Nyt kun kansirempan myötä on konehuoneesta nestevuodot eliminoitu, ajattelin vaihtaa lämppärin kennon. Lasit menee höyryyn glykolihajun saattelemana. Tietoja vaihdosta foorumilla onkin aika lailla.
Luin jostain niistä, että nesteitä ei tarvi laskea ja vaihdossa vähän lotraantuu joka tapauksessa. Auttaisiko lotraamiseen, jos vähän nesteitä laskisi, esim. litran pari? Pari viikkoa vanhoja nesteitä ei mielellään kaikkia vielä hukkaisi ...
Lämppärin kennon vaihto - nesteet pois?
Lämppärin kennon vaihto - nesteet pois?
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Lämppärin kennon vaihto - nesteet pois?
laita kennon meno/paluu letkuihin puristimet niin ei tule kuin sen verran mitä kennossa on
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Lämppärin kennon vaihto - nesteet pois?
Ei tarvitse laskea nesteitä pois, ei edes sitä paria litraa. Letkut vaan irti ja päät ylös. Pikku liru lorahtaa akvaarioon eli jotain paperia tai kangasta vähän alle.
Minä veistelin ennen irrotusta puutapit jotka laitoin työn ajaksi letkujen päihin. Varmisti ettei valuttele jos työn tiimellyksessä tulee letkunpäät tönittyä alas.
Minä veistelin ennen irrotusta puutapit jotka laitoin työn ajaksi letkujen päihin. Varmisti ettei valuttele jos työn tiimellyksessä tulee letkunpäät tönittyä alas.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Re: Lämppärin kennon vaihto - nesteet pois?
Hyviä ideoita molemmat, kiitos vaan
Näyttää vaan tuo pakkanen lähipäivinä kehittyvän pahempaan suuntaan kylmän tallin aiheuttaman mukavuuden puutteen ja muovikuorien joustavuuden suhteen...
Näyttää vaan tuo pakkanen lähipäivinä kehittyvän pahempaan suuntaan kylmän tallin aiheuttaman mukavuuden puutteen ja muovikuorien joustavuuden suhteen...
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Lämppärin kennon vaihto - nesteet pois?
Moi
Justiinsa viikonloppuna (kiitokset vaan foorumille arvoikkaista ohjeista) vaihdon kennon sekä puhaltimen moottorin. En tehnyt tulppia letkuihin vaan klemmarit auki ja letkut siihen retkottamaan. Nestettä tuli ehkä 0,5 litraa. Hyvin onnistu homma, jonka jälkeen lisäsin vähän nestettä ja koko juttu oli siinä.
Justiinsa viikonloppuna (kiitokset vaan foorumille arvoikkaista ohjeista) vaihdon kennon sekä puhaltimen moottorin. En tehnyt tulppia letkuihin vaan klemmarit auki ja letkut siihen retkottamaan. Nestettä tuli ehkä 0,5 litraa. Hyvin onnistu homma, jonka jälkeen lisäsin vähän nestettä ja koko juttu oli siinä.
MB 220 cdi A vm 2013