Kytkin/jarru nesteiden vaihto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Kytkin/jarru nesteiden vaihto

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Tuonti kärryyn pikku hiljaa vaihtelen nesteitä, joten nyt vietäis viimeistä. Mites olette vaihtaneet... Ensin kaikki valutelleet pois ilmausnipoista ja ilmannu uudestaan vai avannu kaikki nipat ja pikkuhiljaa pumpannu säiliön tyhjäksi ja sitten täyttänyt säiliön ja uusiksi?

Mulla, kun tuota tcs ongelman on hieman ilmennyt niin ajattelin, että suljen pois mahkun että kierrossa olisi vettä. Kuumalla ilmalla on n.3cm max viivan yli nestettä ja viileellä karvan alle max rajan. Kaippa sekin voi vaikuttaa ronkeliin tcs systeemiin?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Väillä kannatta käydä se TCS kalibroimassa. mulla olisi se homma tässä lähiaikoina vielä edessä. kun autolla kuitenkin ajelti jonkin verran.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

tcs:n kalibrointi = tech? vai hä?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Se on tehty... vasennopeusanturi antaa vikaa, mut kenkkuilee aina vain kuumalla ilmalla... ja meillähän tuo kesä on lyhyt, eli ei hätää.

Mites olette niitä nesteitä vaihdelleet?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Olen vaihtanut seuraavasti:
painekorkki säiliöön , ja kun säiliö on puolessa välissä, lisäys. Tyhjennysjärjestys, oikea takajarru, vasen etujarru, vasen takajarru ja oikea etujarru, nipasta nesteet letkulla pulloon. Kun neste kirkasta= OK

Kytkimen ilmaus omasta nipastaan, kunnes neste kirkasta.

Noita painekorkkeja saa ostaa autotarvikeliikkeistä. ( 15 Eur)
Korkki josta lähtee letku vaikka varapyörään ( max 1 bar) ja letkunkiristin välille, täytön ajaksi kun irroittaa korkin säiliöstä.

Bläääh, koko päivän tallilla, ulosanti takeltelee :oops: :oops:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin