Vaihdelaatikot GM 651 02 ja ..03 tarkemmin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jormas99
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 07:56
Paikkakunta: Kontiolahti

Vaihdelaatikot GM 651 02 ja ..03 tarkemmin

Viesti Kirjoittaja jormas99 »

Tuo laatikko 651 02 on yhdistetty 2.0-litrasen moottorin, ja 651 03 on 2.3 CSE:ssä. Sopiiko tuo 651 03 2.0-litraseen moottoriin ? Onko nopeusmittari vaihdettava myös... ? Olen lukenut aikaisemmista jutuista, että tuossa 2.3l on harvempi perävälitys, niin vaikuttaako se ajossa miten kun pyörittäjänä on pienempi moottori, kulutukseen tms. ?
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Vaihdelaatikot GM 651 02 ja ..03 tarkemmin

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Täälläkin olisi kiinnostusta tietää näistä enemmän. Nyt on siis tiheämpivälityksinen ja vähän pöljältä tuntuu ajaa motarilla kierrokset kaakossa kun vähemmälläkin jaksaisi. Tosin vitosellakin lähtee sitten ihan mukavasti... 8)
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Vaihdelaatikot GM 651 02 ja ..03 tarkemmin

Viesti Kirjoittaja Jope »

Lyhytlohkojen lootat ristiin lyhytlohkoisiin, pitkälohkojen lootat ristiin pitkälohkoihin.

Täyspaineisessa 2.3T:ssä on eri vetarin kupit, eli jos 2.0t:hen vaihtelette noita niin kannattaa loota ottaa 2.3t:stä, ellette vaihda vetareita samalla.

Tästä on aika monta kertaa keskusteltu, http://foorumi.saabclub.fi/search.php ..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Vastaa Viestiin