
9000 85' to 92' Clutch Slave cylinder to g/box no D41692 - Genuine Saab
9000 92' to 93' Clutch Slave cylinder fm g/box no D41693 - Genuine Saab
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=538
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=537
luotanko tuohon VINin antamaan model yeariin ja otan tuon 92->93 työsylinterin?
Lisäksi aijon tilata sachs kytkin sarjan ja keskitystyökalukin sieltä samoilla vaivalla tulisi. Tarvinko muuta? ilmeisesti Clutch Slave Cylinder Outer Seal Kit pitää tilata myös.
Kumman sylinterin tilaan?
9000 85' to 92' Clutch Slave cylinder to g/box no D41692 - Genuine Saab
9000 92' to 93' Clutch Slave cylinder fm g/box no D41693 - Genuine Saab
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=538
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=537
luotanko tuohon VINin antamaan model yeariin ja otan tuon 92->93 työsylinterin?
Lisäksi aijon tilata sachs kytkin sarjan ja keskitystyökalukin sieltä samoilla vaivalla tulisi. Tarvinko muuta? ilmeisesti Clutch Slave Cylinder Outer Seal Kit pitää tilata myös.