Tonnari hyytyilee
Tonnari hyytyilee
Mikä voisi olla vikana, kun 9000 CD alkoi takkuilemaan siten, että kun jarruttelee isommasta nopeudesta vauhdikkaammin kytkin pohjassa, niin kierrokset putoaa ja saattaa sammahtaa koko kone. Kytkimen kun nostaa, niin kyllä se vauhdissa tietty käynnistyy itsestään. Samaten liikkeellelähtö esim. valoista on alkanut olla päivä päivältä takkuisempaa, ottaa kyllä kierroksia, mutta kaasua saa käyttää, että lähtee etenemään. Ikäänkuin menisi jotenkin tukkoon. Normaalivauhdissa ei mitään ongelmaa. Vian huomasin vasta n. viikko sitten ja koko ajan pahenee. Suihkutuksessa, kytkimessä, bensapumpussa, ilmavuoto jossain vai mikä tässä voisi olla kyseessä. Jos jollain on ollut kokemuksia vastaavasta, niin neuvot otan hyvin kiitollisena vastaan. t. Osku
Re: Tonnari hyytyilee
Mikäs on tarkka malli? Turbo vai vapari?
Turbossa saattaa rikkoutunut bypass-venttiili aiheuttaa kaikenlaista outoa.
Turbossa saattaa rikkoutunut bypass-venttiili aiheuttaa kaikenlaista outoa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Tonnari hyytyilee
helpointa olis varmaan ensimmäisenä katella ne ilmavuodot. Letkut kannattaa vaihtaa, jos ovat yhtään haperoja. tarkempaa mallia koneesta, niin osaa sanoa enemmän.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Re: Tonnari hyytyilee
Homma selvisi viikko sitten valistuneella arvauksella hyvin yksinkertaisesti.
Kopauttelin hieman ilmansuodattimen kantta ja heti kulki paremmin.
Sen jälkeen säntäsin ostamaan uuden ilmansuodattimen, jonka asennuksen yhteydessä huomasin, että yksi imuputken kiristysremmeistä oli jätetty kiristämättä ilmeisesti Länsi-Autossa keväällä tehdyn huollon yhteydessä.
Irtosi kokonaan ihan kevyesti vetämällä.
Ei ihme, että ei oikein kulkenut.
Tämä kun on TalviSaabi, jonka otin taas käyttöön n. kuukausi sitten kesäseisonnan jälkeen, niin olisiko ollut niin, että ko. liitoskohta oli ollut sen verran möhnässä aluksi, ettei ilmaa päässyt vuotamaan, mutta kuukauden ajelun jälkeen irronnut sen verran, että ajo alkoi takkuilemaan.
Muutenkin:
ÄLKÄÄ IHMEESSÄ VIEKÖ SAABIANNE LÄNSI-AUTOON HUOLLETTAVAKSI/KORJATTAVAKSI (=rikottavaksi) !!!
Viime keväänä rikkoivat sen verran paikkoja KesäSaabistani "korjausten" yhteydessä, että meinasi hermot revetä.
Kommentit valituksiini olivat sitä luokkaa, että "Jos jotain korjaa, niin jotain voi myös rikkoontua" ja "Nuo nyt sammuu näissä vanhoissa autoissa muutenkin".
HUH, mikä logiikka autokorjaamolta!
- Osku
Kopauttelin hieman ilmansuodattimen kantta ja heti kulki paremmin.
Sen jälkeen säntäsin ostamaan uuden ilmansuodattimen, jonka asennuksen yhteydessä huomasin, että yksi imuputken kiristysremmeistä oli jätetty kiristämättä ilmeisesti Länsi-Autossa keväällä tehdyn huollon yhteydessä.
Irtosi kokonaan ihan kevyesti vetämällä.
Ei ihme, että ei oikein kulkenut.
Tämä kun on TalviSaabi, jonka otin taas käyttöön n. kuukausi sitten kesäseisonnan jälkeen, niin olisiko ollut niin, että ko. liitoskohta oli ollut sen verran möhnässä aluksi, ettei ilmaa päässyt vuotamaan, mutta kuukauden ajelun jälkeen irronnut sen verran, että ajo alkoi takkuilemaan.
Muutenkin:
ÄLKÄÄ IHMEESSÄ VIEKÖ SAABIANNE LÄNSI-AUTOON HUOLLETTAVAKSI/KORJATTAVAKSI (=rikottavaksi) !!!
Viime keväänä rikkoivat sen verran paikkoja KesäSaabistani "korjausten" yhteydessä, että meinasi hermot revetä.
Kommentit valituksiini olivat sitä luokkaa, että "Jos jotain korjaa, niin jotain voi myös rikkoontua" ja "Nuo nyt sammuu näissä vanhoissa autoissa muutenkin".
HUH, mikä logiikka autokorjaamolta!
- Osku