Olen tässä kohtuun pitkään koittanut löytää -89 vuotiseen 2.0 turbooni jousitettua sintterikytkintä.
Alunperin katselin stage 3:n kytkintä, mutta sen hinta sai minut jo heti kyseenalaistamaan osan tarpeellisuutta suuremman turbon ja muun palikan saavuttua.
Mittasin kuitenkin nykyisen Luk:n valmistaman kytkinlevyn ja se on 228 millinen 17 uralla. Huomasin Moposportin myyvän sillaista jousittamattomana.
En tiedä myykö ketään sillaista jousitettuna, jonka vuoksi tietäiskö ketään mitä kautta saisin sillaisen hankittua kohtuun lyhyessä ajassa.
Jousitettu sintterikytkin
Jousitettu sintterikytkin
Viimeksi muokannut DJHasis, Su Joulu 27, 2009 01:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
Re: Jusitettu sintterikytkin
Miksi haluat jousitetun? Ei jousitetussa sintterissä ole oikein mitään järkeä kun ei ne jouset vaan tule kestämään.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Jusitettu sintterikytkin
Tarkoitatko, että jousellinen rakenne kestää huomattavasti vähemmän vääntöä kuin jouseton?jcarlson kirjoitti:Miksi haluat jousitetun? Ei jousitetussa sintterissä ole oikein mitään järkeä kun ei ne jouset vaan tule kestämään.
Sen ymmärrän että jouset sintterissä eivät luistattelust pidä.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
Re: Jusitettu sintterikytkin
Tarkoitan ettei ne jouset kestä siellä vaikkei älyttömiä luistattelisikaan. Oletuksena on, että jos sintterin laitat niin autolle annetaan kenkää ja vääntöäkin löytyy sen verran että kapasiteettia tarvitaan.
Jos tavoitteena on saada sivistyneempi käytös kytkimelle niin hommaa mielummin jäykkä asetelma ja käytä jousitettua massalevyä, tälläkin kombolla saa helposti vaikka 600Nm väännönkeston.
Jos tavoitteena on saada sivistyneempi käytös kytkimelle niin hommaa mielummin jäykkä asetelma ja käytä jousitettua massalevyä, tälläkin kombolla saa helposti vaikka 600Nm väännönkeston.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Jusitettu sintterikytkin
Itsellä on jousittamaton massalevy (sacsh sre) ja olen tyytyväinen toiminaan. Pureehan se kuin elukka, mutta hyvin pärjää arkikäytössäkin ja ei pohje väsy liikennevaloissakaanJos tavoitteena on saada sivistyneempi käytös kytkimelle niin hommaa mielummin jäykkä asetelma ja käytä jousitettua massalevyä, tälläkin kombolla saa helposti vaikka 600Nm väännönkeston.

Asetelmana se jäykempi sach sre. Väännön kestoa en muista tarkkaan mitä sachs lupaa, oisko ollut jotain 500-600Nm mutta isot pojat vissiin ajanut 700Nm väännöilla vastaavilla kytkimillä... Omilla +500Nm väännöillä ei ainakaan ole mitään ongelmia ollut.
Ps. Alunperin yritin itsekkin ostaa sen sachsin jäykän asetelman ja orkkis levyn mutta tilasin sitten "vahingossa" sen vielä jäykemmän asetelman jonka kanssa ei sachsin mukaan voi käyttää jousitettua levyä joten päädyin sitten tähän setuppiin.
Tulipas epäselvää tekstiä, pointti oli että kuuntele jcarlsonia mutta ei se jousittamatonkaan massalevy mahdoton ole

Saipahan 1000 viestiä täyteen

Re: Jusitettu sintterikytkin
täytyy sit kattella mistä vois saada ostettua massalevy.
Kiitoksia kaikille.
Kiitoksia kaikille.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89