9000 kannen koneistus
9000 kannen koneistus
paljonko voi kannesta koneistaa pois järkevyyden rajoissa? Onko kenelläkään varmaa tietoo ja kokemusta asiasta? Onko merkittävää tehon lisäystä sillä konstilla vai kannattaako vaan oikaista? Ja kärry on 9000 2,0l vapari.
Ei SAABeja korjata, niitä huolletaan!!!
Re: 9000 kannen koneistus
ihan pikku slammaus vain niin ei jaon kanssa niin paljon hankaluuksia
ja jos voimaa haet niin hanki turbo![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
ja jos voimaa haet niin hanki turbo
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: 9000 kannen koneistus
Hehjusa_71 kirjoitti:ihan pikku slammaus vain niin ei jaon kanssa niin paljon hankaluuksia
ja jos voimaa haet niin hanki turbo
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ei SAABeja korjata, niitä huolletaan!!!
Re: 9000 kannen koneistus
jako muuttuu sen takia, kun nokkapyörät laskee lähemmäs kampuran pyörää -> ketjun "vapaa" väli lyhenee mutta ketju ei -> kiristin vetää löysät pois ja väännättää nokat samalla pieleen. Sama asia kun ketjua venyttäis...
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Re: 9000 kannen koneistus
Tuo koneistuksen maksimi on itseäkin joskus ihan uteliaisuudesta mietityttäny. Muistelisin jostain lukeneeni, että kannen laidoilla olevat puoliympyrän muotoiset syvennbykset olisi rajana, (eli noin milli olisi koneistusvaraa) mutta pitääkö yhtään paikkaansa? Voiko kannesta ottaa lähellekään milliä pois? jos siis ollaan normi remonttia tekemässä, eikä mitään korkeaviritteistä/puristeista vaparia.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: 9000 kannen koneistus
Eipä siitä kannesta turhaa kannata ottaa mitään pois.
Ja ei sillä kannen laskulla juurikaan saa tehoa lisää. Alkaa vaan moottori nakuttamaan helpommin, ja sytytystä täytyy säätää myöhäisemmälle (joko itse tai auto).
SAABeissa on muutenkin niin korkeapuristeiset moottorit vakiona. Tehon lisäämiseen tarvitaan muita keinoja.
Niin mielestäni ne puoliympyrän mukaiset syvennykset ovat siellä juuri sitä varten.
Ja ei sillä kannen laskulla juurikaan saa tehoa lisää. Alkaa vaan moottori nakuttamaan helpommin, ja sytytystä täytyy säätää myöhäisemmälle (joko itse tai auto).
SAABeissa on muutenkin niin korkeapuristeiset moottorit vakiona. Tehon lisäämiseen tarvitaan muita keinoja.
Niin mielestäni ne puoliympyrän mukaiset syvennykset ovat siellä juuri sitä varten.
SAAB