Vetoakseli vaiko laatikko?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Dreary
"Kaasari"

Vetoakseli vaiko laatikko?

Viesti Kirjoittaja Dreary »

Ajelin tuossa eräs päivä tonnarillani, kunnes yhtäkkiä veto lakkasi kokonaan. Ohjasin tien sivuun, jossa sain vielä muutaman metrin liikuttua, mutta sitten kuoli kokonaan. Vaihteistosta ei kuulunut mitään erikoista ääntä eikä muutakaan, vaihteet menevät hienosti silmään ja kytkin toimii täysin normaalisti. Itse epäilen että vetoakselissa joku olisi mennyt poikki. Kun laittaa vaihteen silmään, etupäästä kuuluu vaimeaa rohinaa kun kytkintä nostaa mutta auto ei vain liiku. Nopeusmittari kuitenkin näyttää nopeuden kytkin nostettuna ja kun kokeilee vähän kaasua.
En ole vielä asiaa sen enempää tutkinut, mutta jos joku osaa heti sanoa jos on aavistus missä vika, niin apu olisi suuri.
Autohan oli 9000 CDE vm. 94, muokatulla turbolla. Kytkinremppa on tehty n.20tkm sitten eli en epäile että se ainakaan olisi mennyt..
Saab 9000 CDE 2.3t -94
JouniCSE
"Hölösuu"

Re: Vetoakseli vaiko laatikko?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Dreary kirjoitti:Ajelin tuossa eräs päivä tonnarillani, kunnes yhtäkkiä veto lakkasi kokonaan. Ohjasin tien sivuun, jossa sain vielä muutaman metrin liikuttua, mutta sitten kuoli kokonaan. Vaihteistosta ei kuulunut mitään erikoista ääntä eikä muutakaan, vaihteet menevät hienosti silmään ja kytkin toimii täysin normaalisti. Itse epäilen että vetoakselissa joku olisi mennyt poikki. Kun laittaa vaihteen silmään, etupäästä kuuluu vaimeaa rohinaa kun kytkintä nostaa mutta auto ei vain liiku. Nopeusmittari kuitenkin näyttää nopeuden kytkin nostettuna ja kun kokeilee vähän kaasua.
En ole vielä asiaa sen enempää tutkinut, mutta jos joku osaa heti sanoa jos on aavistus missä vika, niin apu olisi suuri.
Autohan oli 9000 CDE vm. 94, muokatulla turbolla. Kytkinremppa on tehty n.20tkm sitten eli en epäile että se ainakaan olisi mennyt..
Tutkippa laatikkoo näkyykö tasauspyörästön kohdilla semmosta nyrkin kokosta reikää..
Hane_81
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

ja jos et reikää löydä ni muisteleppa että ajoitko jostain jumalattomasta montusta just ennen vedon loppumista. Jounin kans samoilla linjoilla että tasauspyörästö ois sanonu sopimuksensa irti = loota paskana, mut tapauksia tiedän että tripodi hyppää maljasta poies monttuun ajettaessa.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Kyllönen
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Kyllönen »

Minulla meni vetonivel n. 50 km:n aikana (vetonivelen ostoreissulla) siitä hetkestä, kun renkaat linkkuun käännettynä alkoi rutkutusta kuulua. Veto loppui tyystin erään käännöksen jälkeen, jolloin kytkimen ottaessa kiinni vaihde päällä kuului vain rutinaa ja nopeusmittari teki maailmanmatkaansa kaikessa yksinäisyydessään. Suojakumi oli revennyt ja suolaloska huuhdellut rasvat nivelestä huolitellusti puhtaaksi.

Teemu
Dreary
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Dreary »

Nostin auton tunkilla ilmaan ja kurkkailujen jälkeen en kyllä löytänyt mistään reikää..
Enkä kyllä mistään montustakaan ajanut, tämä tapahtui ihan kesken normaalin ajon.
Itse olen vielä sen vetonivelen kannalla, ei vain ole kunnon välineitä että saisin auton ilmaan ja avattua..
Saab 9000 CDE 2.3t -94
9000LPT
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Dreary kirjoitti:Nostin auton tunkilla ilmaan ja kurkkailujen jälkeen en kyllä löytänyt mistään reikää..
Enkä kyllä mistään montustakaan ajanut, tämä tapahtui ihan kesken normaalin ajon.
Itse olen vielä sen vetonivelen kannalla, ei vain ole kunnon välineitä että saisin auton ilmaan ja avattua..
Olisko väliakselista menneet boorit? Muistelisin jollakin käyneen niinkin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
ecopower
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja ecopower »

9000LPT kirjoitti:
Dreary kirjoitti:Nostin auton tunkilla ilmaan ja kurkkailujen jälkeen en kyllä löytänyt mistään reikää..
Tai väliakselin pää halki ja pomppii boorien yli!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

9000LPT kirjoitti:
Tomaatissa on kylläkin käynyt näin minulle ( kaksi akselia tuhosi )
Ja syynä oli kulunut booritus vaihteiston päässä olevassa ulosotossa.
( Kerran jurahti ja meno loppui suoraan lennosta )
Asettui kun vaihdoin uuden vetoakselin ja vaihdelaatikon.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
elämä alkaa 200:sta
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja elämä alkaa 200:sta »

Mullakin meni boorit,akseliputki halkesi,kun joku oli laittanut vaparin putken väliin :twisted: .Ruotsissa.Yöllä... :twisted: :twisted: :twisted:
9000CD T+hestec+750cc msd:t
9000CSE 2,0t
9000CS 2,3t
Yamaha XTz-900i
Vastaa Viestiin