Imuilman lämpötila vs. vauriot
Imuilman lämpötila vs. vauriot
Autoni 2.3 T , vm 96 .(t)ehostettuna ja isommalla föönillä. Kysyn seuraavaa: autostani on poistettu imusarjasta lämpölevyt ja IC on keskimmäisenä. Kesällä imut pyörii 35-55 c lukemissa. Tekis mieli vaihtaa IC ekaksi , mutta miten käy talvella . Imulämpö on varmaankin pakksen puolella ja ilmaan kondensoitunut vesi jäätyy ??? Onko vaurioriskejä tai kellään tietoa/kokemusta asiasta ??? IC on orkkista isompi Speedpartsin tuote.
Re: Imuilman lämpötila vs. vauriot
Tuskinpa juuri vaikuttaa pakkasessa onko ic:n kenno välissä vai edessä. Ilmastoinnin kennossa kuitenkaan mitään ei kierrä ja syylärikin tuskin ajoviimassa juurikaan johtaa lämpöä eteenpäin. Läppäkotelossahan on lämmitys sen takia, kun pakkasella tulee kylmää ilmaa sisää, ettei jäädy.
Enemmän olisin huolissani huohottimen jäätymisestä, jos ei ole alkuperäinen vesilämmitetty putki.
Enemmän olisin huolissani huohottimen jäätymisestä, jos ei ole alkuperäinen vesilämmitetty putki.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: Imuilman lämpötila vs. vauriot
Enemmän olisin huolissani huohottimen jäätymisestä, jos ei ole alkuperäinen vesilämmitetty putki.
Nyt loppu tekninen tietämys! Mitä tarkoitat? Imuun ei oo muutetttu turbon jälkeen kuin imusarjasta sisältä on lämpölevy poistettu ja pässi vaihdettu dumppiin ( Forge ).
Nyt loppu tekninen tietämys! Mitä tarkoitat? Imuun ei oo muutetttu turbon jälkeen kuin imusarjasta sisältä on lämpölevy poistettu ja pässi vaihdettu dumppiin ( Forge ).
Re: Imuilman lämpötila vs. vauriot
Tonnarissa lähtee venttiilikopan huohotusreijästä isompi ja pienempi huohotusletku. Pieni letku menee turbomalleissa takaiskun kautta imusarjaan, isompi menee imuputkeen ja tässä letkussa kiertää keskivaiheilla ja melkein imuputkeen asti jäähdytysneste.
Jos siis olet tuon ison huohotuksen vetänyt esim. ulkoiseen catch tankkiin vaan suoraan, ainakin teoriassa on mahdollisuus jäätymiselle. En tosin välttämättä liikaa stressaisi siitäkään. Ei noissa esim. -83 vuosimallin 8venttiilissä saabeissakaan ollut nestekiertoa huohotusletkussa saati kaasuläppäkotelossa.
Jos siis olet tuon ison huohotuksen vetänyt esim. ulkoiseen catch tankkiin vaan suoraan, ainakin teoriassa on mahdollisuus jäätymiselle. En tosin välttämättä liikaa stressaisi siitäkään. Ei noissa esim. -83 vuosimallin 8venttiilissä saabeissakaan ollut nestekiertoa huohotusletkussa saati kaasuläppäkotelossa.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: Imuilman lämpötila vs. vauriot
Kiitos selvennys tyhmälle. Katselin autoani , ei siis huolta.