Klonk
Re: Klonk
Olisikohan kellään kuvaa tuosta apurunkosta, josta näkisi missä sen on kiinni ja millä?.. Ei oo nuo alustan härpäkkeet ihan sitä vahvinta alaa..
Kiitokset..
Kiitokset..
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: Klonk
Tossa kuvaa, jos hieman hahmottas asiaa.OIZXXX kirjoitti:Olisikohan kellään kuvaa tuosta apurunkosta, josta näkisi missä sen on kiinni ja millä?.. Ei oo nuo alustan härpäkkeet ihan sitä vahvinta alaa..
Kiitokset..
http://hallu.galleria.fi/kuvat/Avoin/apurunko.jpg
http://hallu.galleria.fi/kuvat/Avoin/apurunko2.jpg
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Re: Klonk
Oukkidoukki, etummaiset ja takimmaiset kiinnikkeet kun nykäsee 115 nm + 75 astetta niin loppuu pitäis loppua kolinat jos siellä väljää...
Jos viikonloppuna jaksais ja viitsis![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jos viikonloppuna jaksais ja viitsis
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: Klonk
etummaiset 115nm (ei kulmakiristystä..)
takimmmat 110nm + 75 astetta
keskimmäiset 190nm.
takimmmat 110nm + 75 astetta
keskimmäiset 190nm.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Klonk
Oliskohan mullakin sama vika iskemässä... Justiinsa kovempien jarrutusten jälkeisissä kiihdytyksissä (tai liikkeellelähdöissä) kuuluu jostain edestä mystinen ääni, jota voisi kuvailla lähinnä naksauksen ja narahduksen yhdistelmäksi. Normaaliajossa ei ääntele ja muita poikkeavia oireita ei ole havaittavissa, auto kulkee suoraan eikä kolise kuopissa tms.
Alustassa ei pitäisi olla välyksiä missään sen jälkeen kun toisen alatukivarren uusin kuukausi sitten. Jännää sinänsä, että tämä uusi ääni alkoi aika pian tuon tukivarsirempan jälkeen, ei mielestäni kuitenkaan ihan heti. Tukivarsirempassa tuli sen verran ongelmaa (tapauskertomus), että apurungon puoleinen kiinnityspultti ei ole momentissa vaan kemppivarmistettu päästä, mutta sillähän nyt ei pitäisi olla mitään merkitystä?
Pystyykö muuten tuon apurungon kiristämään kunnolla auton ollessa pukkien varassa vai vaatiiko montun tai nosturin?
Alustassa ei pitäisi olla välyksiä missään sen jälkeen kun toisen alatukivarren uusin kuukausi sitten. Jännää sinänsä, että tämä uusi ääni alkoi aika pian tuon tukivarsirempan jälkeen, ei mielestäni kuitenkaan ihan heti. Tukivarsirempassa tuli sen verran ongelmaa (tapauskertomus), että apurungon puoleinen kiinnityspultti ei ole momentissa vaan kemppivarmistettu päästä, mutta sillähän nyt ei pitäisi olla mitään merkitystä?
Pystyykö muuten tuon apurungon kiristämään kunnolla auton ollessa pukkien varassa vai vaatiiko montun tai nosturin?
#1970
Re: Klonk
Ne on niitä kolkille tyypillisiä narinoita heti kun vaan ilmat alkavat kylmetä.ah79 kirjoitti:Oliskohan mullakin sama vika iskemässä... Justiinsa kovempien jarrutusten jälkeisissä kiihdytyksissä (tai liikkeellelähdöissä) kuuluu jostain edestä mystinen ääni, jota voisi kuvailla lähinnä naksauksen ja narahduksen yhdistelmäksi. Normaaliajossa ei ääntele ja muita poikkeavia oireita ei ole havaittavissa, auto kulkee suoraan eikä kolise kuopissa tms.
Alustassa ei pitäisi olla välyksiä missään sen jälkeen kun toisen alatukivarren uusin kuukausi sitten. Jännää sinänsä, että tämä uusi ääni alkoi aika pian tuon tukivarsirempan jälkeen, ei mielestäni kuitenkaan ihan heti. Tukivarsirempassa tuli sen verran ongelmaa (tapauskertomus), että apurungon puoleinen kiinnityspultti ei ole momentissa vaan kemppivarmistettu päästä, mutta sillähän nyt ei pitäisi olla mitään merkitystä?
Pystyykö muuten tuon apurungon kiristämään kunnolla auton ollessa pukkien varassa vai vaatiiko montun tai nosturin?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Itselläkin noiden pulttien kiristys edessä, joten en vielä osaa sanoa että onnistuuko pukkien varassa ongelmitta... kyllä varmaankin.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Klonk
Kaikista mystisintä on, että nyt tuo ääni tuntuu välillä tulevan ja välillä menevän, kuuluu useammin silloin jos pelkääjän paikallakin on joku
.
Alusta normi pakkasnarinaa olen jo oppinut kuuntelemaan, mutta tämä tuntuu ihan uudelta soundilta siihen verrattuna. No, pitää tilannetta seurata ja tsekata alusta ja apurungon pultit, jos ääni pahenee tai alkaa kuulumaan jatkuvasti...
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Alusta normi pakkasnarinaa olen jo oppinut kuuntelemaan, mutta tämä tuntuu ihan uudelta soundilta siihen verrattuna. No, pitää tilannetta seurata ja tsekata alusta ja apurungon pultit, jos ääni pahenee tai alkaa kuulumaan jatkuvasti...
#1970
Re: Klonk
Onnistuu ihan hyvin pukkien varassa tehden.baasenar kirjoitti: Ne on niitä kolkille tyypillisiä narinoita heti kun vaan ilmat alkavat kylmetä.Samantyyppiset äänet omassa kolkissa.
Itselläkin noiden pulttien kiristys edessä, joten en vielä osaa sanoa että onnistuuko pukkien varassa ongelmitta... kyllä varmaankin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Klonk
Kiitoksia Hookille ohjearvoista ! Loppui jarrutus/kiihdytyskolinat samantien apurungon pulttien kiristämisen jälkeen.Hook kirjoitti:etummaiset 115nm (ei kulmakiristystä..)
takimmmat 110nm + 75 astetta
keskimmäiset 190nm.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Re: Klonk
Hei,
Itsellä juuri näitä samoja oireita että kolahtaa lähdössä / jarruttaessa ja esim vaihdetta vaihtaessa 1 -> 2.
Tein kyseisen toiminpiteen, kiristin nuo pultit momentteihinsa, mutta eivät tuntuneet olleen löysällä alkuunkaan ja nyt pitäisi olla oikeat, ei silti vaikutusta asiaan.
Tuntuu siltä että siellä olisi moottorintukikumi vetelemässä viimeisiään, kolahdus kuuluu oikealta puolelta?
Itsellä juuri näitä samoja oireita että kolahtaa lähdössä / jarruttaessa ja esim vaihdetta vaihtaessa 1 -> 2.
Tein kyseisen toiminpiteen, kiristin nuo pultit momentteihinsa, mutta eivät tuntuneet olleen löysällä alkuunkaan ja nyt pitäisi olla oikeat, ei silti vaikutusta asiaan.
Tuntuu siltä että siellä olisi moottorintukikumi vetelemässä viimeisiään, kolahdus kuuluu oikealta puolelta?
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´