cc di/apc laiskuutta keskikierroksilla

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

cc di/apc laiskuutta keskikierroksilla

Viesti Kirjoittaja qaw »

Tuli siis tuollainen elämäni ensimmäinen CC Turbo automaatti hankittua, ja nyt alkanut hiukan ärsyttää "hengettömyys" n. 3300-4300 kierroslukemilla. Siellä 2600-3300rpm vetää oikein hienosti, sitten mennään lähinnä vaan "ihan ok" tasoisesti ~4300 asti, kunnes taas mennään kivasti. Nuo "muutokset" menohaluissa ei ole teräviä, ahtopaine piikkaa aluksi melkein oranssin puoleenväliin, laskee sieltä nätisti siihen keltaisen ja oranssin rajalle ja pysyy siinä. Autossa pitäisi olla Speedpartsin Steg 2 -lastu paikallaan, ei muita muutoksia.

Vertailukohtina toimii CS 2.3 täyspaine manuaali (josta on kuitenkin sen verran aikaa että muistot vähän hataria) ja vapaastihengittävä Omega 3.2-litrainen automaatti. CS muistaakseni veti ahtopaineiden noususta lähtien tasaisen vahvasti, ja Omega tietysti vaan paranee mitä enemmän kierrättää. CC kiskaisee komeesti kun turbo herää, mutta sitten blääh...

Onko tuo "hengettömyys" vika, ja jos on niin mitä pitäisi ensimmäisenä alkaa tutkimaan? Vai onko se vaan DI/APC-mallin ominaisuus, ja jos on niin mitä sille voisi tehdä?

Mitään 500hp tehoja ei olla hakemassa, pitää jo ihan huomioida tuokin laatikon kestävyys, mutta olis kiva jos ei välillä tarttis odotella että joko kohta taas mennään.

EDIT: ainiin 98 bensalla tuo ero tuntuisi hieman pienemmältä, kuin 95 bensalla, tai sitten se on vaan kuun asennosta kiinni...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: cc di/apc laiskuutta keskikierroksilla

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Voi olla että DI/APC luulee kuulevansa tai kuuleekin orastavaa nakutusta tuolla "hyytyvällä" kierrosvälillä, jolloin ensimmäisenä turvatoimenpiteenä myöhäistää sytkää, mutta ei laske vielä ahtoja --> auto tuntuu "hyytyvän". Sitten taas "nakutus" loppuu ja sytkä palaa kohdilleen ja meno maistuu.

Voi olla ihan sudesta softastakin kiinni. Onko vakio-lastut tallessa, niin voit testailla onko samaa ilmiötä havaittavissa niilläkin?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: cc di/apc laiskuutta keskikierroksilla

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Vaihda parempi DP, niin pitäisi parantua. En tiedä, onko tuossa jo momentinrajoitusta automaatin takia?

Edit: 95 bensasta ei ole kokemusta, mutta vakiolastuilla ilmiö on olemassa, tosin huomattavasti lievempänä.
900C -86
Vastaa Viestiin