Sonett73 kirjoitti:Juu, mutta se alkuperäinen kestää!
Pari vuotta sitten vaihdoin tarvikekumin, muka säästääkseni ja nyt se taas on poikki. Mutta nytpä vaihto käy kivuttomasti, kun moottorivaihteistopaketti on nostettu pois paikoiltaan.
Nykyään markkinoilla on kaikenlaista kamaa ja ihmiset hulluna niitä ostelee, kun halvalla saa, mutta kuinka monella tuotteella oikeasti mitään tekee. Okey okey, harrastajat pärjää, kun niitä käyttää kerran parissa vuodessa tai ei aseta vaatimuksia esim äänentoistolle. Siksi ajan Saabilla, enkä millään vokkipannulla!
Ari
PS. Liekkö Löbrö-merkkistä suojakumia tarjolla, se tod.näköisesti kestäisi?
Täyttä asiaa. En halua puolustella kalliita varaosien hintoja mutta johtuuko Saabin kumia sisältävien tai kokokumisten osien kalleus juuri niiden kestävyydestä?
Esimerkkinä raidetangon haitarikumi: tonnari yli 100€, og satku n. 80€. Hinta on tosi korkea mutta eipä tuota kumia yleensä joudu vaihtamaan auton käyttöiän aikana. Saab pitää osia vielä varastossa Ruotsissa vaikka myynnillä ei varmaan mitään katteita tee koska alkuperäisosa on tehty kestämään.
Toisena esimerkkinä vetonivelten suojakumit joissa vain alkuperäiset ja edellämainittu Löbro kelpasi minun "ostoslistaan". Kerran menneisyydessä hankin tarvikekumin joka oli talvenjälkeen säpäleinä

Niin siitäkin voin mainita että oli hankintahinnaltaan tosi edullinen mitä vetonivel ei tosiaan ollut?!
Listaan lisään vielä pallonivelet, momenttituen puslat, takapään puslat ym muut osat joissa kumia! Voittajia ovat korjaamot ja muut vetäjät jotka tätä ala-arvoista "teknokumia" käyttää ja ennenkaikkea myy. Mielestäni on hyvä suhteuttaa jonkun osan hinta korjaamon ottamaan korjaushintaan unohtamatta sitä että epäkurantin tuotteen vuoksi hajoaa jotain tosikallista. Ja autoa saa rempata jatkuvasti- Eipä Saabin nimi ja kestävyys näistä tarviketuotteista ainakaan parane.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.