Nykimisen syy ei ole vieläkään selvinnyt.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Nykimisen syy ei ole vieläkään selvinnyt.

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Olette varmasti huomannut, kun olen tapellut tonnarini kanssa nykimisongelman vuoksi :(.

Jotai uutta kerrottavaa sentään. Enää ei nyi niin paljoa kuin ennen, eilen tallilla irrotin bensapaineen säätöyksikön, ei tosin ollut toista tilalle joten laitoin sen takaisin. Ongelma hieman helpottui (en ole vielä kuitenkaan uutta kerennyt hankkimaan).

Ykkösellä kun kiihdyttää yleensä hieman rajummin moottori empii alakierroksilla, alle ~3krpm (ei hyydy, muttei kovin hyvin kiihdykään ja pitää "suhisevaa" ääntä), saattaa olla seokset laihalla? Pystyykö seoksia säätämään mitenkään? Vika ei ole ainakaan ilmamassamittarissa, kokeilin varmasti toimivalla.

Ainut syy miksi en osta kaikkea mahdollisesti vikaan vaikuttavaa osaa johtuu täysin siitä, kun ei vaan yksinkertaisesti ole tarpeeksi rahaa :(

Jos joku osaa kertoa tai edes arvella mistä ongelma voisi johtua tai mikä siihen auttaisi, arvostan sitä todella.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

Tarkasta polttoaine pumput toimiiko ja samalle polttoaine pumpulla oleva takaiskuventtiili voi olla jumissa . Oli nimittäin samaa vikaa ainakuin käytti polttoaine linjaa auki niin rupes toimii hetken ja taas meni kiihdyttäessä seokset laihalle . Taitaa kuulua tonnarien vakiovikoihin kun autoilla on ajettu aika paljon nin pumput alkaa vanhenemaan ja alipaineletkut happanee mutta eiköhän vika löydy kuin sytkä osat on kunnossa ja kone saa tarpeeksi kakkua .
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Onko polttoaine pumppu samanlailla järjestetty kuin satkussa? takakontista pääsee siihen käsiksi, jonkin kannen alta?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Vaihdoin virranjakajan kannen, pyörijän sekä bensansuodattimen. Ilman tulosta, loppuviikosta katson pumppua, kun ei viitsi koulupäivänä availla...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mimmi kirjoitti:On, ja kaiken lisäksi se on sama pumppu (varauksella, koska kahta valmistajaa löytyy).
Minulla oli ainakin satkussa ihan erilainen pumppu, kuin tämä tonnarin "ämpäri" ja muistaakseni joku on sanonut että turbon pumppu antaa enemmän lientä..? ja kovemmalla paineella..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
ilra
"Ruisku"
Viestit: 135
Liittynyt: To Elo 26, 2004 08:09

Minunkin tonnari nykii

Viesti Kirjoittaja ilra »

Auto on 9000i -88 oireena on nykiminen tasakaasulla. Vaiva on kohtuullisen pieni ja ajoittainen mutta kiusallinen, koska se heikentää luottamusta perille pääsyyn. Nykiminen ilmenee kun lämmöt on normaalit. Ajattelin aloittaa vaihtamalla tulpat, johdot, virranjakajankannen, pyörijän ja bensasuodattimen mutta olisiko jotain muuta vinkkiä ja miten ilmamassamittari oireilee. Se on sen verran kallis ettei viitsisi ihan kokeiluun ostaa. Ilmeisesti kannattaisi tutkia myös letkujen kunto.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

En tiedä onko tonnarissa samoja "kikkeitä" kuin satkussa mutta......

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=suhinaa
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin