OG9-3:n jarrujen teho

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Mikko Parikka
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:50
Paikkakunta: AKAA

Re: OG9-3:n jarrujen teho

Viesti Kirjoittaja Mikko Parikka »

9-5 Aeron ja Viggenin etulevyt ovat samankokoiset, 308/25mm 16". Takalevyt Viggenissä umpinaiset 280/10mm kiinteällä jarrusatulalla. Ekoissa 9-5 Aeroissa 99-01 taisi olla umpinaiset 288/10mm kiinteällä satulalla. 02-10 Aeron takajarrut kelluvalla satulalla ja tuuletetuilla levyillä 300/20mm. Viggenin levyissähän on edessä ja takana ne koneistetut "viirut", itelläkin on 06 femmassa Viggenin orggisviirulevyt edessä pyörimässä.

t. Mikko
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: OG9-3:n jarrujen teho

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

subzer0 kirjoitti:Mitenkäs muuten vararengastus suhtautuu 308 millisiin laikkoihin?
Jääkö 15"-vanteet varastoon noiden kanssa?
Onko Saabilla 16"-varapyörää, joka mahtuu sinne paksin pohjalle vakiopaikalle?
Ei mahdu orkkis vararengas noiden 308mm jarrujen kanssa, itse laitoin 16" peltivanteen 205/50 renkaalla vararenkaan paikalle.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: OG9-3:n jarrujen teho

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Ohjekirja tuntee Viggenin 16" 115 leveän minivarapyörän, mutta voi olla hankala löytää ylimääräisiä.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: OG9-3:n jarrujen teho

Viesti Kirjoittaja nugge »

KAPU2 kirjoitti:
subzer0 kirjoitti:Mitenkäs muuten vararengastus suhtautuu 308 millisiin laikkoihin?
Jääkö 15"-vanteet varastoon noiden kanssa?
Onko Saabilla 16"-varapyörää, joka mahtuu sinne paksin pohjalle vakiopaikalle?
Ei mahdu orkkis vararengas noiden 308mm jarrujen kanssa, itse laitoin 16" peltivanteen 205/50 renkaalla vararenkaan paikalle.

Mukavasti painoa lisää takaakselille ;)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
upi
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 09:01

Re: OG9-3:n jarrujen teho

Viesti Kirjoittaja upi »

Tuo 16" minivarapyörä löyty ainakin meikäläisen Aero cabesta, jossa oli vakiot jarrut.
( Päivitin edessä 308:ihin )
Cruor
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2003 18:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: OG9-3:n jarrujen teho

Viesti Kirjoittaja Cruor »

Kävin motoparkissa toteamassa, että uudet orkkis 308mm levyt orkkis paloilla ei toimi. Palat 20 kierroksen jälkeen (joista ehkä 12 nopeaa) aivan loppu ja levyt urille kuluneet. Vieläköhän noiden levyjen kaveriks kannattaa ostaa esim. redstuffit vai meneekö vaan uudet palat pilalle ilman jarrutehon parannusta?
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1464
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: OG9-3:n jarrujen teho

Viesti Kirjoittaja ippe »

16" varapyörä löytyi myös 2000 käyttöönotetusta T7 matalapainekolkista, eli kannattaa katsoa mitä siellä takakontissa on ennen kuin lähtee moista etsimään muualta.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Vastaa Viestiin