9000 CD 2.3

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

9000 CD 2.3

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Elikkäs, tänään katsastettu CD 2.3 -90 rupes kolisemaan vänkärin puolelta, kun mamma kävi ajamassa sillä ekaa kertaa 8O :evil: :roll:
Kolina kuuluu tasakaasulla ja vapaalla, jos veto päällä tai jarrutus ei kuulu kolahtelua. Eikö vaikuttaiskin alatukivarren taaimmaiselta kumipuslalta? Se rikka pääsee tavottamaan puslan runkoon?
Pyörät vinkkelissä ei kolise kun vetää ympyrää, tosin vasemmalle kun kaartaa ääriasennossa tuntee kun on vähän hakemista.
Tänään katsastuksessa juuri vasemman puoleisessa puslassa oli välystä (sanoi että vois joskus vaihtaa) sehän on nyt sökö eikö? Prkl kun on noin pimeetä, vie yöunet epätietosuus 8)

Toinen mikä ihmetyttää on puuttuva tyhjäkäynti kylmänä, joku 15-20s kun pitää kaasulla käynnissä niin tyhjäkäynti ok, muuten sammuu heti. Saa seisoa jonkun 2h ja sillonkin on tyhjäkäynti ok. Ainoastaan täysin kylmällä koneella häviää.
Tuntuu että olisi ruennut parantumaan kun liikuttu vähän autolla (seisonut joku 6kk) Tyhjäkäyntimoottorin puhdistus?
9000 CD 2.3 -90
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 9000 CD 2.3

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

riisipussi kirjoitti:Elikkäs, tänään katsastettu CD 2.3 -90 rupes kolisemaan vänkärin puolelta, kun mamma kävi ajamassa sillä ekaa kertaa 8O :evil: :roll:
Kolina kuuluu tasakaasulla ja vapaalla, jos veto päällä tai jarrutus ei kuulu kolahtelua. Eikö vaikuttaiskin alatukivarren taaimmaiselta kumipuslalta? Se rikka pääsee tavottamaan puslan runkoon?
tsekkaa myös kallistuksenvakaajan yhdystanko puslineen, ja ne alumiiniset holkit alatukivaren etukiinnityksessä (saattavat näyttä ehjiltä, mutta otappa tukivarsi irti niin murenevat käteen...)
riisipussi kirjoitti:Toinen mikä ihmetyttää on puuttuva tyhjäkäynti kylmänä, joku 15-20s kun pitää kaasulla käynnissä niin tyhjäkäynti ok, muuten sammuu heti. Saa seisoa jonkun 2h ja sillonkin on tyhjäkäynti ok. Ainoastaan täysin kylmällä koneella häviää.
Tuntuu että olisi ruennut parantumaan kun liikuttu vähän autolla (seisonut joku 6kk) Tyhjäkäyntimoottorin puhdistus?
Juu, putsaa IAC ensin. Toivottavsti ei hukkaa nesteitä, voi olla myös että että pukkaa vettä pyttyihin vähän aika seistyään...worst case scenario :roll:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Jeps, tuntus vaan että se on tukivarren puslissa, koska veto tai jarrutus poistaa äänen kokonaan. Kun rupean miettimään, niin näytti aika suurelle se takakumin välys, kun inssi heilutteli.

Ei kadota ainakaan säiliöstä, eikä tule höyryä putkesta.
9000 CD 2.3 -90
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

riisipussi kirjoitti:Jeps, tuntus vaan että se on tukivarren puslissa, koska veto tai jarrutus poistaa äänen kokonaan. Kun rupean miettimään, niin näytti aika suurelle se takakumin välys, kun inssi heilutteli.

Ei kadota ainakaan säiliöstä, eikä tule höyryä putkesta.
Siinä takapuslassa ei juuri pitäisi välystä tuntua jos se on ehjä. Pusla harvemmin rikkoutuu niin että sen näkisi suoraan päälle päin tai saisi paljain käsin kokeiltua, mutta rekkaria väliin niin jo löytyy välykset. Yleensä niistä pettää keskiholkin ja varsinaisen kumijoustimen välinen vulkanointi ja välystä alkaa syntymään siihen väliin.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Juu, entiseen tonnariin vaihdoin juuri kesällä. Siinä ei kolisseet, ajo oli vaan epävakaata. Koittaskohan entisestä jääneisiin runkoihin minkä elämän pitää kun laittaa nailon tai 'pommi' puslat.

Olisko kellään mittoja niihin alumiiniholkkeihin, vois töissä pyöräyttää rst holkit.
9000 CD 2.3 -90
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

riisipussi kirjoitti:.
Olisko kellään mittoja niihin alumiiniholkkeihin, vois töissä pyöräyttää rst holkit.
Osta alumiininen Motonetistä n. 5-8€ kpl(en nyt just muista, netistä löytyy www. motonet.fi) ja siitä sitten tönärillä mitat. Jos teet RST holkkeja, niin täällä ilmoittautuu 1kpl potentiaalisia asiakkaita! Jostain syystä X SPeedparts lopetti rosteriholkkien toimittamisen viime vuonna :?:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Mulla on valmiit kuvat noista etupään holkeista... täytyy etsiä vaan varmuuskopioista kun ovat muutaman vuoden takaa.

Oli aikomus teettää niitä corten-b:stä tai 304:sta, mutta homma jäi muiden kiireiden jalkoihin ja silloinen tonnari sai bilteman Al-holkit (ja on kerennyt nykyinenkin saamaan).

Taisin täällä kysellä innostusta aiheeseen kun nykyisen tonnarin holkit olivat ajankohtaiset....

Älä laita POM tai nylon puslia niihin vanhoihin takapuslan runkoihin, pitää varmasti hirveää elämää ja tuskin kestääkään kovin pitkään. Jokin tiivistepolyuretaani saattaisi olla oikea aine... jos on suhteita johinkin tiivisteen sorvajaan niin saattaa olla yllättävän edukaskin verrattuna viri-viri-osiin. Top-Osa ja Tiivistekeskus ainakin sorvaavat polyuretaania.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Jahas, aluvanteet näytti taas ominaisuutensa...
Vänkärin vanne oli löystynyt 2km kauppareissulla 8O
Siitä kolina tuli luonnollisestikkin.

Jep jos löytys piirrustukset niin voisi kattoa miten holkkituotanto onnistuisi.
9000 CD 2.3 -90
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Pistän kuvat jakoon kun saan aikaiseksi kytkeä zip-aseman koneeseen, sen verran aikaa kulunut niiden piirtelystä että back-upit ovat vielä zip-levyillä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Hmm, ei löydy tyhjäkäyntiä kylmänä. IAC oli älyttömän puhdas ja siisti. Öljysin sen ja laitoin klemmarit letkuihin. Lämpimänäkin on lievää aaltoilua tyhjäkäynnillä, ei haittaavaa. Puolilämpimänä kun antaa kaasua ja löysää niin 'notkahtaa'. Melkein sammuu ja sit tasaantuu kierrokset.

On muuten semmoisessa paikassa tuo tyhjäkäyntimoottori, että ei ihan lämpimikseen viitsi irroittaa 8O
9000 CD 2.3 -90
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Hmm, tuo aika jonka tyhjäkäynti uupuu voisi olla lambdan lämpeämisaika... Huomasin että kone käy aika viileänä kaupunkiajossakin, vain paikallaan saa lämpeämään klo 9-11. Termarin vaihto siis.
Sopeutin äsken lh:n uusiksi. Kone kuumaksi, boksin kaapeli irti 1min ja
2min tyhjäkäyntiä, sammutus ja taas 2min tyhjäkäyntiä. Ajo 70kmh ja sammutus, uusiks käyntiin ja sama vielä kerran. Tuntui että pieni nykiminen kaupunkiajossa hävisi. Saa nähdä ilmaantuiko tyhjäkäyntikin jahka jäähtyy.
9000 CD 2.3 -90
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Pannaan kuva motivoimaan teitä 8)

Kuva
9000 CD 2.3 -90
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Komea on ! Tomaatilla takana "jo" 1800km. Hieman :oops: laiskanpulskea... Mitä öljyä laatikkoon ?
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Mobilin 220, katto sieltä purkin alareunasta, siellon tieto että on sopivaa.
Ei se raketti ole :o Muuten pelannut ok? Oliko se ravistus se hihnapyörä?
9000 CD 2.3 -90
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Ihan ok. Ei mitään ongelmaa. Olihan se 8O Ensimmäinen auto missä kulutus on vaimolla suurempi :P :P Sain jopa keskuslukon toimimaan...
Vastaa Viestiin