Xenon -ajovalot.
Mimmi kirjoitti:Jep. juuri johtimien paksuus (ja niiden aiheuttama jännitehäviö) aiheuttaa johtimien voimakasta lämpenemistä ja sitä kautta valotehon heikkenemistä.jehhe kirjoitti:Johtimien paksuudella on merkitystä jos aiotaan hyödyntää kaikki teho.
Yleisin autoihin myytävän xenon polttimen värilämpötila on 4250K ja jos katsot spektristä niin se on sinertävää valoa. Halogeenipolttimoiden värilämpötila on yleensä vähän päälle 3000K ja se on jo selkeästi kellertävää valoa. Tästä johtuu siis voimakas mieltymys siitä että Xenon valo on sinistä, vaikkakin sinertäväähän se on.
Onkos muuten AURINGONVALO sinistä, se kun on noin 6000...7000K riippuen pilvisyydestä ja auringon korkeusasemasta.
Ainakin minun näkemät spektrit kertovat noin 6500K olevan puhtaan valkoisen.
Niin miten tuon nyt sitten tulkitsisi
-
- "Viggen"
- Viestit: 528
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Vaihtoehto ksenonille
Itse laitettiin 9-3 lisäpitkät ja olen erittäin tyytyväinen, miksi alkaa kikkaileen noilla ksenoneilla kun saa arvuutella et mitkä saa/ uskaltaa laittaa Ne valot mitkä laitettiin oli Hellan Rallyet 1000 FF.
On kiinni ja erinomaisesti pelittää Paras hankinta autoon piiitkään aikaan.nathaol kirjoitti:Ootko Pade asentanut vielä xenoneita?
http://viggen.1g.fi/kuvat/Xenon/
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Kauankos lurpsahti aikaa asentaessa ja montako asennuskaljaa tarvitsee?pade kirjoitti:On kiinni ja erinomaisesti pelittää Paras hankinta autoon piiitkään aikaan.nathaol kirjoitti:Ootko Pade asentanut vielä xenoneita?
http://viggen.1g.fi/kuvat/Xenon/
Saab 900 2.0t Cab -97
Jaa-a, mitäköhän tuohon olisi mennyt. Kaikki ihmettelyt, kuvaamiset ja makkaranpaistot mukaan lukien oisko ollut noin 3h.Harrimatias kirjoitti:Kauankos lurpsahti aikaa asentaessa ja montako asennuskaljaa tarvitsee?pade kirjoitti:On kiinni ja erinomaisesti pelittää Paras hankinta autoon piiitkään aikaan.nathaol kirjoitti:Ootko Pade asentanut vielä xenoneita?
http://viggen.1g.fi/kuvat/Xenon/
Itse asennushan on todella helppo, ainut mikä vaati hieman miettimistä oli ballastien sijoitus nätisti piiloon sekä piuhojen läpivienti umpion muovisen takaosan läpi koska tämän mallisten sarjojen mukana yleensä ei seuraa läpivientikumia.
Kun noi asiat tietää uskoisin että tuosta voisi peräti tunnissa selvitä jos ei mitään ongelmia ilmene.
Ja mitä asennuskaljoihin tulee niin eikös se mene niin, että mitä enemmän niin sen parempi asennus ;D
Melko monessa kaupassa nykyään noita myydään.nathaol kirjoitti:Näyttää tosi hyvältä. Mistä tommoisen asennussarjan saisi hankittua?
Saisi aeron valaistuksen paranemaan
Itse tilasin http://www.katuauto.fi
Kyllä se herjaa tuota frontlight failurea mutta tuo pitäisi saada poistettua pienellä rakentamisella.Max kirjoitti:Eikös toi ajotietokone herjaa mitään palaneesta lampusta, jos tommosen sarjan laittaa?
Itseäkin kiinnostaisi tuommoinen sarja SS:ään, mutta kun ei ole varma siitä mitä tietokone siitä tykkää.
Ellei sitten löydä sarjaa jossa on molemmille polttimoille omaa liitintä ohjausvirralle. Omassa sarjassa on vain toisen puolen H4-liittimessä, tästä syystä SID herjaa kun luulee toisen lampun palaneen.