check engine & anti lock
check engine & anti lock
Eli viat ovat seuraavat:
Check engine valo syttyy sillon tällön ajon aikana, mutta ei vaikuta ajoon miteenkään. Eli auto toimii normaalisti ja sitten valo sammuu omia aikojaan. Esim tänään ku tulin Mikkelistä Jyväskylään, niin valo paloi n.50km ja sitten sammui.. Eli onko kennelläkään ollut vastaavaa vikaa autossa..
Ja sitten tää anti lock juttu. Se valo palaa lähes aina. Jarrut toimii kyllä normaalisti, siitä en tiedä toimiiko ABS:t mutta kyllää se auto ainakin pysähtyy ja hyvin.. Mitäs se katsastus mies sanoo tosta anti breik valosta jos se palaa katsastuksen aikana?
No auttakaa avutonta jos vaan pystytte..
Check engine valo syttyy sillon tällön ajon aikana, mutta ei vaikuta ajoon miteenkään. Eli auto toimii normaalisti ja sitten valo sammuu omia aikojaan. Esim tänään ku tulin Mikkelistä Jyväskylään, niin valo paloi n.50km ja sitten sammui.. Eli onko kennelläkään ollut vastaavaa vikaa autossa..
Ja sitten tää anti lock juttu. Se valo palaa lähes aina. Jarrut toimii kyllä normaalisti, siitä en tiedä toimiiko ABS:t mutta kyllää se auto ainakin pysähtyy ja hyvin.. Mitäs se katsastus mies sanoo tosta anti breik valosta jos se palaa katsastuksen aikana?
No auttakaa avutonta jos vaan pystytte..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Kyllä "mimmi" on oikeassa tuon AntiLock valon suhteen että turha viedä katsastukseen, koska et pääse kuin halliin sisään ja samantien ohjataan ulos lapuu kourassa jossa lukee X ajassa laitettava kuntoon. Sinulla toimii jarrut lukkiutuvasti. Käyppä Jyväskylässä Yritystie 2:ssa Pro Carservicessä niin pojat auttavat sinua noiden ongelmien suhteen. Heillä on Tech2 ja ISAT lukulaite joilla pitäisi saada molemmista vikakoodit ulos.Mimmi kirjoitti:Check Engine-valo voi tulla esim. lambda-anturin tai ilmamassamittarin viallisuudesta. ABS-merkkivalon palaessa jarrut toimivat kuten normaalit jarrut, eli pyörät lukkiutuvat painettaessa tarpeeksi lujaa jarrupoljinta. ABS valon palaessa katsastus keskeytyy.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: check engine & anti lock
Pikakorjaus: Nappaa varoitusvalo pois.hakuba2 kirjoitti:Ja sitten tää anti lock juttu. Se valo palaa lähes aina. Jarrut toimii kyllä normaalisti, siitä en tiedä toimiiko ABS:t mutta kyllää se auto ainakin pysähtyy ja hyvin.. Mitäs se katsastus mies sanoo tosta anti breik valosta jos se palaa katsastuksen aikana?
No auttakaa avutonta jos vaan pystytte..
ABS:n toimintaa ei katsastuksessa testata, ellet nyt satu talviliukkailla katsastamaan ja katsastusmies päättää koeajolenkillä sen testata. Ainakin vanhemmissa tonnareissa lukee rekisteriotteessa "vaihtoehtoinen lukkiutumaton jarrujärjestelmä" oli ABS:ää tai ei, joten siitäkään katsastusmies ei suoraan näe onko autossa ABS:t vai ei.
Onhan tuo "korjaus" vähän sama kuin ottaisi psyykelääkkeitä ripuliin - paskat on housuissa, mutta ei vituta läheskään niin paljon... mutta selviää sillä ainakin katsastuksesta ja joskus sekin on tärkeää, maailmassa kun on joskus muutakin hommaa kuin autorenmontit.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: check engine & anti lock
Njoo, parantaa varmaan mahdollisuuksia päästä katsastuksesta läpi, mutta vähänkään Saabia tunteva katsastusmies varmaan ihmettelee, kun ei ANTI LOCK valo vilkahda edes käynnistettäessä...Mutta veikkaisin että aika monelta konttorin "reiskalta" menee ohi silmien...Jussi kirjoitti:Pikakorjaus: Nappaa varoitusvalo pois.hakuba2 kirjoitti:Ja sitten tää anti lock juttu. Se valo palaa lähes aina. Jarrut toimii kyllä normaalisti, siitä en tiedä toimiiko ABS:t mutta kyllää se auto ainakin pysähtyy ja hyvin.. Mitäs se katsastus mies sanoo tosta anti breik valosta jos se palaa katsastuksen aikana?
No auttakaa avutonta jos vaan pystytte..
ABS:n toimintaa ei katsastuksessa testata, ellet nyt satu talviliukkailla katsastamaan ja katsastusmies päättää koeajolenkillä sen testata. Ainakin vanhemmissa tonnareissa lukee rekisteriotteessa "vaihtoehtoinen lukkiutumaton jarrujärjestelmä" oli ABS:ää tai ei, joten siitäkään katsastusmies ei suoraan näe onko autossa ABS:t vai ei.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Sattuipa kerran
Varmaankin ABS boksi on mennyt rikki, vai olisiko releet..?
No vaihdetaan boksi ja releet, no niin taas toimii.
Onpas se taas likainen, ei kun pesuun.
......ANTI LOCK ja mikäs valo se tuo on
( jarrujen varoitusvalo ) ei pe####e.
Ei tämä ei voi olla totta...
( purin puoli autoa ja löytyihän se syy...)
ABS boksin liittimen tiiviys oli hiukan kärsinyt, vesi valui suoraan liittimeen,purin sähköjohtojen eristeen liitin OLI TÄYNNÄ VETTÄ.
ja aiheutti oikosulun..( boksi hommattiin aivan turhaan )
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... =anti+lock
No vaihdetaan boksi ja releet, no niin taas toimii.
Onpas se taas likainen, ei kun pesuun.
......ANTI LOCK ja mikäs valo se tuo on
( jarrujen varoitusvalo ) ei pe####e.
Ei tämä ei voi olla totta...
( purin puoli autoa ja löytyihän se syy...)
ABS boksin liittimen tiiviys oli hiukan kärsinyt, vesi valui suoraan liittimeen,purin sähköjohtojen eristeen liitin OLI TÄYNNÄ VETTÄ.
ja aiheutti oikosulun..( boksi hommattiin aivan turhaan )
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... =anti+lock
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Kiitän vinkeistä.. Täytyy rueta varmaan etsiin noita antureita.. Jos ne vaikka jostain löytäis, ku on tällänen puusilmä, niin on vähissä nää korjaamis taidot.. No jos ei muu auta, niin auto PCS:n ja eiköhän se vika siellä korjaannu..
Paljon muuten tollaset ABS-boxit maksaa, jos se nyt sattuis olleen pahimmassa tapauksessa rikki..?
Paljon muuten tollaset ABS-boxit maksaa, jos se nyt sattuis olleen pahimmassa tapauksessa rikki..?
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Minä löysin käytetyn boksin se maksoi 30,- euroa.
Ja kun tutkin vanhaa boksia niin siellä oli yhden triakin juotos murtunut eli se olisi tullut kuntoon juottamalla, se boksi on purettavissa.
Ja pintaan on ruiskutettu lakka, se kohta mistä lakka on lähtenyt kävelemään kannattaa ottaa tarkempaan syyniin.
Ja jos jollakulla on rikkinäisiä bokseja niin mielelläni niitä voisin tutkiskella.
Anturit löytyvät jarrusatulasta, seuraat vaan johdinta joka menee pyörälle.
NIIN MINULLA ON ETEEN JA TAAKSE PARI KAPPALETTA YLIMÄÄRÄISIÄ ANTUREITA....!!! Viestiä tulemaan jos löytyy.
Ja jos tökkäät vanhan analogisen yleimittarin anturin piuhaan kiinni ja pyörität pyörää, niin neulan pitäisi heilua edes takaisin.
Ja kun tutkin vanhaa boksia niin siellä oli yhden triakin juotos murtunut eli se olisi tullut kuntoon juottamalla, se boksi on purettavissa.
Ja pintaan on ruiskutettu lakka, se kohta mistä lakka on lähtenyt kävelemään kannattaa ottaa tarkempaan syyniin.
Ja jos jollakulla on rikkinäisiä bokseja niin mielelläni niitä voisin tutkiskella.
Anturit löytyvät jarrusatulasta, seuraat vaan johdinta joka menee pyörälle.
NIIN MINULLA ON ETEEN JA TAAKSE PARI KAPPALETTA YLIMÄÄRÄISIÄ ANTUREITA....!!! Viestiä tulemaan jos löytyy.
Ja jos tökkäät vanhan analogisen yleimittarin anturin piuhaan kiinni ja pyörität pyörää, niin neulan pitäisi heilua edes takaisin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: check engine & anti lock
Vaikka lukeekin "vaihtoehtoinen", niin siinä on semmoinen juju että joutuu poistattamaan abs järjetelmät autosta joka maksaa noin 500e vanhaa rahaa. Eli abs järjestelmä ei saa olla autossa "vajaa kuntoisena". Ei mene katastuksesta läpi.Jussi kirjoitti:Pikakorjaus: Nappaa varoitusvalo pois.hakuba2 kirjoitti:Ja sitten tää anti lock juttu. Se valo palaa lähes aina. Jarrut toimii kyllä normaalisti, siitä en tiedä toimiiko ABS:t mutta kyllää se auto ainakin pysähtyy ja hyvin.. Mitäs se katsastus mies sanoo tosta anti breik valosta jos se palaa katsastuksen aikana?
No auttakaa avutonta jos vaan pystytte..
ABS:n toimintaa ei katsastuksessa testata, ellet nyt satu talviliukkailla katsastamaan ja katsastusmies päättää koeajolenkillä sen testata. Ainakin vanhemmissa tonnareissa lukee rekisteriotteessa "vaihtoehtoinen lukkiutumaton jarrujärjestelmä" oli ABS:ää tai ei, joten siitäkään katsastusmies ei suoraan näe onko autossa ABS:t vai ei.
Onhan tuo "korjaus" vähän sama kuin ottaisi psyykelääkkeitä ripuliin - paskat on housuissa, mutta ei vituta läheskään niin paljon... mutta selviää sillä ainakin katsastuksesta ja joskus sekin on tärkeää, maailmassa kun on joskus muutakin hommaa kuin autorenmontit.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: check engine & anti lock
Juu juu, homman nimi olikin miten kustaan katsastusmiestä linssiin ja ketkuillaan auto läpi katsastuksesta, ei se miten homma pitää tehdä niin että tulee kuntoon ja lainkirjain täyttyy9000cst kirjoitti:Vaikka lukeekin "vaihtoehtoinen", niin siinä on semmoinen juju että joutuu poistattamaan abs järjetelmät autosta joka maksaa noin 500e vanhaa rahaa. Eli abs järjestelmä ei saa olla autossa "vajaa kuntoisena". Ei mene katastuksesta läpi.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Re: check engine & anti lock
Paikallisen konttorin kolmen katsastusmiehen mielipide oli viime talvena9000cst kirjoitti:Vaikka lukeekin "vaihtoehtoinen", niin siinä on semmoinen juju että joutuu poistattamaan abs järjetelmät autosta joka maksaa noin 500e vanhaa rahaa. Eli abs järjestelmä ei saa olla autossa "vajaa kuntoisena". Ei mene katastuksesta läpi.
että vaihtoehtoinen kun lukee otteessa niin voi toimia tai sitten ei,
kunhan ei pala varoitusvalo. Yksi kehoitti vielä poistamaan polttimon jos on ongelmia ABS kanssa, perusteli että toiminta on tasan tarkkaan
sama onko ABS mokkulat autossa kiinni vai ei jos ei pelaa niin on vaan tavallinen jarrujärjestelmä.
9000 CD 2.3 -90
Re: check engine & anti lock
Juuri näin olen itsekkin asian ymmärtänyt. Sitäpaitsi auto pysähtyy tarvittaessa nopeammin ilman abseja .riisipussi kirjoitti:Paikallisen konttorin kolmen katsastusmiehen mielipide oli viime talvena9000cst kirjoitti:Vaikka lukeekin "vaihtoehtoinen", niin siinä on semmoinen juju että joutuu poistattamaan abs järjetelmät autosta joka maksaa noin 500e vanhaa rahaa. Eli abs järjestelmä ei saa olla autossa "vajaa kuntoisena". Ei mene katastuksesta läpi.
että vaihtoehtoinen kun lukee otteessa niin voi toimia tai sitten ei,
kunhan ei pala varoitusvalo. Yksi kehoitti vielä poistamaan polttimon jos on ongelmia ABS kanssa, perusteli että toiminta on tasan tarkkaan
sama onko ABS mokkulat autossa kiinni vai ei jos ei pelaa niin on vaan tavallinen jarrujärjestelmä.
Corvette C5
Tuli mieleen tuosta vaihtoehtoisesta vielä... vanhoissa tonnareissahan oli vieläpä kytkin kojelaudassa, jolla absit sai pois päältä jos halusi. En tiedä oliko kaikissa, mutta sellainen minulle on ainakin kertaalleen osunut.
Yleisesti minulla on kyllä sellainen kuva että tasan kaikkien värkkien, jotka katsastuksessa tarkastetaan, tulee pelata kunnolla jos ne on autossa kiinni. Oli ne sitten alkuperäisvarusteita tai ei. Kaikenhan mitä autolta ei pykälät vaadi saa tietenkin poistaa, mutta ei mikään saa epäkuntoisena roikkua mukana.
Yleisesti minulla on kyllä sellainen kuva että tasan kaikkien värkkien, jotka katsastuksessa tarkastetaan, tulee pelata kunnolla jos ne on autossa kiinni. Oli ne sitten alkuperäisvarusteita tai ei. Kaikenhan mitä autolta ei pykälät vaadi saa tietenkin poistaa, mutta ei mikään saa epäkuntoisena roikkua mukana.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Kyllä, jarrut toimivatkin aivan yhtä kunnolla onko jarrupaineiden ABS säätömokkula välissä tai ei. Jarrujahan katsastuksessa mitataan, ei tarkisteta ABS toimintaa, koska se ei ole pakollista, jos merkintä otteessa. ABS säädinhän on kuin suora putki jos se ei ole pelissä, katkoo vaan jarrupainetta kunnossa ollessaan. Toki voidaan vaatia mitä vaan, jos on riittävän vi**umainen luonne tai huono päiväJussi kirjoitti: Yleisesti minulla on kyllä sellainen kuva että tasan kaikkien värkkien, jotka katsastuksessa tarkastetaan, tulee pelata kunnolla jos ne on autossa kiinni. Oli ne sitten alkuperäisvarusteita tai ei. Kaikenhan mitä autolta ei pykälät vaadi saa tietenkin poistaa, mutta ei mikään saa epäkuntoisena roikkua mukana.
9000 CD 2.3 -90
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: check engine & anti lock
Juuri näin olen itsekkin asian ymmärtänyt. Sitäpaitsi auto pysähtyy tarvittaessa nopeammin ilman abseja .[/quote]
?????????????????????????????????????????????????
Nimim.....itsekkin uskoin joskus näin, en enää....
?????????????????????????????????????????????????
Nimim.....itsekkin uskoin joskus näin, en enää....
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#