Jostakin ketjusta näin, että olisi tässä allekirjoiuksen autossa ahdot vain 0,45 bar? Onko niin vähän?
Jos näin on, niin ihmeen hyvin kyllä kulkee tällä koneella.
Vaimolla oli 9-5 2.0t ohjelmoituna ja takapuolituntumalla kulki suurinpiirtein yhtä hyvin, kuin 9000 175 hp vakiona.
Vakiona 9-5 (150 hv) oli huomattavasti laiskempi, kuin tämä tonnari vakiona.
Mutta pidemmittä puhehitta:
Vinkin mukaan ahtojen nosto tapahtuu hukkaportin tankoa kääntämällä ja ylipaineanturin johdot pois?
Oliskos näin helppoa ja ymmrätääkö järjestelmä ruokkia tarpeeksi ahtopaineen noustessa?
Paljonkos sietää?
Volvoissa iloon tarvitaan se klassinen kilo, siis pysyvää painetta. Mites tämä?
Hetkellisesti tuossa V70:ssäni on jopa 1,5 bar.
B230XT Turboissa on hetkellistä sietänyt 1,35 bar, jatkuvaa 1,1 bar.
2.0 Turbo 16 175 hv ahtopaineiden nosto, paljonko sietää?
2.0 Turbo 16 175 hv ahtopaineiden nosto, paljonko sietää?
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 2.0 Turbo 16 175 hv ahtopaineiden nosto, paljonko sietää?
Peruspaineet on tuon 0.45 mutta maksimi on noin tuplaten. Autohan säätää itse paineita kuormituksen yms. mukaan. 1.2 bar on käytännössä suurin mitä vakiosuuttimilla voidaan käyttää, apc-boksin modaukseen löytyy ohjeita Etsi-toiminnolla.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 2.0 Turbo 16 175 hv ahtopaineiden nosto, paljonko sietää?
1,2 bar keskialueella (alle 4000rpm) voi mennä vielä, mutta vakiosuuttimet on kovilla koska eivät ole kovin isot. Yläkierroksilla en käyttäisi yli 0,9 bar.
Bensaa lisäämällä tilanne on toki toinen. LH-Jetronicciin saa vaihdettu epromeja ja kannattaa laittaa sellainen joka ottaa yläkierroksilla kaikki irti että saa edes yllämainitun ilman nakutusta.
175hv mallissa maksimipaineet on sen 0,8 bar luokkaa mutta vakiolla APC:lla yläkierroksilla laskee huomattavasti, huipputehon kohdalla luultavasti enää n. 0,6 luokkaa.
Bensaa lisäämällä tilanne on toki toinen. LH-Jetronicciin saa vaihdettu epromeja ja kannattaa laittaa sellainen joka ottaa yläkierroksilla kaikki irti että saa edes yllämainitun ilman nakutusta.
175hv mallissa maksimipaineet on sen 0,8 bar luokkaa mutta vakiolla APC:lla yläkierroksilla laskee huomattavasti, huipputehon kohdalla luultavasti enää n. 0,6 luokkaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.0 Turbo 16 175 hv ahtopaineiden nosto, paljonko sietää?
Minkäkokoiset vakiosuuttimet ovat, luokkaa 280 cc?
Olisi jäänyt Volvon vakiosuuttimet 5 kpl 350 cc Bosch, jos on yhteensopivat.
Olisi jäänyt Volvon vakiosuuttimet 5 kpl 350 cc Bosch, jos on yhteensopivat.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 2.0 Turbo 16 175 hv ahtopaineiden nosto, paljonko sietää?
Muistaakseni pikemminkin 240-250cc. Bensanpaine iästä riippuen 2,5/2,8/3,0 bar.
Sähköisesti ja fyysisesti varmaan sopii, jos on ne volvon siniset 350cc jotka pitäisi olla aika samat kuin Saabin uudemmissa käytetyt punaiset 350cc Boschilaiset.
Isommille suuttimille vaan pitää olla aika paljonkin muokattu lastu että toimii yhtä hyvin kuin vakiona.
Jos tarkoitus ei ole vaihtaa vakioahdinta isompaan ja pysyä maltillisissa tehoissa niin suosittelen vaikka vähän isompipaineista tai varovasti ruuvipenkissä rutattua (nostaa painetta) bensanpaineensäädintä sekä LH-jetin lastua, lisänä APC modi joka käyttää keskialueella reippaassa 1 bar ja laskee yläkierroksilla jonnekin 0,9 tuntumaan. Tällä irronnee helposti ja halvalla yli 200hv ja 300Nm eikä mitään ongelmia kestävyyden tai ajettavuuden kanssa. Korkeamman bensanpaineen voi kompensoida IMM:n säätöruuvilla normaaliajossa (katittomat).
Sähköisesti ja fyysisesti varmaan sopii, jos on ne volvon siniset 350cc jotka pitäisi olla aika samat kuin Saabin uudemmissa käytetyt punaiset 350cc Boschilaiset.
Isommille suuttimille vaan pitää olla aika paljonkin muokattu lastu että toimii yhtä hyvin kuin vakiona.
Jos tarkoitus ei ole vaihtaa vakioahdinta isompaan ja pysyä maltillisissa tehoissa niin suosittelen vaikka vähän isompipaineista tai varovasti ruuvipenkissä rutattua (nostaa painetta) bensanpaineensäädintä sekä LH-jetin lastua, lisänä APC modi joka käyttää keskialueella reippaassa 1 bar ja laskee yläkierroksilla jonnekin 0,9 tuntumaan. Tällä irronnee helposti ja halvalla yli 200hv ja 300Nm eikä mitään ongelmia kestävyyden tai ajettavuuden kanssa. Korkeamman bensanpaineen voi kompensoida IMM:n säätöruuvilla normaaliajossa (katittomat).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.0 Turbo 16 175 hv ahtopaineiden nosto, paljonko sietää?
Kyllä ne suuttimet ovat ne siniset, tilalle tuli Volvoon vihreät 465 cc.jcarlson kirjoitti:Muistaakseni pikemminkin 240-250cc. Bensanpaine iästä riippuen 2,5/2,8/3,0 bar.
Sähköisesti ja fyysisesti varmaan sopii, jos on ne volvon siniset 350cc jotka pitäisi olla aika samat kuin Saabin uudemmissa käytetyt punaiset 350cc Boschilaiset.
Isommille suuttimille vaan pitää olla aika paljonkin muokattu lastu että toimii yhtä hyvin kuin vakiona.
Jos tarkoitus ei ole vaihtaa vakioahdinta isompaan ja pysyä maltillisissa tehoissa niin suosittelen vaikka vähän isompipaineista tai varovasti ruuvipenkissä rutattua (nostaa painetta) bensanpaineensäädintä sekä LH-jetin lastua, lisänä APC modi joka käyttää keskialueella reippaassa 1 bar ja laskee yläkierroksilla jonnekin 0,9 tuntumaan. Tällä irronnee helposti ja halvalla yli 200hv ja 300Nm eikä mitään ongelmia kestävyyden tai ajettavuuden kanssa. Korkeamman bensanpaineen voi kompensoida IMM:n säätöruuvilla normaaliajossa (katittomat).
Ainakin tässä vaiheessa on tarkoitus mennä matalalla budjetilla, joten tuo edullinen 200 hv / 300 Nm saa riittää nyt.
Jos auto jää taloon pidemmäksi aikaa ja ahdin joutuu muutenkin vaihtaa, niin sitten voi katsoa siitä eteenpäin.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl