Jousitettu sintterikytkin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
DJHasis
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: Ti Marras 10, 2009 18:36
Paikkakunta: Kaarina

Jousitettu sintterikytkin

Viesti Kirjoittaja DJHasis »

Olen tässä kohtuun pitkään koittanut löytää -89 vuotiseen 2.0 turbooni jousitettua sintterikytkintä.
Alunperin katselin stage 3:n kytkintä, mutta sen hinta sai minut jo heti kyseenalaistamaan osan tarpeellisuutta suuremman turbon ja muun palikan saavuttua.
Mittasin kuitenkin nykyisen Luk:n valmistaman kytkinlevyn ja se on 228 millinen 17 uralla. Huomasin Moposportin myyvän sillaista jousittamattomana.
En tiedä myykö ketään sillaista jousitettuna, jonka vuoksi tietäiskö ketään mitä kautta saisin sillaisen hankittua kohtuun lyhyessä ajassa.
Viimeksi muokannut DJHasis, Su Joulu 27, 2009 01:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Jusitettu sintterikytkin

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Miksi haluat jousitetun? Ei jousitetussa sintterissä ole oikein mitään järkeä kun ei ne jouset vaan tule kestämään.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
DJHasis
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: Ti Marras 10, 2009 18:36
Paikkakunta: Kaarina

Re: Jusitettu sintterikytkin

Viesti Kirjoittaja DJHasis »

jcarlson kirjoitti:Miksi haluat jousitetun? Ei jousitetussa sintterissä ole oikein mitään järkeä kun ei ne jouset vaan tule kestämään.
Tarkoitatko, että jousellinen rakenne kestää huomattavasti vähemmän vääntöä kuin jouseton?
Sen ymmärrän että jouset sintterissä eivät luistattelust pidä.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Jusitettu sintterikytkin

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tarkoitan ettei ne jouset kestä siellä vaikkei älyttömiä luistattelisikaan. Oletuksena on, että jos sintterin laitat niin autolle annetaan kenkää ja vääntöäkin löytyy sen verran että kapasiteettia tarvitaan.

Jos tavoitteena on saada sivistyneempi käytös kytkimelle niin hommaa mielummin jäykkä asetelma ja käytä jousitettua massalevyä, tälläkin kombolla saa helposti vaikka 600Nm väännönkeston.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Jusitettu sintterikytkin

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Jos tavoitteena on saada sivistyneempi käytös kytkimelle niin hommaa mielummin jäykkä asetelma ja käytä jousitettua massalevyä, tälläkin kombolla saa helposti vaikka 600Nm väännönkeston.
Itsellä on jousittamaton massalevy (sacsh sre) ja olen tyytyväinen toiminaan. Pureehan se kuin elukka, mutta hyvin pärjää arkikäytössäkin ja ei pohje väsy liikennevaloissakaan :D

Asetelmana se jäykempi sach sre. Väännön kestoa en muista tarkkaan mitä sachs lupaa, oisko ollut jotain 500-600Nm mutta isot pojat vissiin ajanut 700Nm väännöilla vastaavilla kytkimillä... Omilla +500Nm väännöillä ei ainakaan ole mitään ongelmia ollut.

Ps. Alunperin yritin itsekkin ostaa sen sachsin jäykän asetelman ja orkkis levyn mutta tilasin sitten "vahingossa" sen vielä jäykemmän asetelman jonka kanssa ei sachsin mukaan voi käyttää jousitettua levyä joten päädyin sitten tähän setuppiin.

Tulipas epäselvää tekstiä, pointti oli että kuuntele jcarlsonia mutta ei se jousittamatonkaan massalevy mahdoton ole :lol:

Saipahan 1000 viestiä täyteen 8)
DJHasis
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: Ti Marras 10, 2009 18:36
Paikkakunta: Kaarina

Re: Jusitettu sintterikytkin

Viesti Kirjoittaja DJHasis »

täytyy sit kattella mistä vois saada ostettua massalevy.

Kiitoksia kaikille.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
Vastaa Viestiin