Eli yleensä kylmällä koneella auto tekee noin sekunnin mittaisen moottorijarrutuksen (Eli auto tuntuvasti "jarruttaa"), jolloin näyttäisi, että bensansyöttö katkeaa kokonaan tuoksi ajaksi - ainakin ajotieturissa hetkellinen kulutus tipahtaa nollaan.
Tämä toistuu yleensä 60 km/h alueella - kolmosvaihteella.
Nykiminen katoaa, kun kone lämpenee.
Saab 9000CS Aero -94 nykii näin.
Re: Saab 9000CS Aero -94 nykii näin.
Veikataan ny aluksi lambda-anturia.
Vikakoodithan olet jo tarkistanut? (Trionic)
http://www.saab9000.com/procedures/powe ... tcodes.php
Vikakoodithan olet jo tarkistanut? (Trionic)
http://www.saab9000.com/procedures/powe ... tcodes.php
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Saab 9000CS Aero -94 nykii näin.
Mulla tekee joskus harvoin samanlaista. CE-valo ei vilkuttele mitään koodeja.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Turbo"
- Viestit: 202
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 02:48
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Saab 9000CS Aero -94 nykii näin.
Itellä oma auto tehny tuota aikalailla vuoden päivät. Lämmöt ku nousee puolväliin mittaria ni lakkaa ku taikaiskusta tuo nykinä. Omassa autossa tosin hyppää kulutus taivaisiin joka nykinän kohdalla.
Ekalla kerralla syytti lambdaa ja DI-kasettia toi vikakoodin luku, nyttemmin jännitehäiriöitä tjsp. Saattais olla laturissakin vikaa, sen verran alkanut vonkunaa kuulua jostain siltä suunnalta pakkasilla kylmää konetta käynnistellessä.
Vieläkin vähän työn alla toi varsinaisen vian etsiskely. PA-suodattimen vaihto auttoi pariksi päiväksi, palasi heti ekoilla kunnon pakkasilla takasin nykiminen.
Tässä siis tosiaan oma lista vielä tarkemmin tutkimattomista kohteista: polttoainepumppu, laturi, akku (ei tosin luulis vielä vuoden iässä olevan syypää).
Jos tuohon tolkkua tulee, niin koitan muistaa tänne raportoida. Omahan ei ole Trioniccilaitteita, mutta samanlainen vika kuitenkin.
Edit. Ja siis tosiaan Lambda sekä DI-kasetti on molemmat vaihdettu puolen vuoden sisään suunnilleen ja nykinä senkun jatkuu. Pitää vielä varmaan tuo lambda käydä tarkistuttamassa jossain varmuuden välttämiseksi kuitenkin.
Ekalla kerralla syytti lambdaa ja DI-kasettia toi vikakoodin luku, nyttemmin jännitehäiriöitä tjsp. Saattais olla laturissakin vikaa, sen verran alkanut vonkunaa kuulua jostain siltä suunnalta pakkasilla kylmää konetta käynnistellessä.
Vieläkin vähän työn alla toi varsinaisen vian etsiskely. PA-suodattimen vaihto auttoi pariksi päiväksi, palasi heti ekoilla kunnon pakkasilla takasin nykiminen.
Tässä siis tosiaan oma lista vielä tarkemmin tutkimattomista kohteista: polttoainepumppu, laturi, akku (ei tosin luulis vielä vuoden iässä olevan syypää).
Jos tuohon tolkkua tulee, niin koitan muistaa tänne raportoida. Omahan ei ole Trioniccilaitteita, mutta samanlainen vika kuitenkin.
Edit. Ja siis tosiaan Lambda sekä DI-kasetti on molemmat vaihdettu puolen vuoden sisään suunnilleen ja nykinä senkun jatkuu. Pitää vielä varmaan tuo lambda käydä tarkistuttamassa jossain varmuuden välttämiseksi kuitenkin.
MY07 Saab 9-3 SC Aero
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
Re: Saab 9000CS Aero -94 nykii näin.
Oman auton oireista sen verran tarkennusta, että ilmenevät vain puolilämpimällä koneella ja pintakaasulla, esim. 50 vauhdissa kolmosella.
Mietin josko kaasuläpän asentoanturi vaikuttaisi tuohon kun vika tosiaan ilmenee vain pintakaasulla...
Mietin josko kaasuläpän asentoanturi vaikuttaisi tuohon kun vika tosiaan ilmenee vain pintakaasulla...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Saab 9000CS Aero -94 nykii näin.
Tepu, eikös sun autossa ollut sellaistakin vikaa että kaasupoljin jäätyy/jämähtää joskus? Voisko liittyä tuohontepu kirjoitti:Eli yleensä kylmällä koneella auto tekee noin sekunnin mittaisen moottorijarrutuksen (Eli auto tuntuvasti "jarruttaa"), jolloin näyttäisi, että bensansyöttö katkeaa kokonaan tuoksi ajaksi - ainakin ajotieturissa hetkellinen kulutus tipahtaa nollaan.
Tämä toistuu yleensä 60 km/h alueella - kolmosvaihteella.
Nykiminen katoaa, kun kone lämpenee.
#961