dj_pirtu kirjoitti:Käviköhän joku hakemassa ne mun metro-autoon tilaamani vaihteistoöljyt.

Se myyjä lupas ilmottaa kun saavat sitä että voin mennä hakemaan, eipä vaan ilmoitusta kuulunut enkä ole saanut aikaiseksi mennä käymään, heh.
Ei sinne pakko ole tuota Saabin ekstraihmeellistä öljyä laittaa. Hivenen nimittäin epäilen, että Saab olisi tonnariin kehittänyt itse jonkun elämää hämmästyttävämmän "Saab only" vaihteistoöljyn.
Itse aikoinani 2.3T tonnarin askiin kaadoin Mobilube1 75W-90 SHC synteettistä, hyvä tuli ja loota kesti ja pysyi ongelmattomana ainakin sen 60-70tkm jonka noilla öljyillä ajelin, kunnes auto lähti seuraavalle omistajalle. Matkan varrella oli kiinni jos jonkinlaista alavääntö-stagea, eli kyllä se laatikko sai siirtää momenttia ihan urakalla.
Vaihto siis tapahtui kaatoaukosta imemällä, joten vaihdoin ölpät kahteen kertaan, että ei jäänyt merkittävästi vanhaa kuraa vaihteistoon. About 2 litraa on öljytilavuus.
Eli joku laadukas vaihteistoöljy, 75W-90 ja katsoo että on ainakin GL4/5 tasoa.
Esimerkiksi Motonetistä Red Linen öljyt, jotka itse laitoin tohon traktoriin jokunen kuukausi sitten.