Minkälaist kokemusta porukalla ja viisaammilla et kun luiston estolla ladattu 2.3T vm-91 ei toimi eli ei käy tyhjäkäyntiä eikä vastaa kaasuun tai jos ottaa kiekkaa niin tahmeasti/röveltää.!? Kaasuläppä on kertaalleen vaihdettu ja bokseja vaihettu ja magneetti venttiilit vaihedettu sekä tulipeltiin ja lokariin. Vinkkejä otetaan vastaan.! Tai lisäkysymyksiä
Jos menee vielä Limp-Home tilaan, niin ei ole tarpeeksi osia vaihdettu tai TCS:n letkut vuotaa. Jollei mene Limp-Home tilaan, niin vika on jossain muualla.
pevi kirjoitti:Jos menee vielä Limp-Home tilaan, niin ei ole tarpeeksi osia vaihdettu tai TCS:n letkut vuotaa. Jollei mene Limp-Home tilaan, niin vika on jossain muualla.
Tcs Letkut?? eli ne venttiileille menevät?
Mistäs tietää et onko limb home tilassa?
kerran testerillä katottu ennen kaasuläpän vaihtoa niin koodi oli jotaa tyyliin trotlepotenttiometer singnal group low
Viimeksi muokannut Rokkis81, Ke Marras 18, 2009 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pevi kirjoitti:Jos menee vielä Limp-Home tilaan, niin ei ole tarpeeksi osia vaihdettu tai TCS:n letkut vuotaa. Jollei mene Limp-Home tilaan, niin vika on jossain muualla.
Tcs Letkut?? eli ne venttiileille menevät?
JEP rintapellin venttiilistä imusarjalle ja läppäkoteloon. Lokarin venttiili liittyy cruiseen. Haulla löytyy palstalta sivutolkulla asiaa.
pevi kirjoitti:Jos menee vielä Limp-Home tilaan, niin ei ole tarpeeksi osia vaihdettu tai TCS:n letkut vuotaa. Jollei mene Limp-Home tilaan, niin vika on jossain muualla.
Tcs Letkut?? eli ne venttiileille menevät?
JEP rintapellin venttiilistä imusarjalle ja läppäkoteloon. Lokarin venttiili liittyy cruiseen. Haulla löytyy palstalta sivutolkulla asiaa.
jees. eli seuraavaks letkujen vaihtoa?mitäs luokkaa halkaisia niis alipaine letkuissa?n.5mm?
Nyt o isatilla katottu järjestelmä. ei vikakoodeja enään mut abs ja tcs valot vieläkin palaa,??? oisko ideoita??kaasupolkimen potikka ja piuhasarja ainuat mitä ei ole vaihdettu.mm alipaine letkut uusittu.
No toimiiko se sun tonari nyt kuiteski vai vieläkö vittuilee?
Sellaista tässä tuumin että olisko siellä jotenkin ne absien anturit renkaissa svitulallaan ja se sotkee tuon luistonestojärjestelmän...
Ei ole kokemusta noista luistonestoista (onneksi).
Ei kyl varmaan abs vikaa kun ei anna niille vikakoodia kuten ei myös tcs:lle. mut se lähtee täs parin viikon aikana kunhan aikataulu antaa periks ja löytyy joltaa se normi 2.3T poksi.
Eli vikakoodit on ja pysyy poissa lukuunottamatta tcs:n koodia "kalibrointi kesken". Kalibroinnin alussa annettu isatilla koodi 971 (isat miettii hetken ja sen jälkeen vaihtaa näyttöön asianmukaisen numerosarjan). Sen jälkeen isatilla koodi 973, tcs control palaa ja eikun auto käymään. Tyhjäkäynti tasoittuu pienen hakemisen jälkeen, mutta ei vaan nosta kierroksia 3000rpm. ETS-boksi on ohjelmoitu manuaalivaihteistolle.
Joku tuossa hommassa nyt mättää, keksisi vaan mikä. Äkkiseltään tulee mieleen johtosarja, melkein kaikki mukaan alkaa olemaan vaihdettu. Itse autossahan on kaikki mahdollista - puolet osista irti tai asentamatta tekniikan vaihdon jäljiltä ja jos en ihan väärin muista niin auto, josta tekniikka on lähtöisin niin siitäkin puuttui ennen purkua tcs-osia.
Kiitos kimmo selvennyksestä. itelle hepreaa tuo luiston esto/autonsähköt.
Tässä taas hyvä esimerkki kun ruvetaan jonkun muun jäliltä tekemään keskeneräistä projektia. muistaakseni 2006 edellisellä omistajalla Tcs:n Osalta auto ollu tässä vaiheessa.
Rokkis81 kirjoitti:Kiitos kimmo selvennyksestä. itelle hepreaa tuo luiston esto/autonsähköt.
Tässä taas hyvä esimerkki kun ruvetaan jonkun muun jäliltä tekemään keskeneräistä projektia. muistaakseni 2006 edellisellä omistajalla Tcs:n Osalta auto ollu tässä vaiheessa.