Vilkun viiksen sopivuus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Jarppo
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: La Syys 05, 2009 13:46

Vilkun viiksen sopivuus

Viesti Kirjoittaja Jarppo »

Laiskuuttani tässä kirjoittelen, ja osin siksi että haulla en löytäny vastausta.
Eli saako vanhanmallisen cruisen viiksen, eli sen missä on hätävilkkujen katkaisin samassa klimpissä, sovitettua uudemman mallisen tilalle, siis sellaisen tilalle missä ei ole hätävilkun katkaisijaa?
Saab 9000CS 2.3T -96
Saab 9000CS 2.0T -96
Saab 9000 CS 2.3 -95 elintenluovuttaja/pihakoriste
ex Saab 9000CS 2.0 -96
ex Saab 9000CD 2.3T -92
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: Vilkun viiksen sopivuus

Viesti Kirjoittaja pevi »

Menee heittämällä. Joskus olen kaivanut sen punaisen linssin ja lampun pois. Jääkö nappi pohjan tai ei, sillä ei ole merkitystä.

Poikkeuksen tekee ihan ekat tonnarit vm 85-86, joiden viiksen sisällä on pitkien valojen mekaaninen lukitus ( näissä malleissa ei ollut erillistä valonvaihtorelettä ).
Tämän pienen valkoisen härpäkkeenkin saa sieltä pois kaivettua, jolloin senkin saa sopimaan.

Cruisen napit/toiminta on kaikissa viiksissä sama.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vilkun viiksen sopivuus

Viesti Kirjoittaja jus »

pevi kirjoitti:Poikkeuksen tekee ihan ekat tonnarit vm 85-86, joiden viiksen sisällä on pitkien valojen mekaaninen lukitus ( näissä malleissa ei ollut erillistä valonvaihtorelettä ). Tämän pienen valkoisen härpäkkeenkin saa sieltä pois kaivettua, jolloin senkin saa sopimaan.
Eikä sitä mekanismia ole edes pakko poistaa. Valot saa vaihtumaan tuollaisessa viiksessä olevasta lukkiutumattomasta kontaktista, joka sulkeutuu viiksen puoliväliin vetämällä. Vasta jos vetää loppuun asti, naksahtaa ja mekanismi siellä sisällä jää "pitämään pitkiä päällä" kunnes naksautetaan uudestaan. Tuohon mekanismiin liittyvistä kontakteistahan ei tarvitse välittää.

Tuolla noita vanhoja kuvia naksumekanismihärpäkkeestä. Näköjään yhdeksän vuoden takaiset digikuvat alkaa näyttää vähän ankeilta.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... pohja.html
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... ohja3.html
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... ohja6.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin