Ahdot katosi putken vaihdossa
Ahdot katosi putken vaihdossa
Taas tuo tonnikala temppuilee. Elikkä vaihdoin 3" dp ja vaihdon jälkeen ahtaa enää 0.4bar ja muutenkin tuntuu että alla olisi joku 70 heppainen ooppeli. Mikäs tuossa nyt hajosi ja miksi. Voiko esim lambda tehdä tuota? Se kun on niitä ainoita osia mihin koskettiin. Sitten nyt kun kävin uudestaan ajamassa niin kuuluu semmoinen hiljainen vihellys/ulina aina kun turbo ottaa kierroksia. Onko ahdin nyt tiensä päässä vai? Kokeilin ahdinta putken vaihdon aikaan ja oli timmissä kunnossa.
Autona -92 cs tonttu di/lh kamppeilla.
Jos nyt joku osaisi antaa vihjeitä ennen kuin paalikone surahtaa.
-Mika
Autona -92 cs tonttu di/lh kamppeilla.
Jos nyt joku osaisi antaa vihjeitä ennen kuin paalikone surahtaa.
-Mika
Re: Ahdot katosi putken vaihdossa
Taitaapi olla vuoto jossain jos kerran turbon vihellys kuuluu selvästi.
Itsellä kävi joskus niin ettei ahtanut kunnolla ja kuului turbon vihellystä.
Turbo irti ja pöydälle. Väljää oli hiukan ja vaihtoon.
Loppujen lopuksi suurin syyllinenkin selvisi kun uudellakin turbolla vihelteli samaan malliin.
Oli etuputkessa vuoto
Pikku selvennyksenä ettei kyseinen auto ollut Saab, mutta turbo kuitenkin
Itsellä kävi joskus niin ettei ahtanut kunnolla ja kuului turbon vihellystä.
Turbo irti ja pöydälle. Väljää oli hiukan ja vaihtoon.
Loppujen lopuksi suurin syyllinenkin selvisi kun uudellakin turbolla vihelteli samaan malliin.
Oli etuputkessa vuoto
Pikku selvennyksenä ettei kyseinen auto ollut Saab, mutta turbo kuitenkin
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Ahdot katosi putken vaihdossa
Kuulerin vaihdossa ahtoputki vuoti ja kuului aivan selvää suhinaa ja auto nyki paljon kun koitti vähänkään kiihdyttää. Käytin vain yhtä ahtoputkea irti ja monesti olen jo sen tarkastanut.
Ääni on melko vaikea kuvailla ei kuitenkaan sellainen korkea kuin turbon vihellys yleensä on. Vähän matalampi ja vähän sellainen humiseva tai uliseva.
Ääni on melko vaikea kuvailla ei kuitenkaan sellainen korkea kuin turbon vihellys yleensä on. Vähän matalampi ja vähän sellainen humiseva tai uliseva.
Re: Ahdot katosi putken vaihdossa
Mun käsittääkseni on normaalia että peruspaineet joutuu säätämään uusiksi dp:n vaihdon jälkeen...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Ahdot katosi putken vaihdossa
Tjaa. Pitääpä kokeilla laskeeko paineita vielä tuosta jos hilpaisee jarrua. Silloinhan pitäisi laskea säädetyille peruspaineille. Olen kyllä kokoajan olettanut että auto kulkisi vain peruspaineilla. Ja tuntuu en sitten tiedä onko oikeasti mutta aivan kuin nostaisi normaalia hitaammin paineet siihen 0.4 baariin. Ja tuntuu että olisi laiskempi mitä ennen kun joskus ajanut perus paineilla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8086
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ahdot katosi putken vaihdossa
Ota se APC:n mankkuvenan johto irti ja katso mitkä on peruspaineet.
Mulla alkoi kuulumaan tontussa turbon viheltely selvästi kun orkkis DP vaihtui JT:n kolmetuumaiseen. Tosin tuo turbo porsikin sitten ehkä 10-20tkm putken vaihdon jälkeen, eli ilmoitti viheltelemällä vetelevänsä jo viimeisiään...Uusi turbo ei huomattavissa määrin vihellellyt edes 3" DP:llä.
Mulla alkoi kuulumaan tontussa turbon viheltely selvästi kun orkkis DP vaihtui JT:n kolmetuumaiseen. Tosin tuo turbo porsikin sitten ehkä 10-20tkm putken vaihdon jälkeen, eli ilmoitti viheltelemällä vetelevänsä jo viimeisiään...Uusi turbo ei huomattavissa määrin vihellellyt edes 3" DP:llä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ahdot katosi putken vaihdossa
Muuttuuko ne peruspaineet sen dp vaihdon myötä? Ennen ainakin olleet 0.4-0.5
Re: Ahdot katosi putken vaihdossa
Kyllä se pikkasen vaikuttaa, taitaa laskea vähän.Muuttuuko ne peruspaineet sen dp vaihdon myötä? Ennen ainakin olleet 0.4-0.5
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Ahdot katosi putken vaihdossa
No tuskin kuitenkaan peruspaineiden putoaminen vaikuttaisi siihen että ahdot puoliutuu ja auto oikeastikkaan ei kulje mihinkään.
Re: Ahdot katosi putken vaihdossa
Eipä kyllä... Jotain vuotoa kyllä epäilisin jos kuuluu jotain ylimääräisiä vihellyksiä... Tarkastappa että on kaikki alipainetletkutkin paikoillaan jos ahtoputket on jo katsottu.No tuskin kuitenkaan peruspaineiden putoaminen vaikuttaisi siihen että ahdot puoliutuu ja auto oikeastikkaan ei kulje mihinkään.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Ahdot katosi putken vaihdossa
Entä sitten jos lambdan johto on menny poikki vaihtaessa tai se on muuten vioittunut niin voiko se oireilla nuin että tehot katoaa?
Re: Ahdot katosi putken vaihdossa
Ei pitäs kyllä täyskaasulla olla lambda korjausta LH:ssakaan?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Ahdot katosi putken vaihdossa
Pitää vaihtaa ja kokeilla. Johan tuolla edellisellä on 300 000 rullattu. Tuntuu että 3500 kierroksen jälkeen alkaa tosissaan kone puutumaan. Siihen asti vetää sentään jollain lailla.