Sit -94 vastaavaan 2,3 turboon, ekoihin CDE -malleihin, kehitettiin Saabin oma matalapaine turbo, joka kehitti 0,4 baarin ahtopaineen.
Tämä vain siksi, että automaattivaihteisena saatais laatikko toimimaan joustavammin. Toisaalta oli myös tarkoitus pudottaa polttoaineen kulutusta, johon ei kuitenkaan päästykään varsinkaan automaatilla.
Vapaasti hengittävään verrattuna tehokin putosi 23 hevosvoimaa (17 kW).
Kysymys kuuluukin: kehittikö Saappi vain uuden moottorin huvikseen ??
Mitä tulee turbon kestävyyteen olen saanut vihiä, että tämä Garretin turbo olis kestävämpikin.
Toisilla turbo paukahtaa jo alle 200 000 km kun taas toiset pääsee 300 000 km jos silloinkaan turbo leviää ?
Onks tänään missään Saabin malleissa tätä Garretin turboa 1,0 baarin ahtopaineella ???
Mitä mieltä jengi on edellämainitusta, ottaako turbon vai ei ?
