Vaihdelaatikot GM 651 02 ja ..03 tarkemmin
Vaihdelaatikot GM 651 02 ja ..03 tarkemmin
Tuo laatikko 651 02 on yhdistetty 2.0-litrasen moottorin, ja 651 03 on 2.3 CSE:ssä. Sopiiko tuo 651 03 2.0-litraseen moottoriin ? Onko nopeusmittari vaihdettava myös... ? Olen lukenut aikaisemmista jutuista, että tuossa 2.3l on harvempi perävälitys, niin vaikuttaako se ajossa miten kun pyörittäjänä on pienempi moottori, kulutukseen tms. ?
Re: Vaihdelaatikot GM 651 02 ja ..03 tarkemmin
Täälläkin olisi kiinnostusta tietää näistä enemmän. Nyt on siis tiheämpivälityksinen ja vähän pöljältä tuntuu ajaa motarilla kierrokset kaakossa kun vähemmälläkin jaksaisi. Tosin vitosellakin lähtee sitten ihan mukavasti...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Vaihdelaatikot GM 651 02 ja ..03 tarkemmin
Lyhytlohkojen lootat ristiin lyhytlohkoisiin, pitkälohkojen lootat ristiin pitkälohkoihin.
Täyspaineisessa 2.3T:ssä on eri vetarin kupit, eli jos 2.0t:hen vaihtelette noita niin kannattaa loota ottaa 2.3t:stä, ellette vaihda vetareita samalla.
Tästä on aika monta kertaa keskusteltu, http://foorumi.saabclub.fi/search.php ..
Täyspaineisessa 2.3T:ssä on eri vetarin kupit, eli jos 2.0t:hen vaihtelette noita niin kannattaa loota ottaa 2.3t:stä, ellette vaihda vetareita samalla.
Tästä on aika monta kertaa keskusteltu, http://foorumi.saabclub.fi/search.php ..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)