Öhm, sopiiko CD:n kattoverhoilu ulos ilman että irrottaa penkkejä?
Joku paukapää on tökännyt ilmeisesti suksen kärjillä verhoiluun reiän.
Meinaisin verhoiluttaa emännällä uusiksi. Melko ahtaan näköinen on vaan saada ulos
Kyllä saattaa takaluukun kautta olla ahdasta.
Korjaamokäsikirja neuvoo ruuvaamaan nippelit ja ovitiivisteet irti katosta, irrottamaan katon vasemman B-pilarin verhoilusta, penkkien selkänojat kallelleen, vaihdekeppi 1:lle tai P:lle, vedetään verhoiu eteenpäin niin että irtoaa C-pilariverhoiluista ja sitten vaan nostetaan oikeasta etuovesta ulos.
Kokoaminen käänteisessä järjestyksessä.
Eilen juuri jumppasin taas oman kattoverhoiluni kanssa. CC:ssä tulee nätisti ulos takaluukusta, mutta muutamaan kertaan tässä autossa on katto ollut jo irti, ja pahvi alkaa olla aika muusina kattoluukun aukon kohdilla. Kannattaa siis olla varovainen sen katon kanssa, varsinkin jos on luukku.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Noin se varmaan tosiaan lähtee, peräluukku on kumminkin aika kapea verhoilulle. Tuon pahvin saa varmaan kumminkin aika siististi takaisin?
Yleensähän kattoverhoilun jos irrottaa niin se roikkuu aina sen jälkeen
Kyllä sen saa siististi takaisin. Vaikka mulla pahvi on muutamasta kohdasta murtunut, niin kangas on ehjä eikä niitä murtumiakaan välttämättä edes huomaa ellei osaa niitä etsiä.
Siellä on niin paljon niitä aurinkolippoja ja kahvoja ja ovitiivisteetkin peittävät katon reunoja, että ei ole huolta vaikka uusi verhoilukin vähän reunoista nuhjaantuisi, ja varmasti pysyy verhoilu paikoillaan.
Etuovesta taiteilemalla taitaa olla vähän enemmän haastetta saada katto pysymään siistinä, mutta onnistunee varsinkin jos on apumies saatavilla, mulla ei ollut :-I
Mistähän mahtaa johtua että CC tonnaristani on lähtenyt kattoverhoilu irtoamaan takapenkin päältä toisesta kulmasta...
Kaikista mielenkiintoisinta tuossa on se että montaa päivää se ei ole voinut roikkua irrallaan sillä auto on jokapäiväisessä käytössä ja tänään velipoika huomasi että kas katon verhoiluhan roikkuu matkattuaan hetken matkaa takapenkillä.
Kattoverhoilun roikkuminen yleensä johtuu siitä, että verhoilukankaan taustalla oleva vaahtomuovi murenee vanhuuttaan ja irtoaa pintakankaasta. Pysyvä apu ongelmaan on kattoverhoilun vaihto, joko purkuautosta roikkumaton täydellinen kattoverhoilu runkoineen, tai sitten askartelet itse uuden kankaan vanhaan runkoon.
OG900-puolelta löytyy runsaasti keskustelua ja linkkejä kuvitettuihin työohjeisiin tästä aiheesta.
Katon takaosassa CC-tontussa on yksi muovikiinnike, joka kiinnittää verhoilun takareunan katon takapalkkiin. Katto pysyy mainiosti ylhäällä ilman tuota kiinnikettäkin, koska se lepää takanurkistaan C-pilariverhoilujen varassa ja lisäksi takareunan reunalista on takaluukun tiivisteellä tuettuna ylös koko matkalta.