virtalukon-purku
Re: virtalukon-purku
sain virtalukon purettua, ja pitäs varmaan uus vaihtaa niin toimiiko ajonesto, jos vaihtaa samalla sen tunnisterenkaan vai pitääkö ohjelmoida uudestaan?
Saab 9-3 2.0t -99
Re: virtalukon-purku
Se virtalukon päällä oleva rinkula on antenni, eikä se tiedä koodeista mitään, eli jos avaimien sirut pysyvät vanhoina, niin ei tarvitse koodata.arto86 kirjoitti:sain virtalukon purettua, ja pitäs varmaan uus vaihtaa niin toimiiko ajonesto, jos vaihtaa samalla sen tunnisterenkaan vai pitääkö ohjelmoida uudestaan?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: virtalukon-purku
pystyykö sirun vaihtamaan uuteen avaimeen?ippe kirjoitti:Se virtalukon päällä oleva rinkula on antenni, eikä se tiedä koodeista mitään, eli jos avaimien sirut pysyvät vanhoina, niin ei tarvitse koodata.arto86 kirjoitti:sain virtalukon purettua, ja pitäs varmaan uus vaihtaa niin toimiiko ajonesto, jos vaihtaa samalla sen tunnisterenkaan vai pitääkö ohjelmoida uudestaan?
Saab 9-3 2.0t -99
Re: virtalukon-purku
Kuten jo yv:llä kerroin sirun vaihto onnistuu mikäli vanha avain on samanlainen kuin uusikin. Jos on erilainen niin sitten tarvitsee koodata tech2:lla.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: virtalukon-purku
Ajattelin käyttää ko. virtalukon patruunan irti.
Mitä sille itse voi tehdä, muuta kuin yrittää pyyhkiä mahdollista likaa pois?
Voiko millään aineella liottaa/huuhdella esim. Brakefluidilla, tai CR:llä ko. patruunaa?
Voiko voidella ohuella esim. ompelukone, tai aseöljyllä?
Saako sieltä patruuna kolon pohjalta osia irti ja mitä sieltä pitäsi tarkistaa?
Olisin kovasti kiitollinen kunnostus/putsausohjeista.
Mitä sille itse voi tehdä, muuta kuin yrittää pyyhkiä mahdollista likaa pois?
Voiko millään aineella liottaa/huuhdella esim. Brakefluidilla, tai CR:llä ko. patruunaa?
Voiko voidella ohuella esim. ompelukone, tai aseöljyllä?
Saako sieltä patruuna kolon pohjalta osia irti ja mitä sieltä pitäsi tarkistaa?
Olisin kovasti kiitollinen kunnostus/putsausohjeista.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Re: virtalukon-purku
Itselläni virta-avain takelteli mutta pysyi lukittuna vielä pesässään virran ollessa päällä.
Vetäsin hienolla viilalla haitan terävää reunaa viistommaksi.
Huomaat mitä tarkoitan kun otat pesän pois autosta ja hiukan sitä silmäilet.
älä ota kuin se terävä kulma muuten haitat ei lukitse avainta pesään.
Uudessa avainpesässä haitat ovat pesän tasalla kun avain on paikoillaan. kuluneessa ne alkaa hiukan tulla ulkopuolelle esiin.
Vetäsin hienolla viilalla haitan terävää reunaa viistommaksi.
Huomaat mitä tarkoitan kun otat pesän pois autosta ja hiukan sitä silmäilet.
älä ota kuin se terävä kulma muuten haitat ei lukitse avainta pesään.
Uudessa avainpesässä haitat ovat pesän tasalla kun avain on paikoillaan. kuluneessa ne alkaa hiukan tulla ulkopuolelle esiin.
Re: virtalukon-purku
Jos lukon haitat on kovin tahmassa ja kuluneet, puhdistuksella voi olla sellainenkin vaikutus että lukkoa ei enää saa toimimaan senkään vertaa kuin ennen puhdistusta, herkkäliikkeiseksi saadut haitat alkavat haitata lukon kääntymistä kuten kuuluu.
Haittoja viilaamalla ja pyöristelemällä saa lukon kääntymään mutta samalla hyväksymään suuremman joukon erilaisia avaimia.
Jos lukkosylinteri on jo irtonaisena kädessä ja haitat näyttää kovin ulkonevilta, kannattaa viilailun asemesta käyttää sylinteri lukkosepällä saamassa uudet haitat.
Tällaista ei kannata enää viilailemalla elvyttää kuin hätätapauksessa:
![Kuva](http://www.jus.liitin.net/saab/9000/album/uudet/thumbs/virtalukkosylinteri.jpg)
Haittoja viilaamalla ja pyöristelemällä saa lukon kääntymään mutta samalla hyväksymään suuremman joukon erilaisia avaimia.
Jos lukkosylinteri on jo irtonaisena kädessä ja haitat näyttää kovin ulkonevilta, kannattaa viilailun asemesta käyttää sylinteri lukkosepällä saamassa uudet haitat.
Tällaista ei kannata enää viilailemalla elvyttää kuin hätätapauksessa:
![Kuva](http://www.jus.liitin.net/saab/9000/album/uudet/thumbs/virtalukkosylinteri.jpg)
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: virtalukon-purku
Missä tuo siru sijaitsee tuossa uudenmallisessa 9-3 avaimessa, jossa on keskuslukituksen napit? Olis tarkotus siirtää vanhasta siru uuteen...
Saab 9-3 2.0t -99
Re: virtalukon-purku
Samassa osassa kaukosäätimen kanssa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: virtalukon-purku
ok, mutta miksei auto käynnisty vaikka sirun tunkisi uuden avaimen sisään?suorsa kirjoitti:Samassa osassa kaukosäätimen kanssa.
Saab 9-3 2.0t -99
Re: virtalukon-purku
Onhan lukon päällä oleva tunnistusrengas paikoillaan?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: virtalukon-purku
Onhan se juu vaikka miten yrittää niin ei käynnisty. Kuulostaa ihan siltä, kun virtaa ei olis, mutta heti starttaa jos koittaa vanhalla lukolla...suorsa kirjoitti:Onhan lukon päällä oleva tunnistusrengas paikoillaan?
Saab 9-3 2.0t -99
Re: virtalukon-purku
Ei se käynnistykseneston siru ole siinä kaukosäädinosassa, vaan siellä avainrungon sisällä. Eli auto ei tunnista avainta koska sitä ei ole autolle koodattu.arto86 kirjoitti:ok, mutta miksei auto käynnisty vaikka sirun tunkisi uuden avaimen sisään?suorsa kirjoitti:Samassa osassa kaukosäätimen kanssa.
Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
Re: virtalukon-purku
Kumpiko malli kysyjällä on?
![Kuva](http://i289.photobucket.com/albums/ll239/johno101_bucket/The%20black%20one/keys.jpg)
Vasemman puoleisessa siru kaukosäädinosassa ja oikean puoleisessa irrallinen siru kotelon sisällä. Jos kyseessä on oikean puoleinen siru on siitäkin siirrettävissä toiseen avain runkoon.
Kumpikaan ei ole 9-3:ssa vakiona -99 mallissa.
![Kuva](http://i289.photobucket.com/albums/ll239/johno101_bucket/The%20black%20one/keys.jpg)
Vasemman puoleisessa siru kaukosäädinosassa ja oikean puoleisessa irrallinen siru kotelon sisällä. Jos kyseessä on oikean puoleinen siru on siitäkin siirrettävissä toiseen avain runkoon.
Kumpikaan ei ole 9-3:ssa vakiona -99 mallissa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).