laatikko hajosi taas!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

laatikko hajosi taas!

Viesti Kirjoittaja jarska »

Taas eilen hajosi yksi laatikko :evil: Tämä on nyt sitten kolmas lodju joka on hajonnut vaan eipä auta. Otin asken romut irti ja on taas hieno reikä kopassa... Täytyy yrittää hitsaututtaa jossain tuo kuori niin jos saisi tällä viikolla taas romun liikenteeseen...
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Re: laatikko hajosi taas!

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

jarska kirjoitti:Taas eilen hajosi yksi laatikko :evil: Tämä on nyt sitten kolmas lodju joka on hajonnut vaan eipä auta. Otin asken romut irti ja on taas hieno reikä kopassa... Täytyy yrittää hitsaututtaa jossain tuo kuori niin jos saisi tällä viikolla taas romun liikenteeseen...

Missä tilanteessa ne hajoo, ja miten?
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Mulla voisi olla joutilaana tuohon sopivat kuoret, ja miksei sisuskalujakin. Muistaakseni ovat laatikosta GMT 5301. Pääsen tarkastamaan asian kyllä vasta viikonloppuna :(

Noista kuorista sen verran, että tässäkin oli muiden varhaisten G-sarjalaisten tapaan käynyt niin, että murikka-akselin päätylaakerin kannas oli murtunut. Kannas on nyt hitsattu kuntoon, mutta sauma pitäisi vielä koneistaa.

Mulla olisi myös uudempia (GMT 5401) laatikoita, joissa on tuo kannasta suojaana tukirauta rasituksia jakamassa, mutta ne on suunnilleen kokonaisia, ja niistä olisi -sitten kun on aikaa :wink: - rempata ja laakeroida ihan vimpan päälle askeja --> ei arvaa myydä kuoria pois...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Tällä kertaa ei hajonnut heikkouden vuoksi tuo laatikko vaan kävi vaan niin uskomattoman huono tuuri :( Siitä kytkinkopassa olevasta aukosta, josta nesteputki menee kytkimelle oli tippunut pultti kytkinkopan sisälle. En pysty ymmärtämään että missä vaiheessa se pultti on löytänyt tiensä sinne mutta loputulos on ainakin selvillä...Taas kopassa reikä kun oli se pultti mennyt kytkimen ja laatikon väliin. Käsittämättömän huonoa tuuria :evil: Vien tänään hitsaukseen jonkun noista mun reitetyistä laatikonpuoliskoista ja korjaan sillä aikaa pakin kun se on takerrellut hiukan...Jos sais viikonloppuna kasaan taas :roll:
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Vastaa Viestiin