9000 Aero Steg 3
9000 Aero Steg 3
Oon suunnitellu että jos laittas aeroon lisää voimaa (Steg 3 290Hv, 440Nm).Miten hyvin on yleesä 9000:set Kestäny tuon?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: 9000 Aero Steg 3
hyvin kestää jos seos kohillaan ja öljyä koneessa.
kaikki saa rikki jos oikeen yrittää...
kytkin antautuu ekana, sitten vaiheloota.
normikäytössä kestää isältä pojalle.
kaikki saa rikki jos oikeen yrittää...
kytkin antautuu ekana, sitten vaiheloota.
normikäytössä kestää isältä pojalle.
Re: 9000 Aero Steg 3
Niihän se on. Toissa kesänä meni vaihelaatikko. Laiton samalla uuen kytkimen. Onhan tuo ajo tyylikin vähän muuttunu kun oli niin tyyris remppa.
Viimeksi muokannut Tumpsa, To Joulu 10, 2009 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9000 Aero Steg 3
Kertokaas nyt miten se laatikko hajoaa ? Kiinnostaa tietää..... Siis mitä tapahtuu käytännössä ? Hitto kun oma tonnari kyllä syö jopa Aeron kykän sileeksi mutta ei se laatikko sano mitään ....Tumpsa kirjoitti:Niihän se on. Viime kesänä meni vaihelaatikko. Laiton samalla uuen kytkimen. Onhan tuo ajo tyylikin vähän muuttunu kun oli niin tyyris remppa.
Re: 9000 Aero Steg 3
Näin jos suoraan sanotaan otaa kunnon lähtöjä 0-100km/h ja repii vaihteita ja vetää kunnolla rantua tiehen niin kyllä se jossakin vaiheessa hajuaa. Kantapään kautta oppii ![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: 9000 Aero Steg 3
Mulla on speedpartsin stage 4. Lupaa vähän yli 300 hv ja yli 450 nm vääntöä.
En kiihdyttele paikaltaan, vaan käytän voimaa lähinnä ohituksiin. Viriosat on olleet kiinni kohta neljä vuotta ja auto vain kesäkäytössä. Kolmas kytkin on menossa, mutta nykyisen specin kytkimen ei pitäisi enää antautua. Laatikko on edelleen äänetön ja vaihteet menee hyvin päälle.
Ei kestävyyttä tarvitse pelätä, jos ei harrasta jatkuvasti täyskiihdytyksiä paikaltaan ym. tarpeetonta pullistelua. Aikanaan BMW:n päänahka silloin tällöin piristi, mutta alkaa ja uutuuden viehätys katoamaan autosta ja itsekin kai hiukan viisastunut.
En kiihdyttele paikaltaan, vaan käytän voimaa lähinnä ohituksiin. Viriosat on olleet kiinni kohta neljä vuotta ja auto vain kesäkäytössä. Kolmas kytkin on menossa, mutta nykyisen specin kytkimen ei pitäisi enää antautua. Laatikko on edelleen äänetön ja vaihteet menee hyvin päälle.
Ei kestävyyttä tarvitse pelätä, jos ei harrasta jatkuvasti täyskiihdytyksiä paikaltaan ym. tarpeetonta pullistelua. Aikanaan BMW:n päänahka silloin tällöin piristi, mutta alkaa ja uutuuden viehätys katoamaan autosta ja itsekin kai hiukan viisastunut.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: 9000 Aero Steg 3
Laitetaan nyt omakin kokemus tähän. Autossa Maptunin steg5 lähes kaikkine siihen kuuluvine osineen, tehoa ei kuitenkaan varmasti ole yli 300hv:aa (lupaa 340). Edellinen omistaja vaihtanut laatikon, samoin kuin kytkimen, kun olivat molemmat voiman alla antautuneet... Varmasti riippuu pitkälti ajotavasta, mutta eihän nuo osat taida ihan kaikkein vahvimpia olla. Tässä samassa haluaisin kysyä minkälaisia kokemuksia muilla on noista tehoista, onko sinnepäin mitä on luvattu??? Ja jos joku penkittäny niin vielä parempi...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: 9000 Aero Steg 3
Eräällä tuntemallani henkilöllä 2,0t koneella varustetussa tonnarissa stage 3:lla löytyi tehoja 255hv/400nm penkissä ja maptun lupaa 265hp / 370nm, eli aika lähellä luvattuja tehoja.Ekitheman kirjoitti:Laitetaan nyt omakin kokemus tähän. Autossa Maptunin steg5 lähes kaikkine siihen kuuluvine osineen, tehoa ei kuitenkaan varmasti ole yli 300hv:aa (lupaa 340). Edellinen omistaja vaihtanut laatikon, samoin kuin kytkimen, kun olivat molemmat voiman alla antautuneet... Varmasti riippuu pitkälti ajotavasta, mutta eihän nuo osat taida ihan kaikkein vahvimpia olla. Tässä samassa haluaisin kysyä minkälaisia kokemuksia muilla on noista tehoista, onko sinnepäin mitä on luvattu??? Ja jos joku penkittäny niin vielä parempi...
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: 9000 Aero Steg 3
Voisko olla juuri sen takia sun laatikko säästyykin, kytkin antautuu ekana?Kaide kirjoitti: Kertokaas nyt miten se laatikko hajoaa ? Kiinnostaa tietää..... Siis mitä tapahtuu käytännössä ? Hitto kun oma tonnari kyllä syö jopa Aeron kykän sileeksi mutta ei se laatikko sano mitään ....
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: 9000 Aero Steg 3
parit kolmosen rattaat oon tälle kesälle sileäksi saanut. Ensimmäinen laatikko 9tkm ajettu rempan jälkeen ja toinen kesti n. 4tkm. Eikä oikeestaan yhtään 0-> repimisiä.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: 9000 Aero Steg 3
no eivät nuo laatikot tosiaan niitä kaikkein vahvimpia keksintöjä ole. onko kellään kokemusta tuon manuaalin vahvennetuista osista, että onko niistä hyötyä tuon kestävyyden suhteen.
itsellänihän on automaatti, että se siitä ja kestävyydestä, vaikka ovat kyllä omissa tonnareissa <240hv kestäneet aika kovaa rääkkiä. itelle on näiden vehkeiden kansssa tullut sellanen mieleen, että saabistit vaan puhuu enemmän niistä laatikkovioista kuin monet muut. tuntuu nimittäin noita laatikoita hajoavan muistakin vehkeistä, mutta silti niitä pidetään "kestävinä".
osa syy voi tietenkin olla sekin, että esimerkiksi bemarin perän hajotessa hajoaa "vain" perä, ja kun saabista laukee perä, niin puhutaan laatikosta.
kyllä nuo yli 450Nm väännöt tuppaa jotain hajottamaan, jos pito löytyy, ja toisaalta jos ei löydy, niin on se tasauspyörästö kovilla.
itsellänihän on automaatti, että se siitä ja kestävyydestä, vaikka ovat kyllä omissa tonnareissa <240hv kestäneet aika kovaa rääkkiä. itelle on näiden vehkeiden kansssa tullut sellanen mieleen, että saabistit vaan puhuu enemmän niistä laatikkovioista kuin monet muut. tuntuu nimittäin noita laatikoita hajoavan muistakin vehkeistä, mutta silti niitä pidetään "kestävinä".
osa syy voi tietenkin olla sekin, että esimerkiksi bemarin perän hajotessa hajoaa "vain" perä, ja kun saabista laukee perä, niin puhutaan laatikosta.
kyllä nuo yli 450Nm väännöt tuppaa jotain hajottamaan, jos pito löytyy, ja toisaalta jos ei löydy, niin on se tasauspyörästö kovilla.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: 9000 Aero Steg 3
Pienet vaihteet kyllä saa hajotettua ilman voimaakin kun revittelee. Hanella taitaa olla yks tai kaks heppaa jotka hajottaa sen kolmosen ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Varsinaiseen kysymykseen niin kyllähän se kone kestää jos perusasiat on kunnossa. Joku kannentiiviste saattaa mennä, mutta niitä menee vakio vermeilläkin...
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Varsinaiseen kysymykseen niin kyllähän se kone kestää jos perusasiat on kunnossa. Joku kannentiiviste saattaa mennä, mutta niitä menee vakio vermeilläkin...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: 9000 Aero Steg 3
Täällä myös pihalla hieman laiteltu saappi. Pari omistajaa sitten on steg 5-hilut lyöty sisään. Kytkimiä on remppavihkosen mukaan mennyt jo muutama ja nyt on sitten kisakytkin ollut jo pidemmänaikaa. Laatikko tykkää joka vaihteella pitää ääntä kun jalan nostaa kaasulta yli kolmentonnin kierroksilla ja kolmonen rusahtaa helposti jos yrittää nopeasti vaihtaa. Ajotyyli on ollut sellaista että joskus pitää hieman kiihdytellä eli kakkosella puolella kaasulla ja sitten ehkä kolmosella ja nelosella jopa tiskiin asti. Alkaa vaan ajo-ominaisuudet tulemaan vastaan niin ei tallaa ihan lattiaan asti viitsi painaa, ja tietysti sitten tietysti pieni säälikin siinä aina tulee. Vitosvaihteella en kiihdyttele ollenkaan. Saapa nähdä milloin aski porsii, henkisesti siihen olen jo valmistautunut.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: 9000 Aero Steg 3
Mulla kanssa "stage3" ja penkissä 278/392 ja 2.0t. Meni kyllä pikkasen yli omien odotuksiensaab90087 kirjoitti:Eräällä tuntemallani henkilöllä 2,0t koneella varustetussa tonnarissa stage 3:lla löytyi tehoja 255hv/400nm penkissä ja maptun lupaa 265hp / 370nm, eli aika lähellä luvattuja tehoja.Ekitheman kirjoitti:Laitetaan nyt omakin kokemus tähän. Autossa Maptunin steg5 lähes kaikkine siihen kuuluvine osineen, tehoa ei kuitenkaan varmasti ole yli 300hv:aa (lupaa 340). Edellinen omistaja vaihtanut laatikon, samoin kuin kytkimen, kun olivat molemmat voiman alla antautuneet... Varmasti riippuu pitkälti ajotavasta, mutta eihän nuo osat taida ihan kaikkein vahvimpia olla. Tässä samassa haluaisin kysyä minkälaisia kokemuksia muilla on noista tehoista, onko sinnepäin mitä on luvattu??? Ja jos joku penkittäny niin vielä parempi...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: 9000 Aero Steg 3
Näyttääkö nuot penkit (dyno) nykyään moottori- rengastehon vai molemmat? Vai riippuuko se vaan penkistä. Eikö rekisteriotteessa ilmoteta yleensä koneteho? Vois käytää joskus tuota omaa autoa penkissä niin tietäs palijoko siinä tällä hetkellä on sitä tehoa. Yliviskassa taitaa olla lähin penkki. http://www.vieskanautosahko.fi/serv.htmJontse kirjoitti:Mulla kanssa "stage3" ja penkissä 278/392 ja 2.0t. Meni kyllä pikkasen yli omien odotuksien