Asian johdosta joskus valitin huollossa ja pyysin tarkastamaan läppien liikehdinnän, sekä suoritettiin ilmastoinnin ”ensihuolto” (-07?). Mitään mainittavia määriä kylmäainetta ei hukassa ollut.
Voihan se olla niinkin, että Saab-insinööri on rajoittanut kabiiniin virtaavan ilman lämpötilan johonkin, mutta kylmempää saisi tulla. Sisään virtaava ilma on siis viileätä, ei kylmää. Parkkiruudusta lähtiessä saisi tulla reilusti KYLMÄÄ, ainakin aluksi.
Vika vai ominaisuus? Pärjäilen kyllä, Suomessa, viimepäivät pyöräillen.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
2,0t -97
PS.
Tuossa on myös osviittaa joidenkin tahojen toitottamasta 2v välein tarvittavasta 100+ € huollosta ja sen tarpeellisuudesta. Merkittävää määrää ei siis ollut kylmäainetta paennut 10v aikana…
Jos ko. huoltotiheys on perusteltua, miksi auton huolto-ohjelmassa asiasta ei mainita mitään? Voisi kuvitella autonvalmistajan tietävän asian paremmin kuin huoltolaitteen hankkinutta ja sillä buisnesta tekevän tahon...?
Mikä on tilanne uusien autojen kanssa, siis siellä huoltokirjan puolella?