Tonnari hyytyilee

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Affe
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Helmi 01, 2006 10:05
Paikkakunta: Helsinki

Tonnari hyytyilee

Viesti Kirjoittaja Affe »

Mikä voisi olla vikana, kun 9000 CD alkoi takkuilemaan siten, että kun jarruttelee isommasta nopeudesta vauhdikkaammin kytkin pohjassa, niin kierrokset putoaa ja saattaa sammahtaa koko kone. Kytkimen kun nostaa, niin kyllä se vauhdissa tietty käynnistyy itsestään. Samaten liikkeellelähtö esim. valoista on alkanut olla päivä päivältä takkuisempaa, ottaa kyllä kierroksia, mutta kaasua saa käyttää, että lähtee etenemään. Ikäänkuin menisi jotenkin tukkoon. Normaalivauhdissa ei mitään ongelmaa. Vian huomasin vasta n. viikko sitten ja koko ajan pahenee. Suihkutuksessa, kytkimessä, bensapumpussa, ilmavuoto jossain vai mikä tässä voisi olla kyseessä. Jos jollain on ollut kokemuksia vastaavasta, niin neuvot otan hyvin kiitollisena vastaan. t. Osku
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4245
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Tonnari hyytyilee

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Mikäs on tarkka malli? Turbo vai vapari?

Turbossa saattaa rikkoutunut bypass-venttiili aiheuttaa kaikenlaista outoa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Tonnari hyytyilee

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

helpointa olis varmaan ensimmäisenä katella ne ilmavuodot. Letkut kannattaa vaihtaa, jos ovat yhtään haperoja. tarkempaa mallia koneesta, niin osaa sanoa enemmän.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Affe
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Helmi 01, 2006 10:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tonnari hyytyilee

Viesti Kirjoittaja Affe »

Homma selvisi viikko sitten valistuneella arvauksella hyvin yksinkertaisesti.

Kopauttelin hieman ilmansuodattimen kantta ja heti kulki paremmin.

Sen jälkeen säntäsin ostamaan uuden ilmansuodattimen, jonka asennuksen yhteydessä huomasin, että yksi imuputken kiristysremmeistä oli jätetty kiristämättä ilmeisesti Länsi-Autossa keväällä tehdyn huollon yhteydessä.
Irtosi kokonaan ihan kevyesti vetämällä.

Ei ihme, että ei oikein kulkenut.

Tämä kun on TalviSaabi, jonka otin taas käyttöön n. kuukausi sitten kesäseisonnan jälkeen, niin olisiko ollut niin, että ko. liitoskohta oli ollut sen verran möhnässä aluksi, ettei ilmaa päässyt vuotamaan, mutta kuukauden ajelun jälkeen irronnut sen verran, että ajo alkoi takkuilemaan.

Muutenkin:
ÄLKÄÄ IHMEESSÄ VIEKÖ SAABIANNE LÄNSI-AUTOON HUOLLETTAVAKSI/KORJATTAVAKSI (=rikottavaksi) !!!

Viime keväänä rikkoivat sen verran paikkoja KesäSaabistani "korjausten" yhteydessä, että meinasi hermot revetä.
Kommentit valituksiini olivat sitä luokkaa, että "Jos jotain korjaa, niin jotain voi myös rikkoontua" ja "Nuo nyt sammuu näissä vanhoissa autoissa muutenkin".
HUH, mikä logiikka autokorjaamolta!

- Osku
Vastaa Viestiin