Tuuletin ei sammu
Tuuletin ei sammu
Vika ilmeni juuri akkua vaihdettaessa, eli olin ottanut akun pois, ladannut sen akkulaturilla ja kun iskin takaisin kiinni, tuuletin lähti pyörimään itsekseen.
Starttasin auton ja käytin sitä hetken, lämmöt ei nousseet eikä mitään muutakaan ihmeellistä. Sammutin, ja tuuletin jäi taas itsekseen hurraamaan. Odottelin reilu 10min että sammuisko itestään mutta ei, joten revin akun johdot taas irti. Missä mahtaa olla vikaa?
Starttasin auton ja käytin sitä hetken, lämmöt ei nousseet eikä mitään muutakaan ihmeellistä. Sammutin, ja tuuletin jäi taas itsekseen hurraamaan. Odottelin reilu 10min että sammuisko itestään mutta ei, joten revin akun johdot taas irti. Missä mahtaa olla vikaa?
Saab 9000 CDE 2.3t -94
Re: Tuuletin ei sammu
Jäähdyttimessä oleva anturi rikki. Ota johdot irti anturista jolloin puhaltimen pitäisi sammua.
Tai johdot oikarissa eli yhdessä.
Tai johdot oikarissa eli yhdessä.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
Re: Tuuletin ei sammu
Ei voi olla vikaa jäähdyttimen termostaattikytkimessä jos sitä ei ole. Siis jos tuossa mallissa jo EDU ohjaa flektiä.
Flektin rele voi silti olla vikana. Myös silloin kun jäähdyttimessä on termostaattikytkin.
Flektin rele voi silti olla vikana. Myös silloin kun jäähdyttimessä on termostaattikytkin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Tuuletin ei sammu
Mulla meni juurikin tuo rele; puhallin huusi ja pieni napautus releeseen sammutti puhaltimen. Biltemasta muutamalla eurolla lähinnä vastaava ja taas toimi, mun tapauksessa.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545
Re: Tuuletin ei sammu
Jos on aito vm-94, niin on jäähdyttimessä anturi.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
Re: Tuuletin ei sammu
Ei ole 94 tonnarissa anturia edelleenkään = trionic.Jos on aito vm-94, niin on jäähdyttimessä anturi.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Tuuletin ei sammu
Oletko aivan varma? Yhdessä purkamassani -94:ssa sellainen oli ja aiheutti hieman ihmetystä. 94 vuosimallissa on yllättävän paljon eroja johtosarjassa verrattaessa 95 ja uudempiin.j0ne kirjoitti:Ei ole 94 tonnarissa anturia edelleenkään = trionic.Jos on aito vm-94, niin on jäähdyttimessä anturi.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Tuuletin ei sammu
Voi siellä jäähdyttimessä näköjään 94:ssä olla termostaattikytkin:
http://townsendimports.com/Web/cooling_ ... r89-94.htm
Silloin myös flektin rele voi olla ajastimella varustettu älyrele, joka voi menettää älynsä. Korjaus ongelmaan releen vaihto tavalliseksi älyttömäksi:
http://townsendimports.com/Web/cooling_ ... elbull.htm
http://townsendimports.com/Web/cooling_ ... r89-94.htm
Silloin myös flektin rele voi olla ajastimella varustettu älyrele, joka voi menettää älynsä. Korjaus ongelmaan releen vaihto tavalliseksi älyttömäksi:
http://townsendimports.com/Web/cooling_ ... elbull.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Tuuletin ei sammu
Ainakin minun -94 2,3t lyhytlohkossa on termarikytkin jäähdyttimessä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Tuuletin ei sammu
Itse olen törmännyt lähinnä anturillisiin '94-tonnareihin. Sitä onkin tässä vähän pähkäilty, että saisiko porsivan anturin sijaan kytkettyä Trionikkiin tuon flektin ohjauksen.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Tuuletin ei sammu
Ahaa, onpas erikoista eli 94 ja 93 trionicit on anturilla?
Eiköhän tuon saa kun vetää herätteen vaan oikeasta ecun pinnistä releelle(samaan pinniin mihin anturilta menisi) kerta trionicissa tuo flekti ominaisuus on.Sitä onkin tässä vähän pähkäilty, että saisiko porsivan anturin sijaan kytkettyä Trionikkiin tuon flektin ohjauksen.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Tuuletin ei sammu
Tarvikeanturit ei kestä kuin muutaman kuukauden, mieluummin tilalle vaikka käytetty orkkisanturi niin kestää.puu kirjoitti:Itse olen törmännyt lähinnä anturillisiin '94-tonnareihin. Sitä onkin tässä vähän pähkäilty, että saisiko porsivan anturin sijaan kytkettyä Trionikkiin tuon flektin ohjauksen.
Luulisi että perinteinen anturillinen flektinohjaus olisi varmatoimisempi kuin Trionicin ohjaama?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Tuuletin ei sammu
Varmaan paras olis kytkee rinnan noi molemmat niin lähteepi ainakin tuuletin hyrrään. Missä lämpötilassa ton muuten pitäis käynnistyä?j0ne kirjoitti:Ahaa, onpas erikoista eli 94 ja 93 trionicit on anturilla?
Eiköhän tuon saa kun vetää herätteen vaan oikeasta ecun pinnistä releelle(samaan pinniin mihin anturilta menisi) kerta trionicissa tuo flekti ominaisuus on.Sitä onkin tässä vähän pähkäilty, että saisiko porsivan anturin sijaan kytkettyä Trionikkiin tuon flektin ohjauksen.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Tuuletin ei sammu
No sillä releen irti repimisellä tuuletin ainakin sammuu. Voiko ajaa ilman että tuuletin pyörii vai onko se tuiki tarpeellinen? Vai uusi rele?
Saab 9000 CDE 2.3t -94
Re: Tuuletin ei sammu
Flektin kytkeytyminen tonnareissa (tietty erilaisia tarvikeantureita voi olla noihin vanhempiin)Varmaan paras olis kytkee rinnan noi molemmat niin lähteepi ainakin tuuletin hyrrään. Missä lämpötilassa ton muuten pitäis käynnistyä?
1988asti: 92astetta
1989-1993(94): 90astetta
94-alkaen(+trionic 93): 100astetta
Eli trionicin ohjaamat 100asteessa ja vanhemmat about 90asteessa. Tietty jos kaksnopeuksinen flekti niin se toinen nopeus lähtee myöhemmin...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower