Olen tässä jo pidemmän aikaa yrittänyt poistaa veemäistä käyntihäiriötä tonnarista (2.3T aut. vm.92).
Nyt on osia vaihdettu senverran että käytännössä vika ei voi olla muualla kuin immussa, kampiakselin asentotunnistimessa, kaasuläpän asentoanturissa.
Tällähetkellä epäilen pääsyylliseksi ilmamassamittaria ja nyt olisi pari kysymystä:
Voiko immu olla rikki vaikka anturilanka on ehjä?
Millä testaan immun toimivuuden?
Ilmamassamittari on -012 loppuinen ja se on putsattu muutamaan otteseen siihen tarkoitetulla crc:n litkulla ja sitä ei ole kuivattu paineilmalla.
Ilmamassamittarin ihmettelyä
Ilmamassamittarin ihmettelyä
Saab 9000CS 2.3T -96
Saab 9000CS 2.0T -96
Saab 9000 CS 2.3 -95 elintenluovuttaja/pihakoriste
ex Saab 9000CS 2.0 -96
ex Saab 9000CD 2.3T -92
Saab 9000CS 2.0T -96
Saab 9000 CS 2.3 -95 elintenluovuttaja/pihakoriste
ex Saab 9000CS 2.0 -96
ex Saab 9000CD 2.3T -92
Re: Ilmamassamittarin ihmettelyä
Voi olla, yleensä onkin rikki niin että lanka on kuitenkin ehjä.Jarppo kirjoitti: Voiko immu olla rikki vaikka anturilanka on ehjä?
Millä testaan immun toimivuuden?
Käytännössä vain toisella immulla. -012 ja -013 sopii ristiin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ilmamassamittarin ihmettelyä
Immun suojakansi voi olla irti ja sinne pääsee kosteus sisälle.
( itse huomasin vahingossa kun sormella naputtelin kantta )
Sisällä on sitten silikoonia eristeenä ( vesi oli tämän silikoonin päällä )
Ja pistokkeen nastat voi myös hapettua.
( itse huomasin vahingossa kun sormella naputtelin kantta )
Sisällä on sitten silikoonia eristeenä ( vesi oli tämän silikoonin päällä )
Ja pistokkeen nastat voi myös hapettua.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ilmamassamittarin ihmettelyä
Moi
Voi testata ihan tavan yleismittarilla, Mittari kytketään IMMun navoille ja sitten mittari teipillä kojelautaan kiinni. Täyskaasukiihdytyksessä jännitesignaali pitää olla 5V. Itselläni vastaava auto nikotyteli vastaan ohituskiihdytyksessä ja ko. jännite oli vajaa 4V maksimissaan. Sitten vaihdoin Boschin tehdaskunnostetun IMMun ja johan peli virkistyi eikä nikottele.
En suosittele mitään halpoja tarvikeosia, koska niissä on ollut viallisiakin. Mutta tarvikeliikkesistä saa yleensä Boschilaisia kun vaatii sellaista.
Nyt vaan en muista ulkoa, että miltä navoilta tuo jännite signaali pitäisi mitata. Olisiko jollakin kirjaa tai kytkentäkaaviota lähellä?
Ari
Voi testata ihan tavan yleismittarilla, Mittari kytketään IMMun navoille ja sitten mittari teipillä kojelautaan kiinni. Täyskaasukiihdytyksessä jännitesignaali pitää olla 5V. Itselläni vastaava auto nikotyteli vastaan ohituskiihdytyksessä ja ko. jännite oli vajaa 4V maksimissaan. Sitten vaihdoin Boschin tehdaskunnostetun IMMun ja johan peli virkistyi eikä nikottele.
En suosittele mitään halpoja tarvikeosia, koska niissä on ollut viallisiakin. Mutta tarvikeliikkesistä saa yleensä Boschilaisia kun vaatii sellaista.
Nyt vaan en muista ulkoa, että miltä navoilta tuo jännite signaali pitäisi mitata. Olisiko jollakin kirjaa tai kytkentäkaaviota lähellä?
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?