Yks vatipää lisää.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Näin minäkin olen kuullu väitettävät et mersuissa kaikki on aina paremmin :twisted:
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

Mesedesi kirjoitti:
Nyt yli puolitoista vuotta on mennyt samalla mersulla, eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut. Vuoden aikana ei ole ihmeemmin ajokilometrejä tullut, vajaa 3500 kilometriä.
ei voi olla takertumatta.. mutta oho! Ihme, että noilla kilometreillä/vuosi ei oo ollu ongelmia!! 8O :lol:
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja aero »

Mesedesi kirjoitti:Nyt yli puolitoista vuotta on mennyt samalla mersulla, eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut. Vuoden aikana ei ole ihmeemmin ajokilometrejä tullut, vajaa 3500 kilometriä.
Eihän noilla lukemilla pitäisi ongelmia nähdäkään. Mä olen nyt tämän kevään/kesän aikana painanut 25-vuotiaalla brittiavolla menemään n. 9000km ja Faktuaalisen Essomutun perusteella pitäisi saksanmersun olla laadultaan aivan eri luokassa. Vaikka se teikäläisen tonnaripommi oli vissiin sekin aika omassa luokassaan, mutta eri suuntaan :D.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1101
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Farmari dieselille tuli tarvetta. Tuli sitten ostettua mersu käyttikseksi. Voi v***u tätä ajettavuutta. Paljon huonompi kuin ehjä tonnari tai OG900 ajaa ja kaikenlaisia pikku ääniä voimansiirrosta. Kyse tuskin on yksilöviasta, koska ostamani oli muutamasta koeajetusta (W202 ja W124) hiljaisin ja vähäruosteisin. On minulla ollut puoli miljoona ajettu tonnarikin ja kyllä sekin pesee kaikessa muussa paitsi kulutuksessa nämä mersut. Toivottavasti MB osoittautuu edes kestäväksi, koska ajamisen ilon kustannuksella mersuun jouduin siirtymään.

Harmi että Saabin dieselfarkut ovat vielä niin uusia; lue: kalliita. Hintaluokkani (max 6000 €) Passat ja Avensis ovat mielestäni rumia ja jo liian tylsiä, vaikka en mitään erikoisautoa hakenutkaan.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Niin. Senverran täytyy muistuttaa, että itse ajoin sillä ysitontulla ehkä noin 1000 kilometriä, eikä siinä ollut muuta kuin vikaa kokoajan.

Mutta alunperinhän minä taas eksyin tänne saappipalstalle sentakia, että talomme kellarista löytyi ne vanhat saabin peltivanteet joita kuuluttelin tuolla myyntiosastolla.

Nyt ne on jätelavalla kun ei kenellekään kelvannut - ehkä parempi niin.
Antaa tämän topicin taas painua historiaan, koska sinne se kuuluukin.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4209
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Kaikki on niin tuurista kiinni. Ite ajelin tolla 2400e tonnarilla liki 70tkm ongelmitta ja sitten meni orkkis bensapumppu.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja arttu »

Mesedesi kirjoitti:Niin. Senverran täytyy muistuttaa, että itse ajoin sillä ysitontulla ehkä noin 1000 kilometriä, eikä siinä ollut muuta kuin vikaa kokoajan.

Mutta alunperinhän minä taas eksyin tänne saappipalstalle sentakia, että talomme kellarista löytyi ne vanhat saabin peltivanteet joita kuuluttelin tuolla myyntiosastolla.

Nyt ne on jätelavalla kun ei kenellekään kelvannut - ehkä parempi niin.
Antaa tämän topicin taas painua historiaan, koska sinne se kuuluukin.
No, sillehän ei tietenkään voi mitään että olit riittävän typerä tollo ostamaan tämän epäkuntosen ysipommin myyjän käsistä pois ja sitten vituttaa kuin pientä oravaa kun hokaa kusetuksen. Tämä paistaa aika selvästi vieläkin tuosta foorumi itkemisestäs läpi. :roll:
reiskel
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Syys 02, 2011 07:02

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja reiskel »

Nyt kyllä pakko itsekkin avautua, luin tämän koko hela hoidon hartaudella läpi (n. pari tuntia tässä kahvia lipittelin samalla) ja kas kummaa, mesettimeen tuli kummasti samaistuttua.

itsellä ei suinkaan kalliita kusetuksia aikanaan ollut,
Luottanut liikaa lauseeseen "suoraan harrastelijalta"
Pommithan sieltä tuli. ja varmasti jos kavereilta toisen tekeleen hakisi, tulisi jatkossakin.

Kyseessä oli siis 9000 2.0 turbo vm. 86, hintaa tosiaan n. 1500.
En kummastellut hintaa, silloin oli monta tuon ikäistä tonnaria hyväkuntoisena tuolla hinnalla myynnissä. noh, autohan piti olla täys 10 ellei enemmänkin myyjän silmin jepjep ja nyrkillä ohtaan. Kaupat tehtiin ja ei muuta ko naatiskelemaan.

varustelu taso oli täydellinen, mukaanlukein kattoluukun, nahkasisustan sun muun oleelisen.

pari päivää meni, ihmettelin miksei helv*tissä autoon tule lämpöä sisälle. noh termarihan se sieltä puuttui.
sitten uupuikin kaikki ilmastoinnin rippeetkin, noh en siis ilmeisesti omistanit silloinkaan ilmastoitua kaaraa, vatuttihan se.

noh meni viikko. laakerit alko ulvomaan koneesta. nannaa.
meni paripäivää siittä, alko etupyörän laakerit ulvomaan. viellä nannempaa.
ja se vika mikä vielläkin naurattaa on se, kun muija istu kyydissä ni pelkääjän puolen ovi levähti kaarteessa auki ja muija huutaa ko kanalauma kanahäkissä jossa kettu on kylässä.

niin ja kaikki verhoilut oli joskus ainakin revitty pois, niin heppoisesti oli kiini, ja ovipanelit tippu syliin takapenkeille mennessä juu-u.

noh, ei se mtn ei se mtn tuumasin, myypäsin sen etiäppäin kohtuu voitolla n. 300e puhuttaan. Eiköhän sieltä äkästä puhelin soittoa pian tullutkin myynnin jälkeen
ja vikaa löyty vian päälle aina vaan lisää, noh korvasin päälle saturaisen ja homma vihellettiin poikki.

vikoja mm. hän totesi:

Vaihteisto vaihtokunnossa, mm. vaihteet katosi ja öljyjen vaihdon yhteydessä runsaasti metallilastua öljynseassa.
ketju veteliviimeisiään
lähes kaikki tekniikka rempallaan, myös rurbo oli elonsa päässä.
+ edellä mainitut ja oli näitä enemmänkin en vain jaksa 2-4vuoden takaisia asioita kaivella mielestäni, net viat on kyllä jonkun autoinsinööri pajan kuntotarkastus listassa tuolla jossain piirongin laatikossa jos jaksais etsiä..

ainut plussa tais olla loppupeleissä hankookin nastarenkaat kys. biilissä.

ja mitä vikoja itse olin löytänyt, niistä olin kertonutkin ostajalle.


ps. ajelen kyllä nytkin 9000 cs 2.3t vm 94, luotto vaan meni paikallisiin saab club harrastelijoihin, ei merkkiin =)

i Love :saab: :)
Retroilija
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 10:09
Paikkakunta: Joensuu

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Retroilija »

Pitää minunkin kantaa korteni kekoon tässä johtotähti / saab kädenväännössä. Parisen vuotta sitten ostin eräältä "kansallispukuiselta" herralta mb 190E 2,3 -87. hinnan sain tingittyä koeajon perusteella kohilleen. Siisti peli. ja ensimmäisen kuukauden aikana se sitten olikin 3 viikkoa yhtäjaksoisesti sepässä. Kaikkinensa meni remontteihin rahaa lähes sama määrä ellei enempikin kuin mitä ostohinta oli. No tulihan sillä ajeltuakin remonttien jälkeen jonkin aikaa ja katsasteltuakin se kertaalleen uusinnan kanssa. se oli minun elämässäni mersu numero 2. ensimmäinen erinäisiä vuosia aiemmin oli 123 korinen 200D ja vain vähän aikaa minulla kun siinä ilmeni sellainen pieni puute. se oli maksamattomien ajoneuvoverojen vuoksi käyttökiellossa. meni sitten takaisin sinne mistä tulikin. Kovapäisenä en vielä uskonut ja viime syksynä minulla oli sitten numero 3. 190E 2,0 -87. Sitä ei täyttänyt bensalla. kulutuslukemat luokkaa 13 - 14L /100km ja muutenkin toimintojen kanssa oli niin ja näin. Saabeissa on nyt menossa kaiken kaikkiaan numero 19. onhan tietty saabeissakin ollut vikoja, muttei niitä ole vielä tähän mennessä tarvinnut viikkotolkulla sepän riesana seisottaa.
Saabismi on kuulemma sairautta, mutta onneksi se tekee kipeää vain kukkarossa...
pentu
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Marras 09, 2010 21:17

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja pentu »

Kyllä se vaan niin on että käytettyä autoa ostaessa on aina mahdollisuus saada paskaa käsiin,oli merkki mikä hyvänsä.
Moni kuitenkin ostaa autonsa tunteella "pakko saada" ja siinä ei oo järjen kanssa mitään tekemistä...itsekkin moiseen monesti syyllistynyt ja siitä myöskin kärsinyt.
Sitä en kyllä hoksaa,että miksi siitä pitää jollain foorumilla itkeä.
og900 T16 -84
Retroilija
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 10:09
Paikkakunta: Joensuu

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Retroilija »

pentu kirjoitti:
***********
Sitä en kyllä hoksaa,että miksi siitä pitää jollain foorumilla itkeä.
Eipä tässä ainakaan minun kohdallani ole kyse siitä että olis tarve "itkeä" surkeaa kohtaloani kun olen onnistunut ostamaan p***aa. Pikemminkin kyse oli siitä, ettei kannata mersujakaan käydä liiaksi kehumaan kun ei ne ole sen kummoisempia kuin saabit tahikka mitkään muutkaan loppuun ajetut autot. joissakin tapauksissa vain hieman kalliimpia nuo käytetyt mersut hankintahinnaltaan ja ylläpidoltaan. Kaikissa autoissa on omat ongelmansa. uusissakin. ja etenkin niissä.
Saabismi on kuulemma sairautta, mutta onneksi se tekee kipeää vain kukkarossa...
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja sarka »

Enpä jaksanut kaikkee itkua lukea, mutta mitä nyt muutamat ensimmäisistä sivuista lukaisin niin ihmettelen kyllä... Ite oon ajanu lähinnä muiden käyttökelvottomina hylkäämillä parin satasen pommeilla, eikä nekää meinaa levitä vaikka mitä tekis niin kuinka sulla voi olla noin huonokuntoinen ja epäluotettava pirssi?

Mersuillakin oon ajanut, ja kaikin puolin huonolaatuisempia ovat. 1998 e-sarjan avantgarde on huonompi ku -89 iA tonnari, jossa taka-akseli poikki... 8) Ajotuntuma kehno, penkit kehnot, valot kehnot... Nojoo, riittänee mun osalta :mrgreen:

Tosiaan, ensimmäinen tonnarini oli -86 pommi joka kustansi mulle 150 euron opel vectran verran... Mikään lisävaruste ei toiminut ihan oikein, vaihdekeppi liikkui erikoisiin suuntiin mm. vitosen ohi oikealle ja kojetaulun sisällä oli läjäpäin palanutta sähköjohtoa. Ensimmäisen ajomatkan jälkeen autoa tutkiessani huomasin että manuaalivaihteistossa oli öljynä ATF:ää ja sitäkin ruhtinaallinen desilitra... Vähän kahisi mutta ei se koskaan rikki mennyt. Silti se oli parempi kuin useimmat "oikeat autot" :lol:
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
topperharley
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Re: Vs: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja topperharley »

Kuva
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1101
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Otin kantaa kun omistin Mersun. Nyt en enää omista mutta muistot jäi.
mulla oli -99 C 250 turbodsl reilun vuoden.

korjata piti heti vaikka juuri leimattuna ostin.

- vaihteistoöljyt pihalle. Emäntä ajoi kuivana koitan paskaksi.
- lataanin tukinivel uusiksi
- alatukivarren puslat uusiksi
- niveliä uusiksi mutta en enää muista mitä. Raidetangon pää ainakin
-etupyörien laakerit uusiksi
-perä alkoi ujeltamaan, mutta en viitsinyt vaihtaa tai korjata.
-SRS- valoa ei saatu sammumaan. Ehkä olisi johtosarja pitänyt vaihtaa
-muovihelmojen alta ei löytynyt muistoakaan pellistä.
- kun kytkin alkoi temppuilemaan niin kyllästyin.

sinä vuonna noppaan tuli enemmän kilsoja kuin mersuun.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Vastaa Viestiin