Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Mistä löytäis tämöisen liittimen?
Pitäisi anturille rakentaa pitempää johtoa. Ajattelin että en pätkis alkuperäistä johtoa vaan tekisin jatkon anturin ja tuon liittimen välille.
Pitäisi anturille rakentaa pitempää johtoa. Ajattelin että en pätkis alkuperäistä johtoa vaan tekisin jatkon anturin ja tuon liittimen välille.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: Nopeat kysymykset
T7 ja MAP-liitin + tarvitset uros-liittimen ("sukupuoli tulee pinnien mukaan), oletan?
Kyseessähän on "Delphi Metri-Pack 150" 3-napainen liitin, joita olen omiinkin projekteihin etsinyt - ja melko laihoin tuloksin (löytyy kolmannen osapuolen valmisteena joistain verkkokaupoista).
Urosliitin on käytännössä aina anturissa kiinni ja näinpä sitä ei juurikaan ole tarjolla. Ratkaisin asian lopulta niin, että mallinsin liittimen ja olen sitten 3D-tulostanut niitä moottoritilan olosuhteet kestävällä nylonilla. Pistä YV, mikäli on tarve tällaiselle.
Kyseessähän on "Delphi Metri-Pack 150" 3-napainen liitin, joita olen omiinkin projekteihin etsinyt - ja melko laihoin tuloksin (löytyy kolmannen osapuolen valmisteena joistain verkkokaupoista).
Urosliitin on käytännössä aina anturissa kiinni ja näinpä sitä ei juurikaan ole tarjolla. Ratkaisin asian lopulta niin, että mallinsin liittimen ja olen sitten 3D-tulostanut niitä moottoritilan olosuhteet kestävällä nylonilla. Pistä YV, mikäli on tarve tällaiselle.
Saabiton Saabisti
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Nopeat kysymykset
Juu, naarasliitintä saa helposti, mutta jatkojohtoon tai adapterijohtoon tarvittava urosliitin on hieman hankalampi tapaus. Maailmalta löytyy esim. https://wholesaler.alibaba.com/product- ... 34653.html, mutta tämäkin on eristyksensä puolesta tarkoitettu enemmänkin piirilevykäyttöön kuin auton moottoritilaan asennettavaksi.9000CD23T kirjoitti:http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... -518142-0/
Saabiton Saabisti
Re: Nopeat kysymykset
Pahoittelen uudelleenpostausta, mutta olisiko kellään ideaa miten ratkoa tätä?tomster kirjoitti:OG9-5 puolelta löytyi aiheesta enemmän mutta kysyn silti täällä:
-ei ota kierroksia kuin 1500rpm kun nollaa vikakoodit, parin sekunnin päästä CE-valo syttyy ja käy normaalisti joskin kierrokset jää leijailemaan n.1500rpm
-vikakoodi P1623 (Torque)
-kulutus on noussut
Autona 9-3 2.0t 2001, vakio
Internetin vikakoodiselvitykset ei varsinaisesti antanu selkeää suuntaa mistä etsiä.
9-3 2001 2.0t
Re: Nopeat kysymykset
Onko kyseessä automaattivaihteinen auto? Tuo vikakoodi viittaisi siihen että vaihteiston ohjausyksikkö (TCM) puuttuu väylästä tai on kommunikaatiokatkoksia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Ei, manuaali. Sen takia kyseinen vikakoodi ihmetyttääkin.AZP kirjoitti:Onko kyseessä automaattivaihteinen auto? Tuo vikakoodi viittaisi siihen että vaihteiston ohjausyksikkö (TCM) puuttuu väylästä tai on kommunikaatiokatkoksia.
9-3 2001 2.0t
Re: Nopeat kysymykset
Veisin auton techille, niin selviää kunnolla koodit.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Kellään kokemusta, mikä aiheuttaa NG900:ssa kolinan terävissä kuopissa kaasupolkimen kohdilla. Kolaus siis tuntuu oikeassa jalassa, kuopan kohdilla.
Apurunko, ohjausvaihde vai vakaajan runkokumit?
Apurunko, ohjausvaihde vai vakaajan runkokumit?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Nopeat kysymykset
Jos se sieltä suoraan alta tulee niin ei muuta kun päätä asfalttiin ja tutkimaan mitä sieltä alapuolelta löytyy. Omien autojen kolinat eivät kyllä ikinä ole samassa kohtaa tuntuneet. Olisko siellä joku laatikon tukikiinnike?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Nopeat kysymykset
Omas ng aikoinaan laatikon tukikumi kolahti eniten pakilla. Vakaajan runkokumit onko väljät kattosin aluksi.
Sitte jos vetelyä ilmaantuu tiukempi kaasutus ja nopea moottorijarrutus niin apurungon pultit ja ratissa välystä ilmaantuessa hammastankoa kopistelemaan.
Omas apurungon pultit oli kerran tiukattu ja toisen kerran korkkas sitten vastakierteestä. Myös joutu uusimaan hammastangon mekaanisen kuluman takia. Mul tosin väännöt 500Nm tienoil ni oli paikat kovemmal ja vm -94 ni heikompaa osaakin.
Sitte jos vetelyä ilmaantuu tiukempi kaasutus ja nopea moottorijarrutus niin apurungon pultit ja ratissa välystä ilmaantuessa hammastankoa kopistelemaan.
Omas apurungon pultit oli kerran tiukattu ja toisen kerran korkkas sitten vastakierteestä. Myös joutu uusimaan hammastangon mekaanisen kuluman takia. Mul tosin väännöt 500Nm tienoil ni oli paikat kovemmal ja vm -94 ni heikompaa osaakin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Nopeat kysymykset
Apurunko on kirrattu syksyllä ja samalla kokeiltu tukivarret läpi jne. Vakaajan kumeja epäilin itse, mutta voihan se olla myös laatikon tukikumi. Missähän se manuaalissa / sensonicissa sijaitsee? Saako uretaanina?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Nopeat kysymykset
Omaan laitettu (takuuna tehdyn uusitun kytkimen korjausrempas) dieselin kumi joka oli selkeästi jämympi ja kohtuuhintanen.Cona kirjoitti:Apurunko on kirrattu syksyllä ja samalla kokeiltu tukivarret läpi jne. Vakaajan kumeja epäilin itse, mutta voihan se olla myös laatikon tukikumi. Missähän se manuaalissa / sensonicissa sijaitsee? Saako uretaanina?
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Nopeat kysymykset
OG 9-3 2.0t -99
Autossa ollut ongelmaa oudon, kierrosten mukaan elävän rahinan muodossa. Lisäksi täydellä kaasulla kiihdyttäessä nykinyt. Tänään auto sammui matka-ajossa eikä ole tämän jälkeen käynnistynyt. Startti pyörii erittäin hitaasti, testattu kahdella akulla. Ideoita?
Autossa ollut ongelmaa oudon, kierrosten mukaan elävän rahinan muodossa. Lisäksi täydellä kaasulla kiihdyttäessä nykinyt. Tänään auto sammui matka-ajossa eikä ole tämän jälkeen käynnistynyt. Startti pyörii erittäin hitaasti, testattu kahdella akulla. Ideoita?
Saab OG9-5 Aero
Re: Nopeat kysymykset
Jääkö muilla kolkin takaluukun sisälle vettä? Eli jos sateella/sen jälkeen avaa kontin niin luukun sisältä valuu vettä pois niin että pulputus kuuluu ?
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98