9000 2,0 T 136 kW
9000 2,0 T 136 kW
Jaahas, tuli tuotua naapurin kuningaskunnasta ysitonninen kahden litran 136 kW:n (185 hv:n) koneella vm. 1994.
Mitä sanovat paremmin tietävät, onko kyseessä oikein harvinaisempikin versio ysitonnisesta vai ainoastaan sellainen, jota ei ole tuotu Suomeen.
Mitä sanovat paremmin tietävät, onko kyseessä oikein harvinaisempikin versio ysitonnisesta vai ainoastaan sellainen, jota ei ole tuotu Suomeen.
Lisätietoja
Pitäisi olla täysin tavallinen CSE -versio
Autossa täytyy olla tehonlisäys koska autoa ei ole tullut vakiona linjalta ulos kuin 2.0t eli matalapaine turbona 110KW (150hv). Autossa on todenäköisesti Saabin oma lastu. Ainoastaan 85-89vm tonnareissa on ollut 175 ja 165hv vakiona rippuen oliko kattia vai ei. Nämä oli 2.0T Turboja.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Lisää tietoja
Katselin ruotsalaista käyttöohjekirjaa ja siellä 2.0 T 136 kW:n koneella oli yksi versio muiden joukossa. Kahden litran 110 kW:n kone oli myös erikseen mainittu.
136 kW:n kone on varsin todennäköisesti korkeapaineversio ja 110 kW:n matalapaineversio.
Eli kaiketi ei ole lastutettu malli
136 kW:n kone on varsin todennäköisesti korkeapaineversio ja 110 kW:n matalapaineversio.
Eli kaiketi ei ole lastutettu malli
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Ei sitä 185hv tonnaria Suomeen ole tuotu mutta, ainakin Ruotsissa ja Italiassa (varmaan lukuisissa muissakin maissa) oli ihan vakiotavaraa.
Tossa linkki tonnarien koneista. Esim 80-90luvun vaihteen 2,0T kattiversioiden tiedot puuttuu (160-165hv)joita myytiin Suomessa paljonkin, mutta toi 185hv kyllä löytyy...
http://home.swipnet.se/danny/9000engines.htm
Tossa linkki tonnarien koneista. Esim 80-90luvun vaihteen 2,0T kattiversioiden tiedot puuttuu (160-165hv)joita myytiin Suomessa paljonkin, mutta toi 185hv kyllä löytyy...
http://home.swipnet.se/danny/9000engines.htm
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
ihmettelen noita 0-100km/h?
ihmettelen noita 0-100km/h lukemia..esim. 2,3T 200hv 0-100km/h 7,5 sekuntia manuaalilla??Itsellä samanmoinen, mutta pitäisi olla 8,0 sekuntia vaan..outoa?
Seat Cordoba TDI -03
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Re: ihmettelen noita 0-100km/h?
Tais olla vm-94 kun välityksiä pidennettiin, vanhemmissa versioissa tarvittiin 3.vaihdetta jotta tuli 100km/h lasiin, uudemmissa versioissa 2.vaihde riittää satasen ylitykseen. Siitä aikaero ilman tehon muutosta.jakob85 kirjoitti:ihmettelen noita 0-100km/h lukemia..esim. 2,3T 200hv 0-100km/h 7,5 sekuntia manuaalilla??Itsellä samanmoinen, mutta pitäisi olla 8,0 sekuntia vaan..outoa?
Sama homma kävi ng900:n kohdalla kun 8,5sec putosi 8,0sec aikaan, mut se ei ainakaan voinu olla vielä vuonna -94
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
jaaha..
Ai siinä on sellainen ero..täytyy varmaan ruveta etsimään uudempaa laatikkoa ..kyllä se vanha tonnari taitaa sen 100 ottaa kakkosellakin, mutta taitaa se mittari näyttää vaan sen 100...
Seat Cordoba TDI -03
Re: ihmettelen noita 0-100km/h?
jakob85 kirjoitti:ihmettelen noita 0-100km/h lukemia..esim. 2,3T 200hv 0-100km/h 7,5 sekuntia manuaalilla??Itsellä samanmoinen, mutta pitäisi olla 8,0 sekuntia vaan..outoa?
Minkälaisella vekottimella sää mittasit noinkin tarkasti ???
0,5 sek ero (7,5-8,0 sek.).
Mulla on 9000 CD 2,3 turbo autom. Siihen ilmoitetaan tehoiksi 200 hv ja vastaavaan manuaaliin 225 hv.
Tosin mä en oo uskaltanu revitellä heti lähdöstä, mut tossa 80 km/t kun painaa kaasua, et varpaat näkyy veivinreijästä niin kylä lähtee.
Sit tuntuu mukavalta, kun neula näyttää yli 200 km/t, -riittää mulle kun tietää. Se on kortille hupaa "bingoa".
Re: ihmettelen noita 0-100km/h?
Samanlainen kärry, mutta chipattu. 0-100 mitattu kiihtyvyysmittarilla, 6.96 sekuntia. Vartti meni sutien 15.43/155.ek6149 kirjoitti: Mulla on 9000 CD 2,3 turbo autom. Siihen ilmoitetaan tehoiksi 200 hv ja vastaavaan manuaaliin 225 hv.
Tosin mä en oo uskaltanu revitellä heti lähdöstä, mut tossa 80 km/t kun painaa kaasua, et varpaat näkyy veivinreijästä niin kylä lähtee.
Sit tuntuu mukavalta, kun neula näyttää yli 200 km/t, -riittää mulle kun tietää. Se on kortille hupaa "bingoa".
Onko muilla turbo-automaateilla sellainen ominaisuus, että ykkösellä kiihtyy hieman "vaivaisesti" ja sitten kakkosella hetken mietittyään lähtee vetämään vasta täysillä. Saattaa tosin olla tuon chipin ominaisuus, että se rajoittaa aluksi ahtoja ja vasta kakkosella kierrosten noustua lyö täyden löylyn päälle. Ikäänkuin sutimisenesto tai laatikon hajoamisenesto.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero